Ga naar inhoud


75 % signaal en 0 % kwaliteit


dejeeper
Ga naar oplossing Opgelost door dejeeper,

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb verschillende antwoorden gevonden maar daar kon ik niet veel mee.

 

Sinds enige tijd, ik denk een paar weken, ontvang ik geen beelden meer op de Astra 2.

Ik maak gebruik van 5 schotels waarvan 4 voor Canal-digitaal. Ik gebruik de ontvangers M7

DSR 8141 en de M7 SAT 801 van Canal Digitaal.

 

Op de Astra 2 heb ik 75 % signaal en 0 % kwaliteit. Deze melding heb ik eerder gezien na het vervangen

van mijn Desecq. Toen bleek dat de Desecq aansluitingen niet gelijk waren met de decoder instellingen.

 

Het verwisselen van de decoders was niet de oplossing. Ook het vervangen van de LNB bleek niet het probleem

op te lossen.

 

Ik zat te denken aan een defecte Desecq, maar die heb ik enige tijd geleden nog vervangen.

 

Ik las op internet dat de transponders verandert zouden zijn maar ik heb geen idee of dat zo is en of dat in te stellen is

de decoders van Canal Digitaal.

 

Heeft iemand misschien een idee wat mij verder kan helpen?

 

Ik wacht rustig af,

 

Vriendelijke groet,

 

Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Transponders veranderen constant en er is op Astra 2 onlangs veel veranderd.

Tijd om opnieuw te scannen of fastscanlijst in te lezen.

Zou met fastscan toch automatisch moeten gaan.

Maar wat is de locatie en je hebt vier schotels voor dezelfde satelliet?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel zenders van de Astra 2 zijn van frequentie veranderd en overgezet naar de Astra 2E. Deze heeft een spotbeam voor Engeland. Je zal eerst op moeten geven op welke zenders dit probleem zich voordoet. Is geen enkele Astra 2 zender te 'pakken' dan kun je je locale setup beter nog even nalopen. De Canal Digitaal ontvangers zijn op dat gebied eigenlijk waardeloos omdat je nauwelijks vrijheid hebt van zoeken. Dat is eigenlijk gemaakt voor het scannen middels een FastScan lijst van Canal Digitaal..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Alex,

 

Ik weet niet precies wat jij met scannen of fast-scanlijst bedoelt.

Ik heb vandaag alle satellieten laten scannen dat gaf geen resultaat.

Normaal zouden de decoders zich zelf moeten upgraden maar dat gebeurt kennelijk niet.

 

Ik heb geen 4 schotels voor de zelfde satelliet.

Ik maal gebruik van 5 schotels voor 5 satellieten.

 

Het aantal bedieningsmogelijkheden op deze decoders is niet zo heel erg groot, ik denk dat dit ook zo is

omdat alles normaal automatisch zou moeten gebeuren.

 

Mijn locatie is : Latitude 63.599542 Lontitude 16.815486  Altitude174 meter

 

Dat is ongeveer 1200 kilometer te noorden van Malmö.

 

Vriendelijke groet,

 

Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mimisiku,

 

Ik weet dat er op de Astra 2 veel verandert is en dat de beam naar UK gericht is. Maar tot voor kort kon ik nog aardig wat ontvangen op

de Astra 2. Ik ga morgen de gehele zenderlijst van de Astra2 nalopen en kijken of ik nog iets ontvang.

 

En even voor Satencom, ik heb nog niet geprobeerd om buiten de Deseq om te gaan. Ook dat wil ik morgen gaan proberen.

Helaas regende het vandaag een beetje erg hard waardoor mijn buiten activiteiten op een zeer laag pijl stonden.

 

Ik kom hierop terug en misschien heeft iemand alvast de oplossing voor mij.

 

Vriendelijke groet,

 

Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dejeeper

In Gårelehöjden kun je sowieso niet de spotbeam van de Astra 2 satellieten ontvangen met o.a. de BBC, ITV en Channel 4 maar dat wist je natuurlijk al.
Nu hebben de Astra 2E, 2F en 2G ook een Europabeam maar alleen de Europabeam van de Astra 2G reikt ver genoeg in jou richting om die te kunnen ontvangen. Dat gaat met een schotel van minimaal 90cm breed en 100cm hoog, zie de footprint van de Astra 2G Europabeam als bijlage.
De zenders die je kunt ontvangen op de Europabeam vindt je hier: http://www.lyngsat.com/Astra-2G.html

Misschien even een nieuwe scan doen? Je kunt 138 fta-zenders ontvangen.
 

post-60869-0-35232700-1440793752_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje,

 

Bedankt voor je erg mooie bijdrage.

Ik weet dat de "BBC" beam niet meer te ontvangen is maar er waren toch erg veel

zenders wel te ontvangen maar op dit moment geen enkele meer.

Ik heb een nieuwe scan gedaan en daar komt geen enkel 28" kanaal meer binnen.

Ik ga morgen eerst om de Deseq heen en kijk wat er dan gebeurt.

 

Vriendelijke groet,

 

Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel die ik gericht staan op de Astra 2 is 90x80 en daar haal ik meestal een signaal sterkte op van ongeveer 78 % en een kwaliteit van ruim 90 %.

De laatste 10 jaar heb ik daar ook geen enkel probleem mee gehad.

De grote schotel op de afbeelding staat op de 23 gericht. (92 signaal en 96 kwaliteit.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even voor Sprietje. Je schrijft dat de 28 A op 33 graden hangt, maar is de satelliet nog wel in gebruik met de zenders die daar eerder te zijn waren?

Of is het nu zo dat de eerder te ontvangen zenders helemaal niet meer in mijn regio te ontvangen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...