Ga naar inhoud


Hoe schijf branden van een opgenomen TV programma ? (TRP files)


hcfreak

Aanbevolen berichten

Ik wou graag een DVD/Blu ray branden van de mooie documentaire over Boudewijn de Groot (jeugdsentiment), die op TV is uitgezonden onlangs. Ik heb het opgenomen in HD met mijn SAT7 op een ext HD.

 

Ik heb diverse software convertors (trial versie) geprobeerd. (iSkysoft, Wondershare video convertor en Easiest Soft video convertor) (allen Mac versies, mijn Mac OSX 10.11.2.)

Uiteraard heb ik me ook heen en weer Gegoogeld maar ben niet verder gekomen en gezocht op het forum.  1 software convertor leverancier heb ik een sample van de content gestuurd. Deze antwoordde heel keurig en snel dat hun software met de speciale video codec van mijn sample (TRP files) niet uit de voeten kan.

Diverse aanbieders stellen op hun website dat hun software TRP files aan kan. Ik besef dat TRP als bestandsformaat nogal complex is. Overigens speelt VLP (2.2.1) op mijn Macbook Pro de video content op mijn harde schijf van de sat tuner niet af. (een enkele software leverancier stelt dat dan ook hun software de content niet kan laden)

 

Welk genie is het wel gelukt om een DVD/Bu ray te branden van een TV programma dat is opgenomen met de sat tuner? (of is dit video format dusdanig beveiligd dat het niet kan) Ben erg benieuwd elke hulp is welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De opnames zijn UUID encoded en kunnen niet worden gekopiëerd/gemodificeerd op een PC. Gewoon niet niet! Enige optie is downloaden van een nieuwsgroep. Staat hij meteen op je PC en kun je hem branden. Dit is dé reden om je niet in te laten met die brakke M7 gecertificeerde rotzooi...

Link naar reactie
Delen op andere sites

begrepen?

neen dan volgt een iets uitvoerigere uitleg

 

de gecertificeerde eenheid die M7 CanalDIGITAAL aan je levert en waarmee je enkel mag gebruik maken van hun aanbod op satelliet is heel erg gesloten ook betreffende deze bestanden (van dat type .trp) wegens alle licenties en blablabla.

 

dat wist je en dat staat in hun voorwaarden!

 

of wist je dat niet?

je kunt met opnames enkel en alleen op die SAT7 nog eens kijken, maar niet op een ander toestel overhevelen en daarmee kopieren!

de kopieerbeveiliging werkt zoals Mimisiku juist uitlegt hierboven.

 

jammer

maar de beelden waren toch geen HD uit Boudewijn zijn tijd, dus wat let je om een uitzending gemist te rippen op SD

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dezelfde uitzending, opgenomen op een Enigma ontvanger, laat zich (nog) wel zonder problemen exporteren naar een ander medium.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Penthe en Tonskidutch bedankt voor de duidelijke uitleg.

 

BTW in de B de Groot doc zit ook veel HD footage.

 

BTW ik heb veel TRP converts geprobeerd allemaal zonder resultaat en dat is ook logisch gezien de uitleg van jullie!

 

Gelukkig heeft Mimisiku voor mij een HD versie teloor schijn getoverd en die naar mij verzonden. Prachtig beeld!! (en muziek!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak Bluray ( BD-R Verbatim  ) met het programma van Haelen Software DVR Studio HD 3 ( inmiddels is er HD 4 ) Dat werkt  prima met de meeste opnames* Het is niet goedkoop € 89,00 dacht ik maar je kan er veel mee. Wel is de sruktuur nog al komplex maar er zijn o.a. op you tube instrukties. Grote voordeel is met dit programma dat je kan kiezen voor de originele stream zodat er niets omgerekend gaat worden en dat scheeld natuurlijk nog al wat.

* probleem wel met de HD streams van BBC. Het beeld schokt  wat met snelle beelden erg jammer. Weet wel van een ander dat ook met Play Station er ook een probleem is met de HD van BBC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik voor het branden van DVD's DVR Studio HD4 van Haenlein....  op de website kan je zien of de software met jouw receiver werkt.

Ik ben reuze tevreden over de software icm mijn Technisat receiver...

 

je kan 3 0dagen gratis proberen of alles naar behoren werkt.

 

je moet de site zelf zoeken, want je kan de softare kopen via de site, en dan ga je weer eens in de fout door de link te geven.... dus gebruik een zoekmachine ...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik voor het branden van DVD's DVR Studio HD4 van Haenlein.... 

 

Vrijwel elk merk type box staat in de lijst en is beschikbaar. Echter het is beter om de stream eerst met b.v. DCC-E-2 binnen te halen en de map optie van DVR3 of 4 te gebruiken.Athans dat is mij verzekerd door een zeer deskundig persoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips. Ik brand mijn Blu ray's met Toast Titanium en dat werkt voor mij prima.

 

Het punt is echter dat Uitzending gemist (bedankt voor de links!) de programma's alleen in SD aanbiedt en dat vind ik erg jammer.

Mimisiku was zo vriendelijk om Nader tot U voor mij in HD binnen te halen. Maar hij heeft direct toegang tot de NPO servers en dat is voor mij jammer genoeg niet weggelegd (zou namelijk ook graag Tribute Boudewijn de Groot in HD willen hebben).

Ik ga een andere sat receiver aanschaffen (VU + Solo 4k) waarmee ik wel een opgenomen programma kan branden (met mijn SAT M7 ((moest ik in de kliko schoppen van Mimisiku)) kan dat niet heb ik nu via dit forum geleerd!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

 Hallo Mimisiku,

 

kun je me nog even verder helpen met de volgende kwestie. Ik probeer nu een blu ray te branden van jouw Nader tot u over Boudewijn de Groot (die je voor mij geregeld had via de servers van de omroep)

(mkv bestand). Het beeld is uitstekend zoals ik bericht heb, maar het branden lukt niet. Ook heb ik geprobeerd het mkb bestand te converteren in een mpg4 bestand wat mijn brander (Toast Titanium voor Mac) wel aankan maar dat lukt ook niet (na 3 uur heeft hij 3% gereed). Zit het in het feit dat het de framerate 24,78 is? heb je voor mij een advies hoe dit aan te pakken? Zonder het branden van een schijf kan ik mijn zus niet blij maken. alvast erg bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet het bestand op een goedkope USB stick en duw die in je tv of blu-ray speler,branden is dan helemaal niet nodig

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...