Ga naar inhoud



ReneBee

Aanbevolen berichten

Hallo,

We hebben sind kort dat onze Ultimo vast loopt.

Het gebeurt, voor zover we kunnen nagaan, op Digitenne. Het beeld bevriest, net zoals het display voorop. De box reageert niet meer op de afstandsbediening.

Alleen het geluid loopt door.

Via de hoofdschakelaar achterop kan de box weer tot leven gewekt worden.

 

Nu las ik op het DVB-T forum dat er iets aan de hand is met de encryptie bij KPN.

Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

 

Configuratie:

VU+ Ultimo met 2 x DVB-T en 1 x DVB-S(2) tuner en interne harddisk.

VTi 9.0.1 up to date.

OScam 1.2, 11201

 

René.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met de encryptie isniets mits... Sterker nog: die staat al 3 dagen uit! Je kunt Digitenne nu zonder kaart/softcam ontvangen. Als hij daar op vastloopt mag je je voeding gaan nalopen.. Dikke kans dat daar iets mis mee is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, of verlopen waarden... Als voorzorg zou je een schone flash kunnen uitvoeren en even proberen of het dan wel goed blijft gaan. Zo ja, even je plugins nalopen die je nu gebruikt. Steeds eentje laden en controleren wanneer hij wel of niet vastloopt. Loopt hij niet vast dan kun je de volgende plugin proberen. Zo vind je vanzelf de slechte plugin... Blijft hij zo der plugins ook vastlopen, dan de voeding controleren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Ultimo heeft geen problemen met de voeding, althans niet een algemeen bekend probleem. (dat is enkel bij de sterk verouderde Duo)

kijk eens in het webinterface van oscam wat er gebeurt nadat je op een DVB-T kanaal zapt... en maak daarvan een screenshot voor ons.

Misschien zijn er wel soortgelijke CAID's in gebruik nu er aan de cryptie wordt gesleuteld door KPN en Vodafone.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk het wel hoor, hou je Ultimo maar in ere.

 

Ik zag net bij de buurman op 4 hoog een Ultimo staan met een single DVB-C/T/T2 tuner die werkt perfect met (voorheen Kabel Deutschland) Vodafone Kabel en ook naar wens met Gratis Terrestrisch hier lokaal.

 

Handig hij heeft een Image backup gemaakt voor Kabel en een voor Terrestrisch.

dan wisselt ie met een reboot.

 

En zelfs met een richtantenne op zijn dakterras vangt ie Drabrowa Polen.

Ik was er om een plekje voor mijn schotel te vinden.

 

Of KPN digitenne nu de concurrentie krijgt van Vodafone voor LTE/G4 moet zich 2016 tonen.

afwachten dus.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...