Ga naar inhoud


Hulp voor ontvangst probleem in Zweden


vankooten

Aanbevolen berichten

Hulp gezocht !!!!

 

Ik woon in Zweden (Degerfors) en heb een probleem met ontvangst van de satelliet.

Even wat gegevens : Ik heb CanalDigitaal – een oud abb. geen HD zenders maar SD

   Verder heb ik een Rebox RE-4200HD PVR satelliet ontvanger.

   Ik heb een schotel van zo’n 75 cm een LNB

 

Nu heb ik een probleem met mijn ontvangst.

Overdag kan ik nog naar NPO1, 2, 3 ect. kijken maar rond 17.00-18.00 uur is mijn ontvangst ineens verdwenen (beeld stort eerst – bevriezen, daarna melding geen signaal),  naar BVN kan ik nog wel kijken.

Als ik ga kijken hoe mijn ontvangst is dat ook net een jojo

Maximaal bij NPO1-2-3 ect 47% en bij BVN 67%

Als ik me schotel wil stellen krijg ik de ontvangst niet stabiel (het gaat van 29% naar 41% naar 0% naar 47% ect.).

Ik vindt het heel vreemd dat ik overdag wel gewoon tv kan kijken maar dat het ’s avonds niet mogelijk is.

Wie kan me helpen……..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste vankooten

Welkom op dit forum

Tja, je schotel is gewoon te klein. Dan krijg je inderdaad van die verschijnselen dat je op delen van de dag wel en geen ontvangst hebt.
Je hebt het over een schotel van 75cm en dat is dan misschien nog wel de hoogte van de schotel.

Je schrijft dat je een oud abonnement hebt zonder HD. Is dat misschien het settopbox-pakket?
Je hebt wel een HD-ontvanger. Heb je al overwogen om je abonnement aan te passen zodat je ook de HD-zenders kunt ontvangen?
Het lijkt me verstandig een grotere schotel te nemen met een duo-lnb zodat je beide satellieten, de Astra 19,2 en 23,5, kunt ontvangen.
Is het een probleem om een grotere schotel te plaatsen?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sprietje,

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik blijf het vreemd vinden dat het iedere dag mogelijk is overdag normaal tv te kijken maar 's avonds niet (dan blijft alleen BVN over).

Het plaatsen van een grotere schotel moet wel mogelijk zijn - wat is een beetje de grootte waaraan ik moet denken ?

Mijn abb bij CD is heel oud (en goedkoop) dus wellicht is het tijd om naar een ander abb. te kijken (ik hoorde dat ze 1e kwartaal volgend jaar toch willen stoppen met het abb (of de ontvangst ?! - SD). Ik dacht alleen als het niet werkt heb het ook geen zin om een ander abb. te nemen en CD zei dat ik nu normaal ontvangst zou moeten hebben.

Ik hebt het ook over een duo-lnb geeft dat veel verschil met een enkele ?

Heb je misschien ook nog een idee over hoe ik mijn schotel precies moet richten (ik zag dat je daar nogal veel van weet).

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een (Nederlandse) duo-lnb gaat helaas niet werken in Zweden, je zal dan een eigen multi-feed opstelling moet maken. Als je op Google '100cm parabol se' in tikt is het eerste resultaat een pakket waarmee je de 19.2 én 23.5 naadloos kunt ontvangen.

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sprietje,

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik blijf het vreemd vinden dat het iedere dag mogelijk is overdag normaal tv te kijken maar 's avonds niet (dan blijft alleen BVN over).

 

 

mvg

 

Die ervaring had ik in Tblisi (Georgië) ook bij de ontvangst van sommige Hotbird zenders. En bij andere precies andersom (alleen ontvangts bij duisternis en niets meer als daglicht aanbrak!) Geen idee waarom maar het is een bekend verschijnsel als je op de rand van een footprint zit.Ik vermoed dat een 120 schotel je probleem zal oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RowanF1 schreef in bericht 4:

"Een (Nederlandse) duo-lnb gaat helaas niet werken in Zweden, je zal dan een eigen multi-feed opstelling moet maken."
 
Tja, dat ligt er maar aan.
Een duo-lnb voor een schotel van 60cm niet maar een duo-lnb voor een schotel van 80-85cm wel als je maar de juiste schotel gebruikt.

Wat de meesten ook niet zullen verwachten is dat je op de Canarische Eilanden juist prima ontvangst hebt met een duo-lnb voor een 60cm-schotel die daar op een schotel van 90cm geplaatst wordt.
Het is gewoon een kwestie van uitrekenen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...