Ga naar inhoud


Satellite multiswitch DS48T - 4 x sat input - 2 receivers


digital123

Aanbevolen berichten

Je hebt verkeerde lnb's besteld , sprietje had duidelijk vermeld Quad lnb en blijkbaar heb je quatro lnb' besteld , die hebben ook 4 uitgangen en moeten op een speciale multiswith aangesloten worden

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste digital123

Ik begrijp echt niet waarom je nu Quattro-lnb's gekocht hebt.
Die kun je alleen maar aansluiten op een multiswitch. De multiswitch die je hebt is maar geschikt voor 1 satelliet, niet voor 4 satellieten.
Bovendien waarom zou je een multiswitch gebruiken. Dat is alleen maar noodzakelijk als je heel veel aansluitingen nodig hebt en dat heb je niet. Je schreef dat je aan 4 aansluitingen voldoende hebt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, duidelijk... ik heb dus de verkeerde LNB's besteld.. foutje bedankt... Ga dit corrigeren en kom terug met het resultaat als ik de Quad's aangesloten heb. Ik ben wel erg content met jullie expertise na een dag stoeien op een ladder! :)

Want nu weet ik wat de oorzaak is, en hoef verder niet meer te brainstormen waarom het fout gaat! Wederom DANK!!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt hopelijk ook de juiste swith,s besteld ? zie schema sprietje anders geraak je er niet

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ps: ik heb nu 2 x dm800hd, dwz dat de image 1: 1 is.

is het OK om de satteliet configuratie zo te houden met de nieuwe spaun 411F.
Dus exact dezelfde configuratie als de huidige situatie in de woonkamer:

13.0E (switch port 2) + 19.2E (switch port 1) + 23.5E (switch port 3) + 28.2E (switch port 4) ?

Is dit OK, en levert dit geen problemen op of moet ik een andere satteliet configuratie gebruiken? BVD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is geen probleem om deze configuratie te gebruiken. Alleen een aantal oudere modellen ontvangers van CanalDigitaal kunnen deze configuratie niet aan. Die moeten beslist Astra 19,2 op #1 en Astra 23,5 op #2.
De huidige modellen van CanalDigitaal en alle overige merken kunnen met elke gewenste volgorde overweg.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is er wel een probleem met deze configuratie.

Zover ik kan lezen heeft Digital123 4 quad lnb's op het oog?
En daarmee wil hij 2 onafhankelijk van elkaar functionerende tuners?
Dit kan m.i. nooit worden aangesloten op 1 Spaun 411F
Ik denk dat er, ben ook nog maar een prutser op dit gebied, 4  twin lnb's  met 2 Spaun 411F's nodig zijn. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien niet de juiste vraag in dit topic maar ik zoek ook 1 satelliet met verschillende LNB's aan te sluiten op 2 receivers.

Zoals Sprietje al aangaf heb ik dan best twin LNB's nodig die naar een Diseqc gaan en vandaar naar receiver.

Ik had wel graag die disecqs buiten het huis gelaten zodat ik maar met 2 kabels moet binnenkomen.

Is het verstandig om die diseqcs onder mijn houten terras te leggen of zijn die niet waterproof? Het is maar dat ik ze niet graag

in het zicht zie hangen. Alle kabels van de LNB's kan ik wel mooi afwerken in een PVC buis. Is er een max. afstand van LNB naar Diseqc?

 

Bedankt.

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...