Ga naar inhoud


Satellite multiswitch DS48T - 4 x sat input - 2 receivers


digital123

Aanbevolen berichten

Beste sat4all,

 

iemand ervaring met een multiswitch om 4 satelieten te connecten met 2 dreamboxes in huis.

ik wil graag hotbird en 3x astra connecten met 2 dreamboxen.

hier zijn multiswitches voor, wat ik begrijp.

alleen als ik kijk naar de multiswitche (zie bijlage), dan zie ik voor de aansluiting van de LNB's het volgende:

 

LNB HL  18V/0Hz

LNB HH  18H/22KHz

LNB VL  13V/0Hz

LNB VH  13V/22KHz

 

wie, wat, hoe, waar?....

oftewel, welke satteliet (LNB) hoort bij welke poort van de multiswitch?

Ik neem aan dat de reveivers allemaal gelijk zijn qua ontvangst....

 

momenteel heb ik 1 box aangesloten aan 1 schotel met ontvangst van hotbird en (3x) astra.

ik wil graag een 2e dreambox aansluiten, in de slaapkamer, welke naar een eigen zenderlijst kan kijken.

hoop dat iemand mij uit kan leggen of dit de juiste oplossing is, en hoe de config plaats moet vinden.

 

BVD!!!post-59990-0-37972200-1448104254.jpg

aangepast door digital123
Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze Switch kan slechts één satelliet-positie doorsturen naar max. acht ontvangers mits gebruik van een "Quatro" LNB (met 4 uitgangen zoals aangeduid op de linker/rechter kant van uw switch). 

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan kiezen vb:tussen deze 2 switshen

je hebt er toch 2 minstens nodig 

en ook vb deze lnb's

post-41606-0-86741500-1448106736.jpg

post-41606-0-02599600-1448106804.jpg

post-41606-0-22172000-1448106887.jpg

post-41606-0-22971400-1448107190_thumb.jpg

post-41606-0-51368500-1448107190.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Marc en Sprietje,

 

dank voor de snellle reacties.

Momenteel heb ik 4 lnb's opgesteld als in het voorbeeld van:

https://www.sat4all.com/forums/topic/267237-triax-78-met-multiblock-4-lnbs-plaatsenduidelijke-uitleg-met-fotos/

 

deze zijn geconnect met een switch (voor 1 receiver) naar mijn dreambox in de woonkamer.

is het niet mogelijk om een zelfde configuratie aan te houden met een multiswitch voor 2 receivers.

of sla ik de plank volledig mis..... en moet  ik vanalles vervangen  om dit mogelijk te maken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sprietje, deze vraag kan ik jammergenoeg nu niet beantwoorden omdat ik niet thuis ben. Ik ben begin december weer thuis, dus dan zou ik het type en merk wel door kunnen geven. Ik dacht dat het allemaal heel eenvoudig was, maar dat valt dus enigzins vies tegen....  Ik had verwacht dat het allemaal wat eenvoudiger te realiseren was... :( , damn... :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dank nogmaals voor alle reakties. ik heb nog even gegoogled, en kom uit op het volgende,....

mijn huidige opstelling is 4 x LNB met enkelvoudige uitgang naar de switch, welke aangesloten is op de dreambox in de woonkamer. wat ik graag wil, is een 2e receiver aansluiten onafhankelijk van de woonkamer dreambox, met het liefst zo weinig mogelijk aanpassingen. Hetgeen wat ik wilde / verwacht had, is niet mogelijk door de switch te  vervangen.... wat wel mogelijk is, is de LNB's vervangen door twin-lnb's en een extra switch (spaun SAR 411F) voor de slaapkamer receiver. Vraag: is het mogelijk om de LNB's niet te vervangen, maar een splitter te gebruiken, zie:

 


 

iis dit een optie of sla ik de plank (weer) volledig mis. en daarnaast,... wat is wijsheid....

wederom dank!

aangepast door ceesv
Commerciële links verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

sla ik de plank (weer) volledig mis ja ja ja ja ja

nee dat werkt zo niet dat loopt gewoon fout af 

1 ontvanger heeft dan wel beeld en de andere ontvanger zwart

reden als je op ontvanger 1 naar ned1 hd kijkt ..beeld (12187.50 H 25 Europe DVB-S2 8PSK 27500 2/3)

op ontvanger 2...

vtm hd hd dan heb je verschillende frequentie en dan loopt het gewoon fout (11856.00 V Europe DVB-S2 8PSK 27500 2/3)

 

als je dit toch wil doen dan moet je op dezelfde satelliet zitten met de zelfde frequentie 

dit is de beste oplossing

https://www.sat4all.com/forums/topic/349927-satellite-multiswitch-ds48t-4-x-sat-input-2-receivers/?do=findComment&comment=2342037

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste digital123

Ja daar was ik al bang voor dat je gewone lnb's had een geen quattro-lnb's met vier uitgangen die je op een multiswitch kunt aansluiten.
Die multiswitch moet je dan ook maar helemaal vergeten want het is ook niet interessant om voor twee aansluitingen een multiswitch te nemen.

Om twee ontvangers aan te kunnen sluiten die je onafhankelijk van elkaar kunt gebruiken, heb je inderdaad lnb's nodig met twee aansluitingen (twin-lnb's) en ook twee 4/1 diseqc-switches.

Welke schotel gebruik je waar je deze lnb's op gaat plaatsen?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

duidelijk! Dank voor alle info. Er is dus maar 1 oplossing mogelijk in de satteliet wereld voor deze constructie, en dat is dus: twin-lnb's en twee 4/1 diseqc-switches. Gelukkig zijn de prijzen niet buitensporig hoog om dit te vervangen. Meer werk is het om alles opnieuw in te richten op een wavefrontier. Ik heb een triax schotel (doorsnee is rond de 60 cm). Ontvangst voor Hotbird en Astra is OK. Wederom dank voor de uitstekende, informatieve reakties!

aangepast door digital123
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Als je twee satellietontvangers hebt of in de toekomst denkt te hebben met een dubbele tuner er in, dan kun je inderdaad beter quad-lnb's nemen.
Die zijn wel weer iets duurder en je hebt dan ook vier 4/1-diseqc-switches nodig om om alle vier de aansluitingen te kunnen gebruiken.

Als je nog spullen moet kopen, wil ik je graag wel wat scherpe prijzen geven waarvoor je die in Nederland kunt kopen.
 

post-60869-0-45951900-1452256326.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste! Dank voor alle info!

Ik heb gekozen voor de Inverto Black Premium Quattro voor mijn nieuwe 2e dreambox 800HD:

 

Vanuit internet en hetgeen wat ik gekocht heb het volgende:
Deze Quattro LNB van Inverto is een oerdegelijke 0,2dB LNB met als belangrijkste features:
Superior Phase Noise performance DVB-S2 (HDTV) compliant
Excellente isolatiewaardes – extreem hoge kruis-polarisatie waarden.
Very low spurious levels
Superieure ruisonderdrukking van slechts 0.2 dB.
Extreem betrouwbaar
3 Jaar garantie. - prijs 16 euro

 

.. en vandaag geinstalleerd. Maar het gaat niet goed. Ik heb de oude LNB configuratie eraf gehaald en ben gestart bij de 13E.

Het eerste wat ik wil is mijn huidige dreambox configuratie (huiskamer DM800 HD) werkend te krijgen met de nieuwe Quattro LNB's, voordat ik de nieuwe dreambox ga configureren in de slaapkamer. mijn huidige satteliet configuratie is als volgt: 13.0E+19.2E+23.5E+28.2E

 

oude situatie: 13.0E (switch port 2) +19.2E (switch port 1) +23.5E (switch port 3) +28.2E (switch port 4)

dit is geinstalleerd / fine tuned door een sateliet zaak (waar ik bij was) en heeft altijd perfect gewerkt. Dus nu maar vervangen zonder een satteliet medewerker... dat moet toch makkelijk kunnen, met alle info die ik ontvangen heb ik deze post! ;)

 

Ik heb dezelfde config behouden met de nieuwe Quattro LNB (dit wil zeggen dan ik de config van de huidige switch NIET vervangen heb).
Toen ik begon bij het vervangen / fine tunen van de 19.2
E LNB, het volgende:

1. kabel onkoppeld van de aangesloten oude 19.2 LNB en geplaatst op de 1e uitgang van de nieuwe Quattro LNB (zie plaatje).

Ik kreeg geen -enkel- signaal met de meter!, zie plaatje rode pijl.   :(  snapte er niet zoveel van.

Daarna de kabel aangesloten op poort 4 van de LNB en ik kreeg direct perfect signaal met de meter >90%, zie plaatje groene pijl: :)

 

2. daarna de 13 E. aangesloten op poort 4 van de nieuwe Quattro LNB. Wederom geen signaal (rode pijl) :(.
De 13 E aangesloten op poort 1 (groene pijl) :), perfect signaal met de signaal meter.

Alles gaat verder goed qua aansluiten, zoals in het plaatje geschetst is (heb op alles satellieten een perfect signaal) en volgens mij is de klus geklaard.

 

... Dus niet!!!  Na de configuratie gaat het ene kanaal wel open op een sateliet, maar op een ander kanaal van de dezelfde satteliet niet!!! De kanalen die open gaan hebben met de signaal meter een zeer goed, zelfs perfect signaal, dwz: 90% tot 100%, ber=0, alles is OK. Dus dat lijkt het probleem niet. Ik heb een volledige scan gedaan van alle satelieten met een bedroevend resultaat, zie plaatje:

Oude Situatie [TV in lists]: 3797 -- Total 4998 en Nieuwe Situatie [TV in lists]: 1216 -- Total 1629 :( :cry:
 

23E NPO1 HD gaat na de config niet meer open, maar mijn  NPO2 HD wel.  19E NPO 1 geen HD gaat open, maar de muziek channels op 19E niet meer.... en ga zo maar door. Kan iemand mij aub vertellen wat hier fout gaat... want ik weet het echt niet meer! :(

 

post-59990-0-15982200-1452368579_thumb.jpg

post-59990-0-70390500-1452368598_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...