Ga naar inhoud


Kan je in Windows 7 kijken of de wifi werkt?


dvbs
Ga naar oplossing Opgelost door winwiz,

Aanbevolen berichten

Gegroet

 

Merkwaardig genoeg heb ik na een update naar Windows 10 geen WIFI meer.

 

Omdat ik dacht dat het aan W10 lag ben ik teruggegaan naar 7. Helaas krijg ik hem daar ook niet opnieuw werkend.

 

Toeval kan altijd (hij kan effectief defect zijn); daarom mijn vraag: kan je zien of de wifi nog werkt via Windows of moet het fysiek gebeuren? (laptop open doen?)

 

(dacht ook nog dat het aan de virusscanner lag, maar dit lijkt (op het eerste zicht) toch niet te lukken Oh ja, hij staat aan en het indicatielampje brandt. :-)

 

Alvast bedankt voor tips! (ben wel geen pro)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites


bedankt, maar neen. Al geprobeerd ;ook configuratiescherm, zelfs al met "verborgen apparaten weergeven" geprobeerd. Ik vermoed toch dat ik iets zoek met een vermelding wifi; of heet dat anders?

 

Bij apparaatbeheer; zoek ik het bij Netwerkadapters denk ik?

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op je scherm of in je startmenu naar Computer gaan rechtermuis eigenschappen, daar de Device manager kiezen. Probeer dan eerst eens de drivers voor je wifi te wissen om ze daarna weer te laten installeren.

 

Het kan namelijk zijn dat Windows 10 een verkeerde driver heeft achtergelaten.

 

post-32875-0-90656900-1454619501_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al staat het lampje aan kan het soms helpen door de adapter in apparaatbeheer een keer software matig uit te zetten en daarna weer aan.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze tips.

 

Gisteren laat nog een systeem herstel gedaan (helaas naar een versie van een hele tijd geleden)... zal morgen kijken of ik de Adapter terug "aan" krijg.

 

Tot voor het herstel meen ik toch geen "Wireless Network Adaptor" gezien te hebben in de lijst...?

 

Jullie horen nog van me.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet ergens een geel vraagteken met onbekend apparaat gezien in apparaatbeheer? wellicht dat er helemaal geen driver voor geïnstalleerd is ?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag wiz

 

Helaas geen geel vraagteken opgemerkt. (zal morgen nog eens kijken)

 

 

Dag RS200

 

Hoe kijk je in het BIOS? (kan je dat eens "met handen en voeten" uitleggen? bedankt)

 

 

 

(voorlopig even verwijderd van de laptop in kwestie)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij opstarten van je laptop kan je in de BIOS komen door op DEL of F2 of soms nog een andere F toets te drukken, vaak staat dit bij het opstarten ook heel kort in beeld, zie je dit niet probeer dan eerst DEL en dan F2, F9 komt ook wel eens voor.

Je moet die toets indrukken voor je Starten Windows o.i.d. krijgt, dus echt net nadat je hem aangezet hebt.

 

In de BIOS zelf moet je zelf even kijken waar een en ander te vinden is, dit is per merk laptop vaak anders dus waar je het precies kan vinden weet ik niet.

Je kan meestal tussen schermen bladeren met de links / rechts en omhoog / omlaag toetsen.

Kijken of je ergens iets tegenkomt van netwerkkaarten of wifi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, er staat helemaal geen wifi bij.

 

Ik probeer in het BIOS te geraken... ok is gelukt, waar zouden de instellingen moeten gevonden worden?

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En dat was het laatste wat we van dvbs hoorden?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat was het laatste wat we van dvbs hoorden?

Ceesv, hoe moet ik dit interpreteren? (na een zware werkweek was ik dus in slaap gevallen)

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

-In het BIOS ben ik eens overal doorgebladerd (denk ik) maar geen sporen gevonden van wifi.

 

Ok, dan ga ik ervan uit dat de juiste driver ontbreekt. Ik ken echter niet het type van netwerkkaart. Vermoedelijk moet ik de laptop dan toch openen...? (de laptop is een  Galaxy Brightstar V-950)

 

(-Desnoods heb ik nog een systeemherstel DVD-rom. )

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...