Ga naar inhoud


TV Vlaanderen valt uit bij zappen


muesli

Aanbevolen berichten

Hallo,

Wanneer ik de ganse avond naar dezelfde zender kijk is er geen probleem maar van zodra ik zap naar een andere TVV zender (soms al vanaf de eerste keer dat ik zap en soms na 3 of 4 keren zappen) krijg ik een volledig zwart scherm. Ik kan geen enkele zender van TVV meer ontvangen. In het bouquet TVV zie ik alle zenders staan met de benaming van het lopende programma, de tijd enz. maar het beeld blijft zwart. Als ik naar een FTA zender ga (Duitse zenders bvb) is er geen probleem. Die kan ik gerust bekijken zonder problemen en zappen zoveel ik wil. Uitschakelen van de ontvanger (op standby zetten) lost niets op. De enige oplossing is mijn ontvanger VU+ volledig de stroom uitschakelen en opnieuw alles laten opstarten (via Open PLi). Dan is alles weer normaal tot ik begin te zappen en dan wordt het beeld terug zwart.

Heeft iemand gelijkaardige ervaringen en weet iemand hoe dit op te lossen?

Alle hulp is welkom!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

welke cam gebruik je 

anders eens oscam nemen

effe douwnloaden

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke cam gebruik je 

anders eens oscam nemen

effe douwnloaden

Hallo,

Ik zou het niet weten. Ik ben ook geen kenner. Ik heb het hele menu van mijn VU+ Duo doorzocht en ik vind nergens informatie over de cam. Ik gebruik alleen de kaart van TV Vlaanderen en die zit rechtstreeks in de ontvanger. Ik heb die er reeds vroeger eens uitgehaald en teruggestopt omdat ik vermoedde dat er een probleem daar kon zitten maar zonder resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

druk menu 

post-41606-0-41552400-1444495276_thumb.jpg

dan naar apllicatie

post-41606-0-87455600-1444495277_thumb.jpg

dan onmiddelijk groene toets drukken 

post-41606-0-54529200-1444495278_thumb.jpg

en wacht tot het andere menu opengaat 

dan ga je naar softcam

post-41606-0-65794200-1444495279_thumb.jpg

haal hier oscam en ook cccam 2.2.1

post-41606-0-51676400-1444495504_thumb.jpg

dan ga je terug naar instellingen

post-41606-0-47193100-1444495505_thumb.jpg

ga dan naar softcam

post-41606-0-81367300-1444495508_thumb.jpg

doe dit open 

post-41606-0-16170500-1444495509_thumb.jpg

hier kan je hem op een andere zetten en terug softcam herstarten

 post-41606-0-96133600-1444495509_thumb.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij instellingen zie je ook welke softcam je hebt

cccam of cccam 2.2.1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze info. Spijtig genoeg krijg ik geheel andere schermen.

Als ik op Audio Sync Setup enter dan krijg ik volgend menu:

- max vertraging +/-

- stappen in ms voor links/rechts toetsen

- wachttijd in ms voor activering

- stappen in ms voor toetsen 1/3

- stappen in ms voor toetsen 4/6

- stappen in ms voor toetsen 7/9

- stappen in ms voor toets 2

- stappen in ms voor toets 5

- stappen in ms voor toets 8

en daarvan werkt niets!

Dus totaal anders dan jouw schermen.

Het is ook al een tijd geleden dat ik de software geupdate heb. Dat is een heel gedoe met losse kabels leggen van de modem naar de ontvanger. En sedert ik veranderd ben van Belgacom naar Scarlet heb ik weer een oude Bbox modem gekregen.

Ik heb begin van dit jaar de software al eens willen updaten maar dat lukte toen niet (continu foutmeldingen over niet stabiele versies enz.).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de map applicatie open doet onmiddellijk op je groene toets drukken en effe wachten

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ook te maken hebben met settings in CCcam.prio.

Zie uitleg hier : 

http://forums.openpli.org/topic/38601-cccam-problemen-cq-zenders-op-zwart-oplossing/

ik vind het wel raar dat de VU  ontvangers daar meer problemen heeft zonder cccam prio 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de map applicatie open doet onmiddellijk op je groene toets drukken en effe wachten

Met de groene knop krijg ik inderdaad wel hetzelfde menu.

Wanneer ik softcams kies zie ik wel een 15-tal verschillende. Op gelijk welke ik klik krijg ik de vraag: wil je deze softcam downloaden (ja/neen). Dus wel verschillend van de hierboven getoonde schermen. Ik kan niet zien welke softcam nu in gebruik is. En om te downloaden heb ik internetverbinding nodig. Als ik weet welke van de 15 ik moet kiezen zal ik dat morgen even doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan kies je cccam 2.2.1 en ook oscam 

en je kan wel zien welke cam je hebt  als je kijkt bij kies softcam 

als er daar bij jou dan cccam staat is het de 2.3.0 versie 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij moet toch helemaal de groene toets niet hebben, als CCcam al geïnstalleerd is, komt die niet meer voor onder "Softcams"

Hij moet gewoon alles doorlopen vanaf Plaatje 6, als daar staat CCCam dan is het versie 2.3. 0.

Het probleem ligt gewoon aan het crashen van CCcam, het is niet de eerst die dit meld en ook niet de laatste. 

Oplossing:

Ofwel een een prio file bij plaatsen, maar dat is en blijft een lapmiddel, beter zou zijn bij softcams meteen oscam gaan downloaden, installeren  en die gebruiken, de config files voor oscam komen mee bij openpli , die is meteen bruikbaar voor kaarten van TVV of CD

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij moet toch helemaal de groene toets niet hebben, als CCcam al geïnstalleerd is, komt die niet meer voor onder "Softcams"

Hij moet gewoon alles doorlopen vanaf Plaatje 6, als daar staat CCCam dan is het versie 2.3. 0.

Het probleem ligt gewoon aan het crashen van CCcam, het is niet de eerst die dit meld en ook niet de laatste. 

Oplossing:

Ofwel een een prio file bij plaatsen, maar dat is en blijft een lapmiddel, beter zou zijn bij softcams meteen oscam gaan downloaden, installeren  en die gebruiken, de config files voor oscam komen mee bij openpli , die is meteen bruikbaar voor kaarten van TVV of CD

Ik denk inderdaad ook dat hier telkens de CCcam crasht. Daar lijkt het sterk op. Ik zal morgen eens proberen de nieuwste versie van Open PLi te installeren en zien wat er dan gebeurt.

Thanks!

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Heb een VU+ Solo2 en heb beetje zelfde problemen.

Heb hiervoor eerst nieuwe open-pli software gedownload met de laatste softcam, er zat nog de software in van Open Pli die meegeleverd was bij aankoop een aantal jaren terug.
Nu open-pli 4.0 kernel 3.13.5. met enigma van 29.07.15 van  met cccam 230

Heeft gewoon alles te maken met de nieuwe beveiliging op de hd zenders France 2 HD en Fox Sports 2 HD bvb, ook Motors tv hd heeft zelfde probleem. Heb daarvoor zelf gratis bij tv-vlaanderen mijn oude modules kunnen inruilen voor de laatste witte.  Maar je kan in die ontvanger enkel een losse module plaatsen. Er zijn wel 2 x-cript kaartlezers.

Voorlopig stopt Canal Digitaal kaart in "officiële" witte module, hierbij gaan zonder problemen altijd de nederlandse zenders open. De vlaamse zit in gewone kaartlezer. Telkens ik naar France 2 hd of Motors TV hd kijk wordt het beeld zwart. Doe je dat niet geen enkel probleem, ook als je gewoon bij het Vlaamse of Nederlandse pakket blijft op zelfde zender blijft geen enkel probleem.

Ook bij het gelijktijdig decoderen (bvb pip) nu moeilijkheden waarvan vroeger je geen last had.
Het minste problemen had ik als ik de Vlaamse kaart in de ci-module stak maar dan blijft het beeld of Fox Sports 2 hd die ik heb speciaal  voor de Britse topmatchen van voetbal verstoken. Heb nu minder problemen met laatste open pli .  Blijf wel als ik zap naar TVV weg van bvb Motors TV hd  en France 2 HD.

Van Oscam heb ik geen kaas gegeten dus laat ik dat voorlopig aan de kant.

 

Moest er toch iemand wonder oplossing hebben altijd welkom. De keren dat hij nog eens vastloopt start ik cccam met afstandsbediening manueel opnieuw op, maar komt nu minder voor heb ik de indruk.

gr. pieter

 

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de VU+Duo verbonden met het internet en wilde de software update doen maar ik kreeg een waarschuwing (in het Engels) dat ik problemen zou kunnen krijgen door het opladen van de recentste Open PLi versie. Ik zou een auto backup moeten activeren of een backup maken om te kunnen terugkeren naar de oude versie wanneer er serieuze bugs inzitten. Hoe doe je dat een backup maken? Ik vind geen autobackup in de menu's terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...