Ga naar inhoud


Welke LNB's en Diseqs aanschaffen voor een T90


Henk60

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wij gaan binnen een paar maanden over op satelliet.

Maar,  ik zie nu even door de bomen het bos niet meer.
Voor ons is het van belang dat we, op wat voor manier ook,  elke Nederlandstalige zender  kunnen opnemen van de Astra 1 en 3. 
Dus als ze binnen een satelliet op de Horizontale - of verticale band zitten moet niet uitmaken.

Daarnaast willen we ook Astra 2 en Hotbird ontvangen.

We zijn van plan de Mutant HD 2400 en de wafefrontier T90 aan te schaffen.

Op de Muntant kunnen 4 tuners worden aangesloten.

Ik dacht om 2 quad LNb's (voor Astra 1 en 3) en 2 single LNB's (voor Astra 2 en Hotbird)  met daarbij  2 Diseqs 4/1 en  2 Diseqs 2/1 aan te schaffen.
Op deze manier zouden wij aan al onze wensen voldoen.

Klopt dit?


 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Henk60

Welkom op dit forum.

Als jij voor de Astra 2 en Hotbird single-lnb's wilt gebruiken, dan heb je aan 1 stuks 4/1-diseqcswitch genoeg.
Voor de overige 3 aansluitingen op de quad-lnb's voor de Astra 1 en 3 gebruik je dan 2/1-diseqcswitches.

Maar meestal is het prijsverschil tussen 2/1 en 4/1 diseqc-switches niet zo groot. In geval van problemen kan het wel handig zijn twee 4/1 diseqc-switches te nemen. Als je dan twijfelt aan de goede werking van de diseqc-switch, kun je ze altijd even omwisselen.
Maar misschien ook even overwegen of je goedkope of goede diseqc-switches gaat kopen. Het kan met goedkope diseqc-switches goed gaan maar daar is zeker geen garantie op.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beste Henk in welke regio komt die schotel te staan, ik heb het idee dat je over een paar maanden in een nieuwe fase van je leven komt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties!

Ik ben van plan om de Spaun SAR 212 WSG en Spaun SAR 411 , tezamen met de Inverto  Black Ultra Single en - Quad Lnb's te gaan gebruiken.

De schotel komt in de regio Amsterdam te staan.
Er is geen nieuwe fase in mijn leven (ben van bouwjaar 1960), ben eigenlijk Ziggo zat en wil het op deze manier proberen.
Een vriend van mij heeft ook satellietontvangst en wat ik daarvan gezien heb, heeft mij overtuigd.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, op deze foto kun je zien wat ik bedoel. Hier zijn ook allemaal Inverto Black Ultra Quads gebruikt. Tussen de twee steunen kunnen precies twee lnb's maar op de foto staan ze allemaal op skew nul ingesteld. Als je de skew optimaal wilt instellen komen ze tegen de steunen aan. Dat probleem geldt ook voor de Astra 28,2-lnb die ook tegen de steun aan komt te staan.
Waarschijnlijk zul je de berekening van de lnb-posities al iets moeten verschuiven op de rail om ze passend er tussen te krijgen.
Ik zeg dus niet dat het niet kan maar het is passen en meten.
Makkelijker gaat het als je Inverto Black Premium Quad lnb's gebruikt. Daarvan zitten de aansluitingen achter elkaar en is dus de kans dat de steunen in de weg zitten een stuk minder.
 

post-60869-0-87665700-1450821605_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, op deze foto kun je zien wat ik bedoel. Hier zijn ook allemaal Inverto Black Ultra Quads gebruikt. Tussen de twee steunen kunnen precies twee lnb's maar op de foto staan ze allemaal op skew nul ingesteld. Als je de skew optimaal wilt instellen komen ze tegen de steunen aan. Dat probleem geldt ook voor de Astra 28,2-lnb die ook tegen de steun aan komt te staan.

Waarschijnlijk zul je de berekening van de lnb-posities al iets moeten verschuiven op de rail om ze passend er tussen te krijgen.

Ik zeg dus niet dat het niet kan maar het is passen en meten.

Makkelijker gaat het als je Inverto Black Premium Quad lnb's gebruikt. Daarvan zitten de aansluitingen achter elkaar en is dus de kans dat de steunen in de weg zitten een stuk minder.

 

Je kan ook een haakse F-connector gebruiken maar dan heb je weer een beetje signaalverlies vanwege die haakse F-connector.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, op deze foto kun je zien wat ik bedoel. Hier zijn ook allemaal Inverto Black Ultra Quads gebruikt. Tussen de twee steunen kunnen precies twee lnb's maar op de foto staan ze allemaal op skew nul ingesteld. Als je de skew optimaal wilt instellen komen ze tegen de steunen aan. Dat probleem geldt ook voor de Astra 28,2-lnb die ook tegen de steun aan komt te staan.

Waarschijnlijk zul je de berekening van de lnb-posities al iets moeten verschuiven op de rail om ze passend er tussen te krijgen.

Ik zeg dus niet dat het niet kan maar het is passen en meten.

Makkelijker gaat het als je Inverto Black Premium Quad lnb's gebruikt. Daarvan zitten de aansluitingen achter elkaar en is dus de kans dat de steunen in de weg zitten een stuk minder.

 

 

He! Een bekend dak... Daar heb ik samen met Daveys en ceesv nog op gestaan, toen we onze Satlook doosjes aan een vergelijkend warenonderzoek hebben onderworpen. Wat waren die toen griezelijk gelijk v.w.b. meetresultaten, kan ik me nog herinneren.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

6 jaar geleden!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...