Jump to content

Recommended Posts

Posted
14 uren geleden, dirk044 zei:

Ik heb Tele2 modem ZXHN H369A

@dirk044, ga even naar dat modem op je pC via het webinterface 192.168.1.1

en kijk of elk nieuw wlan apparaat mag aanmelden????

 

Everything In Between

Fritz Kalbrenner

 

  • 2 weeks later...
  • Replies 44
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Sinds ik mijn VU+Solo4K heb geflasht met OpenPli 7.3 is de ontvangst minder geworden.

Ik had altijd op de BBC en ITV zenders een ontvangst van 18.1 dB (100%), nu is dat nog maar 15,6 dB (96%)

Dat is natuurlijk nog prima, maar waar kan dit verschil door zijn ontstaan.

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Posted

Wellicht een andere interpretatie van de driver die de tuner aanspreekt? Ze hebben ook lopen klooien met dB en %-waarden. De VU+ drivers kennen geen weergave in dB dus daar hebben ze masr wat op verzonnen. Bij sat lijkt dat te kloppen, maar bij kabel heb je plots 252.2dB.. Klopt geen moer van..

Gewoon even terugflashen naar 7.2 en kijken of het veranderd. Zo niet, dan is het de schotelinstallatie zelf..

Flat verzakt? Bomen dik in blad......

Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…

 

Posted
17 minuten geleden, Mimisiku zei:

..... De VU+ drivers kennen geen weergave in dB dus daar hebben ze masr wat op verzonnen...

 

Sinds OpenPli 7.3 geeft mijn VU+ weer dBs weer voor de S/N ratio. Bij 100% signaalkwaliteit is de S/N 16 dB.

Ik ga het binnenkort vergelijken met mijn oude DM8000, die krijg ik weer even terug om na te kijken.

Voor zover ik me kan herinneren komen de dB waardes aardig overeen.

Ik ontvang  de BBC HD en ITV HD zenders  iets boven de 18 dB. Maar dit wel met een 85 cm schotel die onlangs is geoptimaliseerd.

Posted

Nee, ze geven het niet weer!! De drivers ondersteunen het niet. Het wordt berekend. Zoals ik schreef: voor sat lijkt het te kloppen, maar voor kabel absoluut niet. 
Dat is ook mijn nadeel bij OpenPli, teveel geknutsel, teveel fouten en veel te veel arrogantie van de mods. 

Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…

 

Posted
Op 6-8-2020 om 09:28, Mimisiku zei:

..... Zoals ik schreef: voor sat lijkt het te kloppen, maar voor kabel absoluut niet.

 

Ook de S/N dB waardes voor kabel lijken bij mij correct, zo rond de 40 dB.

Posted

Dan heb jij het oudere type DVB-C tuner (daar hebben de devs op getest), de DVB-C FBC die ik heb (en vele anderen ook) doet het niet.....

Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…

 

Posted
3 uren geleden, Mimisiku zei:

Dan heb jij het oudere type DVB-C tuner (daar hebben de devs op getest), de DVB-C FBC die ik heb (en vele anderen ook) doet het niet.....

 

Ik heb wel een FBC tuner maar wellicht een ouder type.

 

1_0_1_17C0_C82_3_EB0000_0_0_0_20200811175518.jpg.0f3747a021453dcd85f3b5f4fd8b17d9.jpg

 

  • 7 months later...
Posted

Ik kwam er vorige week achter dat mijn VU+Solo4K bij het zappen naar een UHD kanaal even uitschakelt en meteen weer inschakelt.

Er komt even HDMI-1 op het scherm, de ingang van de VU+ op de TV.

Wat moet ik hieraan doen om dit te voorkomen.

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

  • Moderator
Posted

Je ontvanger zal van norm omschakelen bij het schakelen tussen HD en UHD programma's.

 

Uitgang vast instellen op UHD.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Posted

Dat zou eigenlijk alleen voorkomen als je overschakelt van een 50fps naar een 60fps zender bv. NASA 4K op de Hotbird.

Tenzij je natuurlijk hebt gekozen voor de autoresolution system plugin en die zo hebt ingesteld dat die het video uitgangssignaal omschakelt tussen HD en UHD.

 

Als alles nog standaard is ingesteld zal dat niet voorkomen.

Zelfs als je de resolutie op 1080p hebt ingesteld zal bij ontvangst van een UHD zender het signaal worden gedownscaled naar HD.

Posted
50 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Dat zou eigenlijk alleen voorkomen als je overschakelt van een 50fps naar een 60fps zender bv. NASA 4K op de Hotbird.

Het gebeurt inderdaad o.a. bij NASA 4K.

Moet ook ergens in de instellingen iets aanpassen.

Ik draai op OpenPli 7.3

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Posted
29 minuten geleden, dirk044 zei:

 ...Moet ook ergens in de instellingen iets aanpassen...

 

Je kunt het probleem vermijden door bij de video instellingen te kiezen voor 50Hz bij [Herhaalfrequentie]

De VU zal dan de 60 beelden per seconden omzetten naar 50. De kwaliteit hiervan is best goed.

Je hebt dan ook geen onderbrekingen meer bij het schakelen tussen 50 en 60 Hz zenders.

Posted
Op 25-3-2021 om 11:28, Old Satterhand zei:

 

Je kunt het probleem vermijden door bij de video instellingen te kiezen voor 50Hz bij [Herhaalfrequentie]

De herhaalfrequentie stond bij mij op Auto, die heb ik nu op 50 Hz gezet en het probleem is verholpen.

Bedankt Old Satterhand voor de tip.

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...