Ga naar inhoud


Windows 10 krijgt eerste grote update


winwiz

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Dan was het op zijn minst op zijn plaats om de gebruiker daarover te informeren dat de restorepoints zouden worden opgeruimd, en dat system restore geheel uitgeschakeld zou worden. Ik heb er op zich niet zo veel moeite mee dat dit noodzakelijk zou kunnen zijn, alleen vind ik het dan not done om de gebruiker hierover niet vooraf te informeren. Uiteindelijk doet het ding zich voor als een windows update, en ik was sowieso al not amused dat na de boot er een update windows scherm tevoorschijn kwam wat nog even duurde. Je zou maar geen ssd in je systeem hebben zitten, dan zit je zo maar een uur naar het update scherm te kijken...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

blijkbaar gebeurt het uitschakelen en verwijderen van de system restores niet op elk systeem. Mijn laptop net geupdate, en daar bleven de system restore points in tact en werd de system restore functie niet uit geschakeld.

 

Wel weer een paar instellingen die waren aangepast en de updates stonden voor deze update op alleen van microsoft af halen, en ook dat was op alle systemen weer aangepast. Ik zou graag zien dat microsoft met hun fikken van mijn instellingen afblijft, en als er een valide reden is dat dit aangepast moet worden zou ik daar graag vooraf over geinformeerd willen worden.

 

Wel leuk zo'n schermpie met we hebben al je data laten staan, daar hadden ze prima een warning kunnen presenteren met we hebben de volgende instellingen moeten aanpassen met een overzichtje wat er dan is aangepast.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens, als ze (tijdelijke?) iets aan moeten passen ivm de update prima, geef dan inderdaad aan wat er is aangepast in een overzicht, dan kun je zelf beslissen om het weer naar je eigen zin aan te passen. De aanwezige restore points zijn in principe toch niet meer bruikbaar mist je de mogelijkheid hebt om terug te gaan naar de vorige build

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nodig is niets maear de meeste updates zijn verplicht.  De privacy settings kun je met een simpel tooltje weer aanpassen als je daar behoefte aan hebt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BIj mij is de update binnengehaald maar ik krijg de melding dat de update niet geinstalleerd kan worden, niets helpt bij elke reboot krijg ik die update weer maar bij een herstart gebeurd er gewoon helemaal niets.

 

 

Ik probeer het nu te upgraden met de mediacreationtool, wat een pruts werk allemaal zeg.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de eerste install van Windows 10 had ik het ook al ook toen heb ik de mediacreationtool moeten gebruiken en met mij legios aan anderen, ze hebben dat update probleem dus nog steeds niet opgelost. Dus zal bij een volgende Windows 10 build wel weer dezelfde fout optreden want snel van begrip zijn ze daar niet in Redmond.

 

Er zat ook een update fout in Windows 7 voor bijna een jaar die is uiteindelijk afgelopen dinsdag opgelost, zegt genoeg lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk ook meer en meer op, dat m$ weet hoe jij je computer wenst te gebruiken, zelfs in windows7.

Ms denkt, als je bvb windows verkenner opent, je verder wil gaan, toen waar je gestopt bent.

Vroeger had ik gevonden hoe je in windows die snelle toegang in windows 10 uitzette, maar vindt dit niet terug.

Maar hij wil al je recente bestanden daarin tonen, maar als een netwerk niet beschikbaar is, dan hangt gans het systeem, totdat windows blijkbaar doorheeft dat die netwerkschijf niet toegankelijk is.

Mijn nas is veelal niet beschikbaar,en andere zaken, die mij als windows gebruiker steeds minder populair maakt.

In de technical previews, dacht ik: waw een stap vooruit t.o.v. Windows 8.1, maar als die win 10 verder die toer opgaat, ga ik er toch over nadenken om win 7 te gaan draaien, die gaan ze nog een paar jaar supporten, en dan zien we wel.

Maar mijn tevredenheids cijfer van win 10 is gegaan van 8 naar net geen buis van 5.

Jammer dat linux zo moeillijk is, en nog niet alles beschikbaar is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste keer ging ook mis. zwart scherm in het 2e gedeelte (drivers) ongeveer 30 minuten gewacht en harde reset gegeven. Bij opnieuw opstarten kreeg ik een rollback en was weer terug bij af.  Opnieuw de update gestart en ging nu goed. Kostte ongeveer 30 minuten en alles OK

 

Laptop ook gedaan, ging in 1 x goed. Deze kostte ongeveer 40 minuten, verder geen problemen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...