Ga naar inhoud


In OS X voorkomen dat Google Chrome automatisch opent


Jürgen
Ga naar oplossing Opgelost door winwiz,

Aanbevolen berichten

Sinds dat ik enkele maanden geleden i.p.v. Google Chrome de browser Safari gebruik start Chrome automatisch op als de MacBook opnieuw opstart.

 

Normaliter kun je dit d.m.v. een vinkje via Google Chrome - Opties - Open na inloggen aan of uitzetten maar ondanks dat daar geen vinkje is geplaatst start Google Chrome toch automatisch met de melding op dat Chrome niet de Standaard Browser is.

In Systeemvoorkeuren - Algemeen staat Safari als Standaardwebbrowser opgegeven.

 

Ik wil Chrome niet verwijderen.

Iemand een idee hoe ik het automatisch opstarten kan uitzetten?

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zit bijna goed

 

Instellingen --> Gebruikers en groepen --> account kiezen en dan knop inloggen

 

Chrome kiezen en onder vak op de - drukken.  Dan wordt hij uit de opstart gehaald.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt.

Ik had deze wijsheid van een artikel in iCulture, zie http://www.iculture.nl/tips/google-chrome-automatisch-opstarten-voorkomen/

 

Dus op het verkeerde been gezet :(

 

Blijkt uiteindelijk ook niet te helpen, zowel vinkje bij Verbergen aan als uitgezet levert geen beter resultaat op.

Ik zal Chrome even verwijderen en dan weer opnieuw installeren, kijken of dat wat oplevert.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Wel even lezen hè :)

 

Chrome kiezen en dan onder het vakje op de - drukken bij de +-

 

FBtlF.png

 

Het vinkje zet ze alleen op de achtergrond

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, lezen is ook een vak.

Als ik de Nederlandse tekst zo lees dan lees ik toch echt wel dat die applicatie dan verborgen wordt maar nu is het duidelijk en het probleem is opgelost.

Vraag mij alleen af hoe Chrome daar ooit terecht is gekomen.

 

 

post-37183-0-78437000-1441981727.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zit bijna goed

 

Instellingen --> Gebruikers en groepen --> account kiezen en dan knop inloggen

 

Chrome kiezen en onder vak op de - drukken.  Dan wordt hij uit de opstart gehaald.

doe ik effe met de spotify, wacht

 

mooi dat werkt die starte ook altijd automatiek

Thanks winwiz

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal chrome wel doen tijdens de installatie.... Chrome vindt zich natuurlijk heel belangrijk :)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

doe ik effe met de spotify, wacht

 

wij wachten ............. pom pom pom

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal chrome wel doen tijdens de installatie.... Chrome vindt zich natuurlijk heel belangrijk :)

 

Dat zou kunnen maar ik heb na het verwijderen van Chrome deze opnieuw geïnstalleerd en nu start die niet automatisch op en zit ook niet onder Gebruikers en Groepen - Inloggen.

 

Maar het resultaat telt en dat is de hoofdzaak.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...