Ga naar inhoud


vu solo 4K later decoderen


joker55

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Jürgen zei:

maar zooooo moeilijk is het toch nu ook weer niet..

 

ik snap alles wat je zegt, geen probleem, ik geloof dat ik steeds de verkeerde vraag stelt, en het juiste wordt gezegd hier daarna,   (ik ben een smiley vergeten want zo oud ben ik nu ook weer niet, 65)
 

1 uur geleden, Jürgen zei:

Als de kaart in de VU+ SOLO 4K ontvanger zit kun je inderdaad meerdere kanalen opnemen én dan zijn de opnames al gedecodeerd want dat gaat bij een VU+ SOLO 4K automatisch.

 

laat ik dan de vraag anders stellen:

 

Hoe krijg ik een gecodeerd programma op de HD, als mijn kaart erin zit? 

Wat ik ook doe, ze staan er allemaal ongecodeerd op. Dus achteraf decoderen heeft geen zin voor mij dus.

bedankt voor je uitleg.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Door er een CI module in te stoppen en dan meerdere gecodeerde zenders tegelijk op te nemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel jij met de vraag 'Hoe krijg ik een gecodeerd programma op de HD, als mijn kaart erin zit' ?

 

Waarschijnlijk bedoel jij een gecodeerde opname, correct?

Zo ja,, waarom zou jij een gecodeerde opname willen opslaan?

 

Ik snap er eerlijk gezegd niet zoveel van...

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik veronderstel, dat wanneer zijn eerste ontvanger bezet is, hij op een 2e ontvanger zonder beschikbare kaart gecodeerde programma´s wil opnemen, om later met de kaart uit de eerste ontvanger die te decoderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh op die fiets....

Ik begrijp dat zijn 2e ontvanger een Humax is en ik veronderstel dat op de Humax gemaakte gecodeerde opnamen niet met de CD kaart gedecodeerd kunnen worden.

 

Sorry, maar het wordt voor mij steeds waziger.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom eigenlijk alles zo moeilijk maken ? Neem gewoon op in de VU+ zonder die module met oscam draaiende.Maak een ethernet verbinding tussen beide boxen en gebruik op je humax fallback tuner of remote channel stream.Dan op de humax een mount naar de HDD van de VU en je kan alles bekijken op beide boxen zonder poespas.Zo doe ik het hier met 4 boxen en niks nodig kwa deling oscam of sat kabels trekken.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bellejt, dat gaat niet met een HUMAX receiver, dat is geen enigma2 apparaat.

maar is wel een oplossing als je een goedkoop receivertje op het tweedehands markt of nieuw aanschaft

gaat nieuw al vanaf 32€

gaat tweedehands al vanaf 15€ zoals de dm500HD die er onlangs aangeboden werd

 

aangepast door Tonskidutch
aanvulling
  • Like 1

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎14‎-‎10‎-‎2020 om 08:55, Tonskidutch zei:

je kan kiezen als je de CI+ met geldige kaart gebruikt of je meteen wilt decoderen, dan mag je maar een opname maken en niets anders bekijken OF je kan later decoderen en dan kun je meerdere programma;s opnemen in gecodeerde vorm die dan in standby allemaal na elkaar worden gedecodeerd.

Dat is pertinent niet waar.  Ik kan minimaal 3 opnames maken van een gecodeerde zender ( ned 1, 2, 3 en alle commerciële) en een vierde gecodeerde zender kijken met de vu+.

Met de VU+ komen de 3 opgenomen zenders gedecodeerd op de HD, en kan deze kijken zonder kaart.

 

 

7 uren geleden, Jürgen zei:

Als de kaart in de VU+ SOLO 4K ontvanger zit kun je inderdaad meerdere kanalen opnemen én dan zijn de opnames al gedecodeerd want dat gaat bij een VU+ SOLO 4K automatisch.

 

En dit is waar…….en zo ervaar ik het ook.

 

En ik begrijp ook dat een VU een gecodeerde zender niet kan opnemen zonder kaart, helaas. 

Dus een gecodeerde opname opnemen, en achteraf te decoderen is flauwekul, want dat gebeurt nooit.  Immers, zoals Jürgen schreef: "de opnames zijn al gedecodeerd, want dat gaat automatisch".

 

En in een ander topic schreef ik dat ik af en toe problem ondervond met de solo, en sterk eraan denk om een ultimate BT aan te schaffen……. dan gaat de solo naar boven, en de humax in het recycle circuit (een van de kleinkinderen).  Dan moet ik me ff inlezen over het interne sharen.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom in het sharen verdiepen ? Koop en goede box met meerdere LNB aansluitingen en gebruik die als master in huis , eventueel met een goede HDD erin.Kost je op de lange baan net evenveel maar veel makkelijker : geen gedoe met sharing in oscam of andere softcam behalve de instellingen dat je de boxen met ethernet moet verbinden. Gebruik dan je solo als slave box. Een  free IPTV applicje erop en je hebt alles wat je nodig hebt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, joker55 zei:

Dat is pertinent niet waar.  Ik kan minimaal 3 opnames maken van een gecodeerde zender

ja het is duidelijk dat jij dvb-c tuner erin hebt en ik een dvb-s2 tuner vandaar de vergissing over een of meerdere sid's opnemen

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer het inderdaad om kabel ontvangst gaat, kunnen alle postings hierboven in de prullenbak.

 

Maar het probleem waarom het gaat wordt daardoor niet duidelijker, ik begrijp de vraag steeds minder.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-10-2020 om 20:24, joker55 zei:

Het gaat om het volgende scenario.

 

's Avonds pakken we af en toe de CD kaart met CI uit de VU+, nemen deze naar boven en in de HUMAX. Dan kijken we boven nog een filmpje als slaapmutsje.

Maar af en toe zou ik besat nog wat anders willen opnemen via de VU+ , maar daar zit geenb kaart in.

Dus gecodeerd opnemen, en later de kaart erin, en decoderen.   Maar steeds wordt er gewoon niets opgenomen, helaas.


Ik mag er toch wel vanuit gaan dat het hierbij om een satelliet ontvanger gaat want TS heeft het hier toch duidelijk over een CD kaart.....

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan alleen maar raden wat de man bedoelt

een Humax iCord is er ook voor Satelliet ontvangst

maar NPO1 2 3 en alle commerciële staan op verschillende transponders en kun je niet gelijktijdig opnemen met CI+ die maar een stream toestaat

wel met kabel tv waar je enkel genoeg vrije tuners moet hebben, maar dat was een stelling die ik poneerde dat hij het over DVB-C heeft en niet z'n eigen uitleg

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is dat hij met een 'el cheapo' DVB-S2(X) ontvanger al klaar is zolang deze op Enigma2 gebaseerd is. Er hoeft niet eens een kaartsleuf of CI-slot in te zitten. RemoteStreamConvert of Fallback tuner en klaar is hij. Hoeft dan zelfs niet met OScam sharing te werken...

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb even een test gedaan, mijn solo4k neemt keurig gecodeerde programma's op.

Dat was de vraag van TS.

 

Daarna kan ik er niets mee, omdat gecodeerd opgenomen programma's alleen met een CI module gedecodeerd kunnen worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...