Ga naar inhoud


teletekst 888 ondertiteling


e-j-n

Aanbevolen berichten

hallo,

 

enige tijd geleden de m7 sat801 gekocht voor mn ouders.

Aangezien mn moeder doof is, is ze afhankelijk bij de nederlandse programma's, van de teletekst ondertiteling 888.

Bij de meeste ontvangers zit er nog een zwarte balk of omlijning om de letters, maar dat heeft deze ontvanger niet, waardoor de ondertiteling zeer slecht te lezen is vaak.

Ook is het lettertype niet erg duidelijk.

Is hier een oplossing voor ?

 

mvg, E-J

Link naar reactie
Delen op andere sites


hallo,

 

enige tijd geleden de m7 sat801 gekocht voor mn ouders.

Aangezien mn moeder doof is, is ze afhankelijk bij de nederlandse programma's, van de teletekst ondertiteling 888.

Bij de meeste ontvangers zit er nog een zwarte balk of omlijning om de letters, maar dat heeft deze ontvanger niet, waardoor de ondertiteling zeer slecht te lezen is vaak.

Ook is het lettertype niet erg duidelijk.

Is hier een oplossing voor ?

 

mvg, E-J

Rechtstreeks via teletekst 888 en je zou die balk wel moeten hebben.

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij enkele receivers kun je door op het menu knopje te drukken iets aan de teletekst verschijningsvorm veranderen " indien teletekst reeds gekozen is "

 

of die m7 dat mogelijk maakt weten de sat 801 gebruikers je beslist te vertellen...

 

teletekst 888 is voor nederlandse kanalen standaard, misschien is het een probleem met de nederlandse kanalen

kijk eens op Eins ARD teletekst 150 of dat hetzelfde is

(enkel om te weten of hilversum weer wat raars doet t.o.v. internationaal afgesproken videotekst weergave)

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties !

 

Helaas reageert de menu knop nergens op als teletekst gekozen is.

 

Ook bij de duitse zenders (teletekst 150) is de ondertiteling hetzelfde.

 

Ik heb nu voor de nederlandse zenders een tijdelijke oplossing door  via de antenne van de tv te kijken en dan met de ab van de tv, dan zit de zwarte balk wel achter de ondertiteling

 

Op foto kun je zien hoe slecht de ondertiteling te lezen is bij lichte achtergrond

 

post-48830-0-43724400-1452337398_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als decoder SAT801 alleen met HDMI is verbonden met de TV dan ontvangt de TV geen Teletekst informatie van de SAT801. Is de TV met scart verbonden dan ontvangt de TV wel de Teletekst informatie en heeft de ondertiteling een zwarte achtergrond. Maar dan natuurlijk geen HD beeld. Ik heb al jaren gelden een klacht bij CD ingediend over de Teletekst weergave van de SAT801, Halve Teletekst pagina's, pagina regels door elkaar, geen zwarte achtergrond bij ondertiteling, ondertiteling komt te laat en/of te vroeg. Zie ook het andere forum. Ondanks inmiddels diverse update's geen verbetering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even hier een check gedaan, want teletekst stond eerst doorzichtig en is nu goed zwart.

 

Helaas heeft deze aanpassing geen invloed op 888, je zou toch op z'n minst een zwart randje verwachten.

 

Ik gebruik het niet, hoog uit teletekst, maar dit mogen ze inderdaad nog wel aanpassen voor de mensen die het nodig hebben i.v.m. dat ze anders de uitzending niet (goed) kunnen volgen.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Bij zenders als Discovery Showcase HD, Travel, History, Foodnetwork en Animal planet kun je via "audio en taal" de ondertiteling instellen.

Dit geld ook voor de publieke Duitse (ARD, ZDF) en Engelse (BBC, ITV) zenders.

Ook bij TV5 Europe is dit aanwezig.

Dit werkt perfect met de M7 Sat 801.

Jammer dat dit niet bij de Nederlandse (NPO, RTL, SBS) zenders werkt.

aangepast door di-on-air

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...