Ga naar inhoud


Is een ci slot van TV te verdubbelen?


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een philips 8008 TV met 1 ci slot.

Deze tv heetf zowel een satteliet tuner als digitale kabel TV tuner.

 

Ik heb zowel een cam voor ziggo en canaal digitaal, maar als ik dan wil kabel of sat kijken moet ik deze steeds verwisselen.

 

Bestaat er een of andere adapter die ik kan pluggen in het ci slot om zodoende het ci slot te verdubbelen in 2 slots?

 

Dank bij voorbaat voor uw antwoorden,

Mvg

Geertjen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik ben ze nog nooit tegengekomen, zouden ze al bestaan zal je Philips toestel er niet mee om kunnen gaan.

 

Er bestaan wel TV toestellen met 2 CI sloten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaan wel TV toestellen met 2 CI sloten.

 

Bij welke merken/types kan ik daarvoor het beste gaan zoeken?

Want ik heb hier nu al vijf modules liggen, dus dat zou een slok op een borrel schelen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De meeste UHD toestellen zijn al voorzien van 2 CI sloten, Panasonic is een van de fabrikanten die ook in zijn HD ontvangers 2 CI sloten heeft, bijvoorbeeld de VIERA TX-60AS800

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was eens een Aston seca-dual Ci module , daar konden 2 kaarten in , maar of die voor beide systemen te proggen is ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Alphacrypt TC twin module... die gebruikte ik vroeger voor de nederlandse zenders die je gratis kon zien via het STB pakket, wat later dan uitgedund werd tot alleen NL 1-2 en 3... gecodeerd in Irdeto, en dan ook  het Duitse DF1 en later premiere pakket. De Nederlandse kaart moest je dan wel knippen tot simkaart formaat, omdat het 2e slot alleen voor dat formaat bestaat....

Dat werkte wel prima....  maar het nadeel is dat je alleen kaarten die van jezelf zijn mag verknippen. Die duitse kaarten moest je terugsturen als ze verlopen waren, en kon (mocht)  je dus niet op maat knippen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb een samsung tv eu55hu7500 met een module en kaart van tvv. Nu het nadeel is dat ik maar 1 zender gecodeerd kan bekijken en 1 zender ongecodeerd tegelijkertijd kan opnemen. Samsung heeft nu een evolution kit uitgebracht met 2 ci+ slots.(sek 3500u duitse uitvoering). Mijn vraag is nu als ik daar 2 mudules en 2 kaartjes van tvv in plaats kan ik dan 2 gecodeerde programma's tegelijkertijd opnemen of kijken en opnemen. Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...