Ga naar inhoud


Image met bepaalde functionaliteit


nlrela

Aanbevolen berichten

Wil eventueel een niet helemaal goed functionerende Dreambox DM8000 vervangen. 

M’n eerste gedachte ging naar de DM7080, maar zag toen op het internet iets over een VU+ Solo 4K.
 
Zijn er voor de VU+ Solo al images die de volgende functionaliteit ondersteunen:
 
- CCcam
- EPG Refresh
- Autotimer
- Ondersteuning NFS of SMB
- Ondersteuning voor het afspelen van ISO files (liefst ook BluRay)
- Ondersteuning voor het afspelen van MKV files
 
Bedankt voor jullie feedback.
  • Like 1

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Cccam werkt niet op een vu solo 4k maar met oscam butler VTI is het allemaal zo heel erg moeilijk niet ook een goed excuus om eindelijk cccam vaarwel te moeten zeggen

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCcam is i.d.d. Outdated en heeft al jaren geen support meer. Overstappen naar OScam is het handigst. BluRay support alleen voor ongecodeerde disks (en die heb ik nooit gezien).

Voor de rest is het koffiedik kijken.. Eurpowijd is CI+, card-pairing e.d. De toekomst. M7 heeft NU nog als enige de vrije hardwarekeus, maar Viaccess ORCA rammelt aan de deur en het is maar een kwestie van (hoeveel?) tijd dat ook M7 naar CI+ en gecertificeerde ontvangers overgaat.

 

Het is natuurlijk een aanname, maar ik denk dat met de komst van UHD bij Canal Digitaal alleen Viaccess als codering wordt gebruikt en je dus niets meer hebt aan een Open Linux box...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De autotimer werkt prima

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Mimisiku

Had als eerste problemen met CCcam (client) die er elke keer mee ophield. 

Daarna kwamen er opnamen bij, die geen beeld en geluid bevatten en vervolgens heb ik nu regelmatig freezes.

 

Heb al een paar keer opnieuw (PLI) images geïnstalleerd, zonder succes .... de problemen blijven bestaan.

Hoewel omdat ik nu Oscam geinstalleerd heb, zal CCcam niet meer zal stoppen ;-)

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We gaan een beetje off-topic, om DM 8000 problemen te bespreken in het Vu+ forum.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergelijken kan enkel als je ook weet wat de opties en mogelijkheden zijn.

 

een DM8000 met x tuners reeds ingebouwd is wat anders als de SOLO 4k zonder extra insteektuners of USB tuners eraan

maar je zult kunnen nalezen uit ervaringswaarden dat de SOLO 4K perfekt werkt met een batterij aan DVB- Tuners

 

to the point

"

- CCcam (neen) (cccam protocoll via Oscam ja)
- EPG Refresh (ja)
- Autotimer (ja)
- Ondersteuning NFS of SMB (beiden)
- Ondersteuning voor het afspelen van ISO files (liefst ook BluRay) (ja)
- Ondersteuning voor het afspelen van MKV files (ja)

"

  • Like 1

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel tevreden met de prestaties van mijn vu solo 4k nog geen spijt van gehad dat ik hem gekocht heb

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...