Ga naar inhoud


Satenne R3 handleiding gezocht


R-tje
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Deze week een camper gekocht met een nieuwe Satenne R3 erop geinstalleerd.

Helaas is de handleiding blijkbaar verloren gegaan...

Nu zijn er op de internet voldoende handleidingen te vinden voor diverse soorten Satenne's maar niet voor het type R3.

 

Kan iemand mij op het goede spoor zetten om er eentje te downloaden?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


pm

SATENNE R-3
De langverwachte opvolger van de Satenne R-2 is er!
Een vol-automatische satellietantenne, geschikt voor vaste montage op het dak van uw caravan of camper.
Zoals u gewend bent: met één druk op de knop de juiste satelliet. 
Met de R-3 ontvangt u gelijktijdig Astra 1 en Astra 3 zelfs tot in het zuidelijkste puntje van Spanje.
Besturingskast voorzien van laatste satelliet techniek (DVB-S2) en eenvoudig zelf via USB te updaten.
Zeer precieze uitrichting op de satelliet door uniek tandwielmechanisme waardoor de hoogste signaalkwaliteit bereikt wordt. Uitermate duurzaam en robuust mechnisch ontwerp voor jarenlang probleemloos gebruik

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste R-tje

Ik denk dat er van de Satenne R3 nog helemaal geen handleiding is dus ben je hem waarschijnlijk ook niet kwijtgeraakt.
Ik vraag me af wat precies de verschillen zijn tussen de R2 en de R3. Het zou goed kunnen dat het alleen maar de grotere ronde schotel is op de R3 t.o.v. de kleinere vierkante schotel op de R2.
Het zou goed kunnen dat je voor de rest gewoon de handleiding van de R2 kunt gebruiken.

Vraag anders de gebruiksaanwijzing van de Satenne R3  even aan de importeur via dit e-mailadres:  www.info@vadac.com
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste R-tje

 

Ik denk dat er van de Satenne R3 nog helemaal geen handleiding is dus ben je hem waarschijnlijk ook niet kwijtgeraakt.

Ik vraag me af wat precies de verschillen zijn tussen de R2 en de R3. Het zou goed kunnen dat het alleen maar de grotere ronde schotel is op de R3 t.o.v. de kleinere vierkante schotel op de R2.

Het zou goed kunnen dat je voor de rest gewoon de handleiding van de R2 kunt gebruiken.

 

Vraag anders de gebruiksaanwijzing van de Satenne R3  even aan de importeur via dit e-mailadres:  www.info@vadac.com

 

Beste,

 

de R2 is een normale uit te richten schotel met 1 LNB

de R3 heeft een dubbele LNB, en dus ook discq instellingen

Het bedieningspaneel is totaal verschillend, dus de manual van de R2 is onbruikbaar.

 

Het lijkt me sterk dat er geen handleiding van bestaat, de R3 is namelijk overal te koop voor zelfmontage...

Ik ga de importeur eens mailen.

 

Nogmaals dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer R-tje dat de importeur geen gebruiksaanwijzing heeft, niet in papieren vorm en niet in digitale vorm.
Ik zou zeggen, bekijk het allemaal nog eens goed en zet de vragen die je hebt op papier. Misschien nog eens even langs de dealer gaan die de zaak geïnstalleerd heeft en daar gericht je vragen stellen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Hey Sprietje,

 

De R3 is inderdaad een gans ander verhaal dan de R2.

Ikzelf zou de R3 wel eens willen van nabij bekijken, maar mijn satboer heeft te weinig plaats om dit soort zaken allemaal in zijn toonzaal (showroom) te tonen laat staan te demonstreren.

Weet er soms iemand waar de R3 in demo staat?

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

de R2 is een normale uit te richten schotel met 1 LNB

de R3 heeft een dubbele LNB, en dus ook discq instellingen

Het bedieningspaneel is totaal verschillend, dus de manual van de R2 is onbruikbaar.

 

Het lijkt me sterk dat er geen handleiding van bestaat, de R3 is namelijk overal te koop voor zelfmontage...

Ik ga de importeur eens mailen.

 

Nogmaals dank.

R-tje, De R2 is ook uitgekomen met een Dubbele LNB hoor. Al heeft die het enkel goed gedaan met de eerst gebruikte LNB.

Na een tijd hebben ze een andere lnb gebruikt, en waren er problemen.

Ook se stuurunit geeft nu problemen met het signaal dat als uitrichtsignaal dienst doet, en waar ze bij SES mee aan het knoeien zijn gegaan.

Zowel op Astra 2 als op Astra 3 gebruiken ze hetzelfde signaal en op dezelfde frequentie.

Gevolg, unit ziet soms Astra 2 aan als Astra 3.

Ik ben momenteel een R2 aan het ombouwen van duo naar trio LNB met 4 aansluitingen.

Bedoeling is om in een vrachtwagen met een VU+ Solo² 2 programma's te kunnen opnemen, en met een andere STB eventueel naar een derde programma kijken.

De vierde aansluiting op de LNB zou enkel gebruikt worden om de schotel uit te richten.

Maar er komt een probleem piepen.

Ik heb namelijk voor ik 3 maand thuis zat wegens ziekte en operatie mijn antenne terug op de auto geplaatst, maar er word geen sat gevonden.

Noch Astra 2,3,1, niks.

Niettegenstaande de LNB werkt, de coax ok is de sturing signaal doorgeeft, allee, 't is raar, alles lijkt ok maar de schotel vind niets.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer R-tje dat de importeur geen gebruiksaanwijzing heeft, niet in papieren vorm en niet in digitale vorm.

Ik zou zeggen, bekijk het allemaal nog eens goed en zet de vragen die je hebt op papier. Misschien nog eens even langs de dealer gaan die de zaak geïnstalleerd heeft en daar gericht je vragen stellen.

 

BTW, De R2 werd gemaakt door Mobilsat, heb jij enig idee waar, en door wie de R3 gemaakt wordt?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...