Ga naar inhoud


Paradox alarm systeem


Frans B

Aanbevolen berichten


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

als je de verzekeringsvoorwaarden kent moet er altijd een gecertificeerd en ERKEND bedrijf voor ingeschakeld worden.

 

hetgeen kan betekenen dat die Firma een ander Model en type installatie adviseerd wegens de certificering.

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heet gaat niet om een verzekerings geval. Ik heb nu een Caddx systeem van 25 jaar oud en wil het moderniseren. En alle bekabeling ligt er al. Ik wil de garage er ook op aansluiten, wat bij het oude systeem niet gaat aangezien er maar 6 zones op zitten. Voor de levering en installatie van de Paradox wordt hier 700 euro gevraagt, terwijl ik hetzelfde systeem voor 415 euro zelf kan kopen. Vandaar mijn vraag of het zelf is te doen.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is zelf te doen.

Als je de beschrijving volgd is het niet moeilijk,kunt overwegen een te nemen die je via laptop kunt instellen.

Qua prijs zit je daar niet ver vanaf,en is zowel bedraad als draadloos of beide te kopen.

heb zelf een texecom premiere elite88.

Deze is met laptop in te stellen en kunt alles monitoren .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan mij vergissen maar voor caddx bestaan er extra uitbreidings printen , is dat niet handiger ? , en in belgie mag je zelf plaatsen , wel aangifte doen bij de overheid via het www

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al jaren zeer tevreden met mijn Visonic systeem. Qua verkrijgbaarheid van sensoren ook veel beter geregeld dan dat Paradox systeem.

Je kan kiezen tussen bedraad en draadloos. Ik heb alles draadloos.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al jaren zeer tevreden met mijn Visonic systeem. Qua verkrijgbaarheid van sensoren ook veel beter geregeld dan dat Paradox systeem.

Je kan kiezen tussen bedraad en draadloos. Ik heb alles draadloos.

 

euuhhh Visonic en goed geregeld?????

Dat kan bijna niet, dat is toch zo'n plastic kast die je de oren van je kop lult en die met 3 schroeven bij de voordeur hangt?

1 flinke ruk/trap en dat ding ligt van de wand en binnen 10 sec en voordat er alarm geslagen kan worden is het gehele systeem, buiten werking.

Mijn keus zou het in ieder geval niet zijn. 

 

Paradox ziet er inderdaad wel leuk uit, mooi bediendeel, veel functies en dat voor een leuke prijs. Ik was er bijna zelf dealer van geworden en had de 1e proef bestelling al geplaatst maar toen bleek dat ze hun Nederlandse vertegenwoordiger per direct op non actief hadden gesteld en alles via België moest gaan lopen.

 

caddx ranger zou ik ook niet meer in gaan investeren.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nou, ben je nu niet erg negatief? Voor wat ik gezien heb zijn de meeste kasten van plastic. Van metaal biedt ook weinig extra zekerheid. En of ze bij de voordeur hangen bepaal je zelf. Ook spraak begeleiding komt bij meer systemen voor, niks bijzonders dus.

 

En heel belangrijk, ik heb de afgelopen 8 jaar geen vals alarm gehad.

 

Visonic levert dus voor een redelijke prijs een goed systeem.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ben niet erg negatief maar weet "iets" meer dan de meeste andere installateurs van beveiligingssystemen, ik heb zelf met dat spul gewerkt toen het op de markt kwam en later gekeken of het al beter was geworden. (niet veel dus)

Dus ik weet dus ook wat de problemen van die dingen zijn (en ook waarom sommigen dus ook nooit vals alarm geven)

 

Ik heb ook opdrachtgevers die vonden dat mijn apparatuur te duur was en kozen voor zo'n visonic systeem of soortgelijk system laten zien hoe eenvoudig zoiets buiten werking te stellen was terwijl het systeem aan stond.

Vrijwel zonder uitzondering zijn dit soort systemen in mijn ogen een stuk schijnveiligheid waar mensen veel te veel geld betalen voor iets wat compleet waardeloos is om als beveiliging te gebruiken.

Daarnaast moeten deze dingen bij de voordeur hangen om aan de eisen te kunnen voldoen want het systeem bedienen terwijl je buiten staat is volgens de huidige regelgeving zelfs verboden.

Je mag het systeem alleen bedienen als je binnen het beveiligde gebied staat en bij dit systeem even een extra bediendeel aansluiten??? dat doen er toch maar erg weinig dus wordt er gebruik gemaakt van het ingebouwde bediendeel.

 

En dan komt het, de voordeur is vertraagd (soms wel met 45 sec) en zodra je de deur open doet begint dat ding te lullen of piepen dat je uit moet schakelen. Nou dat uitschakelen is mij tot nu toe bij elk van dit soort systemen zonder problemen gelukt en ook nog zonder dat ik een code oid. nodig heb en dat ook nog binnen 10 sec zonder dat er een alarm ontstaat. :sick:

 

Dan mag een ieder beweren dat het een goed systeem is voor weinig geld, ik adviseer een ieder die zoiets wil kopen om er een keer lekker van uit eten te gaan omdat je daar meer aan hebt en dat geld wat je daarvoor hebt gebruikt kan in ieder geval niet gestolen worden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luister, 100% inbraakvrij zal nooit lukken. Daar maak ik mij geen illusies over. De bediening is draadloos dus bij de voordeur is niet nodig. Voorlopig heeft dit apparaat zijn nut bewezen.

 

Dat jij dat ding kan uitschakelen geloof ik, ik ga vooral uit van de gelegenheidsinbreker die niet via de voordeur komt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de verzekeringsvoorwaarden kent moet er altijd een gecertificeerd en ERKEND bedrijf voor ingeschakeld worden.

 

hetgeen kan betekenen dat die Firma een ander Model en type installatie adviseerd wegens de certificering.

dit is helemaal niet waar, je bent niet verplicht om dit aan te melden bij de verzekering.

 

persoonlijk zou ik dit nooit meld aan de verzekering.

dan moet je altijd je alarm aan hebben staan. ook als je maar 5 min weg bent.

en voor die korting, dat is helemaal niet interessant.

 

ik heb hier ook een alarm systeem en op een meldkamer.

 

en ik kan het weten ik plaatse en installeer ze.

 

het is alleen van toepassing als je verzekering het eist. en draadloos mag je tot klasse 3 doen en voor bedrijven is draadloos niet toegestaan.

als er een certificeert bij komt kijken.

 

dus ik zou gewoon een alarm systeem plaatsen en zelf programmeren als je dit kunt en doorlaten melden via een app of sms.

 

wat betreft melders kun je het beste DD melders komen.

dit zijn dual melder infrarood en rader deze melders zijn wel iets duurder maar geven nooit een valse melding.

 

bv. Aritech Pir/Radar Dual melder max. 12m.  -  DD1012     kost € 60,--

of als je alleen een infrarood wilt hebben deze kopen

 

Aritech VE1012 Pet PIR Detector € 40,--

 

gr.

henk

 

p.s. ik heb dit draadje snel gelezen, dus ik kan iets gemist hebben kwa dit topic

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...