Ga naar inhoud


Windows 10 krijgt eerste grote update


winwiz

Aanbevolen berichten

Ik heb het ondertussen weer aardig op orde, het netwerk functioneerd weer naar behoren met een eigen werkgroep naam, De upgrade had bij mij random netwerk settings veranderd en zelfs onedrive over mijn netwerk gezet voor share, dit is allemaal weer opgelost en van de bovenstaande andere dingen heb ik juist weer geen last al mijn instellingen zijn gelijk gebleven en ook de systeem restore stond nog keurig aan na de update.

 

Nu hoop ik wel dat een eventuele volgende update een stuk beter gaat verlopen als nu het geval is en dat Microsoft eens een keer aan gaat geven waar je naar update als je er niet uitkomt met de Windows update zelf. Kleine moeite om aan te geven in de mediacreationtool welke build er gedownload gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het zou inderdaad fijn zijn dat die media creation tool aan zou geven welke build deze download voor je.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik de mediacreationtool als je de upgrade niet krijgt of als het niet wil installeren.

 

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

 

HulpProgramma downloaden.

als ik dit doe krijg ik de melding setup niet correct gestart

start de pc opnieuw op en probeer win 10 te installeren ??

aangepast door DIGIWIEW

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms moet je gewoon even geduld hebben en gewoon vanuit Windows nogmaals naar updates laten zoeken (ik heb het wel eens 4x moeten doen met 5 minuten er tussen). Daarna ging de update gewoon van start.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een aantal computers wilde de eerste build al niet en nu de 2e build ook niet de enige oplossing is de mediacreationtool, wel jammer dat Microsoft deze update fails niet oplost.

 

Mijn laptop is voledig Windows 10 ondersteund en toch willen de builds niet via de automatische updates installeren, erg vaag allemaal. Maar zodra het doormiddel van de mediacreationtool er dan uiteindelijk wel opstaat draait het als een trein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms moet je gewoon even geduld hebben en gewoon vanuit Windows nogmaals naar updates laten zoeken (ik heb het wel eens 4x moeten doen met 5 minuten er tussen). Daarna ging de update gewoon van start.

probeer al een paar dagen achter elkaar maar geen suc6

Uw apparaat is up-to-date. Voor het laatst gezocht: vandaag, ‏‎11:43

deze melding blijft maar terug komen

aangepast door DIGIWIEW

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Penthe: Maar zodra het doormiddel van de mediacreationtool er dan uiteindelijk wel opstaat draait het als een trein.

 

Ik vind e.e.a. een hoop gedoe. Maar wat ik vooral vind: ik zie de voordelen niet.

 

W10 draait niet of nauwelijks sneller op zijn SSD als mijn W7 op de andere SSD. Door deze update is de Wei-index niet veranderd. En nieuwe functies t.o.v. W7 heb ik nauwelijks kunnen ontdekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik geen SSD die zijn naar mijn ogen nog te duur en te klein, op de gewone HDD is Windows 10 beduidend sneller dan Windows 7. Vind ook de settings meer gebruikers vriendelijk en makkelijker te benaderen, de look van Windows 10 is helaas nog steeds oerlelijk :) Wat dat betrefd ziet Windows 7 er heerlijk uit. Het oog wil ook wat.

 

Zolang er te veel poespas en upgrade problemen zijn met Windows 10 zal Windows 7 en zelfs XP nog het meest gebruikt blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil op een SSD zal niet gigantisch zijn. 30% verschil op een SSD zal misschien een seconde of 5 verschil maken, op een harde schijf praat je al gauw over een verschil van 30 seconden en dat merk je wel degelijk.

 

Voor even minder dan €80 heb je tegenwoordig 250 GB en voor €140 heb je al zo'n 480 GB.  Een betere investering kun je niet doen voor je laptop of pc. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik gebruik geen SSD die zijn naar mijn ogen nog te duur en te klein

 

Je moet het ook niet vergelijken met een gewone harddisk. Je vergelijkt een USB stick toch ook niet met een HD?

Het heeft duidelijk verschillende gebruiksdoelen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...