Ga naar inhoud


Wat precies wil CD nu eigenlijk? Kan ik mijn sat ontvanger weggooien?!


pel
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Kan geen compleet verhaal vinden over wat CD nu eigenlijk wil. Het is raden: Heb Topfield ontvanger met een losse CI Module. Die past dus in de Topfield en in die CI module zit een oranje Smartcard van CD. Ik begrijp dat na uitstel per januari 2024 ik niks meer kan ontvangen? OF... ik moet maar een nieuwe ontvanger kopen waarvan zij exact voorschrijven dat het maar 1 type mag zijn waarbij je niks meer op een harde schijf mag opnemen?  Ik kan met de Topfield opnemen op een HDD van 2 TB en er hangen nog 2 losse HDD schijven aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zie bij CD dat je ofwell een ontvanger van CD moet aanschaffen of een CI+ module? IEr zit nu een oranje Mediaguard kaart in een losse CI module maar ik heb begrepen dat (na uitstel) dat in januari niet meer werkt. Het werkt nu nog wel, maar hoe lang nog?

aangepast door pel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

Dat heb je verkeerd begrepen.

De kaart blijft werken, alleen niet meer in een kaartlezer met softcam.

 

In een wit CI module in een willekeurige ontvanger met ci slot blijf je gewoon beeld houden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had begrepen dat het minste wat er moest gebeuren was, dat er een CI+ module via CD besteld zou moeten worden OF een heel nieuwe ontvanger. Ik kon bij CD nergens eens gewoon een simpel verhaaltje vinden wat er nu soms   wel of soms niet (per 1 januari 234?) zou moeten gebeuren. Wat een kaartlezer is met softcam? Een kaartlezer met een ingebouwd programmaatje wat de sat ontvanger iets wijs moet maken? Maar goed, allang blij dat de ontvangst het blijft doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joh wacht het nou gewoon af.  Stel dat ze volgend jaar ergens ineens volledig zonder aankondiging de boel op zwart zetten. Dan belt iedereen meteen CD op en dat geven ze ontvangers of modules weg als warme broodjes. Dat kan ik je nu al verzekeren want anders gaat een meerderheid direct opzeggen en dat willen ze niet. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Codx zei:

Joh wacht het nou gewoon af.  Stel dat ze volgend jaar ergens ineens volledig zonder aankondiging de boel op zwart zetten. Dan belt iedereen meteen CD op en dat geven ze ontvangers of modules weg als warme broodjes. Dat kan ik je nu al verzekeren want anders gaat een meerderheid direct opzeggen en dat willen ze niet. 

Dat is waar, ik ben mijn kaart kwijt van vakantie tv, en ik kreeg gratis een rode module gratis exclusief verzendkosten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, zoals je hebt kunnen lezen werkt alleen het canaldigitaal ci module met de witte sticker.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

gewoon even lezen

 

Gewoon even 87 pagina's lezen 😁

  • Haha 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...