Ga naar inhoud


vu solo 4K later decoderen


joker55

Aanbevolen berichten

Op ‎1‎-‎10‎-‎2020 om 18:42, snuggles123 zei:

Support delayed descrambling in standby (Solo 4K, Uno 4K, Uno4K SE, Ultimo 4K, Zero 4K, Duo4K SE ,Duo 4K)

 

Dit werd gezegd bij de vernieuwing van versie 15.0.0

is er ergens een beschrijving hoe dit precies werkt?  klinkt heel leuk als je wat wilt opnemen, en de kaart is bijv in mijn andere ontvanger.

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb zelf ook een CI-module met Joyne in mijn vu ultimo 4k. Achteraf decoderen werkt inderdaad goed.
Ik zou alleen soms bewust WEL gedecodeerd wilen opnemen, maar dit krijg ik steeds maar niet goed voor elkaar. Wie kent hiervoor de juiste instellingen? Idealiter dat de module dan 'geblokkeerd' wordt tijdens de opname en er geen beeld is op andere Joyne kanalen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

timer openen

ik heb de instellingen wel of niet decoderen, maar welke instellingen zijn dan nodig van de ci? Mijn testen tot nu toe met gedecodeerd opnemen gaven tot nu toe steeds incomplete of helemaal niet werkende opnames.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om het volgende scenario.

 

's Avonds pakken we af en toe de CD kaart met CI uit de VU+, nemen deze naar boven en in de HUMAX. Dan kijken we boven nog een filmpje als slaapmutsje.

Maar af en toe zou ik besat nog wat anders willen opnemen via de VU+ , maar daar zit geenb kaart in.

Dus gecodeerd opnemen, en later de kaart erin, en decoderen.   Maar steeds wordt er gewoon niets opgenomen, helaas.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mss remote channel stream of fallback tuner gebruiken als je een ethernet verbinding hebt tussen beiden.Weet echter niet of de CI kl** module dat toelaat als de box beneden uitstaat.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, joker55 zei:

.....Maar af en toe zou ik besat nog wat anders willen opnemen via de VU+ , maar daar zit geenb kaart in.

Dus gecodeerd opnemen, en later de kaart erin, en decoderen.   Maar steeds wordt er gewoon niets opgenomen, helaas.


Zoals ik al een paar berichten terug schreef, als in de VU+ geen geldige CD kaart zit kun je ook geen gecodeerde CD zenders opnemen want de kaart is nodig zodat CD kan herkennen of er een geldig abonnement beschikbaar is.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Jürgen zei:

………… als in de VU+ geen geldige CD kaart zit kun je ook geen gecodeerde CD zenders opnemen …….

 

Tsja, wat heeft het dan voor zin om achteraf te kunnen decoderen van een programma, als de VU+ alleen een opname opneemt als er een geldige kaart erin zit. Immers, via de kaart gaat hij al decoderen tijdens opnemen?  Ik kan tenminste een programma (bijv van Veronica) bekijken als de kaart er niet in zit, dus het programma is al gedecodeerd, en kan je eeuwig bewaren.

 

Dan doet de HUMAX het anders, wel of niet gecodeerd…… deze neemt alles op, ook al zit er geen kaart in.  met kaart decodeert hij dit tijdens opname, geen kaart, komt de opname gecodeerd op de HD.  Een gecodeerde opname is niet eeuwig te bewaren, de keys willen wel eens veranderen op de kaart.  Een dag later de kaart erin, en je kan of direct kijken, of een copie maken en decoderen via de kaart.  (mits de keys niet veranderd zijn op de kaart). 

De VU neemt gewoon niets op, dus waarom achteraf decoderen? 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, joker55 zei:

Tsja, wat heeft het dan voor zin om achteraf te kunnen decoderen van een programma, als de VU+ alleen een opname opneemt als er een geldige kaart erin zit. Immers, via de kaart gaat hij al decoderen tijdens opnemen?

Je wilt het niet begrijpen...?

 

het achteraf decoderen van een gecodeerde opname gaat alleen met de Vu+ en een CI+ module met geldige kaart erin

en

die CI+ module met en geldige kaart moet er al in zitten omdat anders de SID niet herkent wordt en niet opgenomen kan worden in gecodeerde of in gedecodeerde vorm

je kan kiezen als je de CI+ met geldige kaart gebruikt of je meteen wilt decoderen, dan mag je maar een opname maken en niets anders bekijken OF je kan later decoderen en dan kun je meerdere programma;s opnemen in gecodeerde vorm die dan in standby allemaal na elkaar worden gedecodeerd.

 

wat jij wil gaat niet lukken dus einde verhaal

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon die oude Humax aan de kant zetten! Goedkoop Enigma2 bakje kopen en in de slaspkamer zetten. Kaart uit de CI module en in de kaartslot van de VU+ steken. OScam op beide boxen en thuisdeling gebruiken... Probleem opgelost

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad zie handtekening.

 

Ik gebruik op 3 verschillende ontvangers maar 1 kaart. (Ik heb wel nog niet geprobeerd om alle drie samen op tvvl te kijken)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Tonskidutch zei:

wat jij wil gaat niet lukken dus einde verhaal

 

oke….. dat snap ik nu ook.

 

 

 

 

16 uren geleden, Tonskidutch zei:

het achteraf decoderen van een gecodeerde opname gaat alleen met de Vu+ en een CI+ module met geldige kaart erin

 

Dat snap ik ook, dat kan alleen op deze manier ook met de HUMAX .

 

 

 

 

16 uren geleden, Tonskidutch zei:

je kan kiezen als je de CI+ met geldige kaart gebruikt of je meteen wilt decoderen, dan mag je maar een opname maken en niets anders bekijken OF je kan later decoderen en dan kun je meerdere programma;s opnemen in gecodeerde vorm…..

 

En hier houd het even op bij mij…… sorry, ik ben maar een oude man, met een simpele ziel.  Ik zie het nu toch ook anders bij mijn VU+.  Ik kan 2-3 programma's tegelijk opnemen, en dan ook nog een andere kijken, maar de opgenomen programma's zijn allemaal reeds ongecodeerd op de HD gezet. Net ff geprobeerd, 3 zenders opgenomen, naar een vierde gekeken. Alles gestopt na 10 minuten, de kaart eruit gerukt, maar kan alle opgenomen programma's bekijken.  Heb ik dan iets speciaals?   (ik zal niet zeggen dat ik iets speciaals ben, dat is een inkoppertje)

 

 

 

 

16 uren geleden, Mimisiku zei:

Gewoon die oude Humax aan de kant zetten! Goedkoop Enigma2 bakje kopen en in de slaspkamer zetten. Kaart uit de CI module en in de kaartslot van de VU+ steken. OScam op beide boxen en thuisdeling gebruiken..

 

och, misschien koop ik wel een ultimo bt, en gaat de solo 4k naar boven.  Dan ben ik ook verlost van die kaart verhuizing steeds, daar wordt hij ook niet beter van..

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, joker55 zei:

En hier houd het even op bij mij…… sorry, ik ben maar een oude man, met een simpele ziel.  Ik zie het nu toch ook anders bij mijn VU+.  Ik kan 2-3 programma's tegelijk opnemen, en dan ook nog een andere kijken, maar de opgenomen programma's zijn allemaal reeds ongecodeerd op de HD gezet. Net ff geprobeerd, 3 zenders opgenomen, naar een vierde gekeken. Alles gestopt na 10 minuten, de kaart eruit gerukt, maar kan alle opgenomen programma's bekijken.  Heb ik dan iets speciaals?   (ik zal niet zeggen dat ik iets speciaals ben, dat is een inkoppertje)


Pffff, ik ben ook best op leeftijd (76) maar zooooo moeilijk is het toch nu ook weer niet....

 

Als de kaart in de VU+ SOLO 4K ontvanger zit kun je inderdaad meerdere kanalen opnemen én dan zijn de opnames al gedecodeerd want dat gaat bij een VU+ SOLO 4K automatisch.

Dus logisch dat je daarna alle opnames kunt bekijken nadat de kaart is verwijderd.

Die kaart heeft bij het terugkijken van eerder al gedecoreerde opnames geen functie meer.


N.B.

Om interne sharing toe te passen kun je voor de ontvanger op de slaapkamer de meest goedkope VU+ of andere Enigma2 ontvanger gebruiken.

Dus de VU+ SOLO 2 gewoon in de huiskamer blijven gebruiken en daar blijft dan ook de kaart zitten maar dat is wel weer een ander onderwerp waar al vele topics aan zijn besteed (Interne sharing)

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...