Ga naar inhoud


NBA via satelliet


Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat's helemaal mooi. Die zijn trouwens te ontvangen op de Astra 1, neem ik aan?

Nee, alleen op Hispasat.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van uw normaal kijkgedrag en opnames die je maakt, zou je voor een draaibaar systeem kunnen gaan.

Dan ligt alles in uw bereik wat hier te ontvangen is.

Sportzenders komen en gaan, eender op welke satelliet die dan terecht komen, op een paar tellen sta je daar op afgestemd.

Een T90 daartegen heeft zijn limieten <-sat-> , men zet daar ook niet zomaar een extra lnb bij, dit type schotel zit vaak in een complexer systeem van twin of quad lnb's en de nodige diseqcs daarachter.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inderdaad in een GSO-systeem wel eens twee T90's gezien. Waarschijnlijk om die oost-west afstand te overbruggen.

 

Zelfs met het verlengen van de standaard rail ga je het niet redden.

 

Ik vind deze site nog, vast wel interessant: http://www.duwgati.com/wavefrontier/index.htm?page=div-auteur

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mebo870. Het is me ooit eens door een vriend afgeraden een draaibaar systeem te nemen. Hij had er zelf één, maar is overgestapt naar een vaste opstelling, omdat zijn motor vaak kapot ging. Ik denk dat ik toch voor een vaste opstelling ga, aangezien de Hispasat dan de enige satelliet aan de west-kant is die ik zou willen ontvangen.

 

Alex1970. 2 schotels vind ik een beetje overkill aangezien in geen diehard schotel-hobbyist ben  :grin:. Ik hou me voorlopig bij één vaste opstelling en zie het verder wel. De schotel schaf in pas begin volgend jaar aan, dus heb voorlopig nog even tijd om m'n huiswerk te doen en er over de mogelijkheden na te denken.

 

Bedankt voor jullie reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het is me ooit eens door een vriend afgeraden een draaibaar systeem te nemen.

Hij had er zelf één, maar is overgestapt naar een vaste opstelling, omdat zijn motor vaak kapot ging.

 

Bij mij functioneerde een systeem met een SuperJack staafmotor 14 jaar probleemloos.

Voordeel: met een schotel van 100 cm en een goede lnb is veel te zien, ook zonder die hard hobbyist te zijn. Door de losse positioner is er ook geen onnodig signaalverlies.

Wij zijn als gezin nog steeds heel blij met het advies van de installateur indertijd.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Prawo,

De schotel moet uiteindelijk worden aangestuurd door 4 ontvangers en dat kan, denk ik, problemen gaan opleveren met zo'n draaibaar systeem.

Maar 14 jaar zonder problemen? Ik ben nu toch weer aan het twijfelen  :D. Maar dan zit ik toch met de 4 ontvangers. Het worden er in eerste instantie 2, maar in de toekomst (als de kinderen wat ouder zijn) komen er waarschijnlijk 2 bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Behaalde resultaten in het verleden zijn  geen garantie voor de toekomst. ;)

 

Maar met vier ontvangers is een draaibare schotel een onding!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Prawo,

De schotel moet uiteindelijk worden aangestuurd door 4 ontvangers en dat kan, denk ik, problemen gaan opleveren met zo'n draaibaar systeem.

Maar 14 jaar zonder problemen? Ik ben nu toch weer aan het twijfelen  :D. Maar dan zit ik toch met de 4 ontvangers. Het worden er in eerste instantie 2, maar in de toekomst (als de kinderen wat ouder zijn) komen er waarschijnlijk 2 bij.

 

Met meerdere ontvangers moet je zeker geen draaibaar systeem (willen) hebben (tenzij je meerdere schotels hebt).

Een vaste schotel gaat ook wel 14 jaar mee. Alleen af en toe even nalopen of-ie nog perfect uitgericht is en preventief alles wat niet RVS is vervangen voor RVS (vn. bouten en moeren).

Je kan op een T90 makkelijk meer dan vier LNB's kwijt, maar meer dan vier stelt wel andere eisen aan je DiSEqC-switches.

Ook valt te overwegen of je wel alle satellieten op alle ontvangers wilt kunnen kijken, dan hoef je niet voor elke satelliet een quad-LNB aan te schaffen.

 

Qua mogelijkheid tot ontvangst van NBA TV zal je toch alleen op Türksat (of Hispasat) aangewezen zijn en dan nog de West Beam, dus alleen SD. De rest is niet te ontvangen met een T90.

Ook op 7W niet (meer), die is omgezet op Nilesat 201.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan zit ik toch met de 4 ontvangers.

Het worden er in eerste instantie 2, maar in de toekomst (als de kinderen wat ouder zijn) komen er waarschijnlijk 2 bij.

 

Maak je al je kinderen NBA fan?

 

Met zo'n situatie zat ik ook.

Opgelost door een kleinere schotel te nemen voor zenders waar kinderen vaak naar kijken, eerst Asta 1 met de NL zenders, inmiddels Astra 2 voor de BBC.

Via de multiswitch kan in elke kamer (meer dan twee) een ontvanger worden aangesloten (die ook signaal krijgt van de andere schotel en Digitenne). Zo is in principe alles overal te zien, zij het niet per definitie steeds alle satellieten gelijktijdig. Maar je kinderen zullen denk ik al wel slapen als de NBA actief is..

 

De positioner (die nodig werd toen de Echostar met een ingebouwde uit dienst moest) kan ik op twee plekken aansluiten, want Disecq leek me geen goed idee, zeker 14 jaar geleden niet. En nog steeds niet vanwege het signaalverlies dat dit meebrengt.

 

Heb zo in de loop der jaren veel satelliet- en transponderwijzigingen en zenderaanpassingen kunnen pareren. Scheelt een hoop stress als ik hier de berichten op het forum zo volg.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

Dat's duidelijk.

 

Alex1970. Wellicht dat het er 5 lnb's worden. Ik ga niet voor quads maar voor quatros in combinatie met een multiswich.

http://www.***geen-reclame***/nl/4participants-type_conf_4p_5s_ms174ms54.html

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...