Ga naar inhoud


Xtrend ET8000 geen beeld met ziggo


Gast catw

Aanbevolen berichten

Met de Xtrend ET8000 kan ik de ziggo zenders wel allemaal inlezen maar het bekijken blijft beperkt tot NPO 1, 2 en 3, wel HD.

 

De ziggo kaart (irdeto) heb ik in het bovenste slot en als softcam heb ik de CCCam er in gezet alleen werkt het niet zoals ik het zou willen, in oudere berichten las ik al dat het niet zou werken, dus pech.

 

Dus zal ik andere manieren moeten gaan uitzoeken om de ET8000 ook al kabeltuner te kunnen gebruiken de satelliet tuner werkt goed, de laatste openpli software zit er natuurlijk ook in.

Wat is het beste om in te stellen zodat ik ook naar ziggo kan kijken met deze ET8000.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites


Van alles uitgeprobeerd, kaartje is wel goed in andere tv werkt het wel, maar domme ding wil niet gezien worden in welk slot dan ook.

En daarna dus maar even een CI+ geleend en die gewoon in de receiver gestopt, zou moeten werken maar dus ook niet.

 

In de LG TV CI+ met kaartje gelijk beeld dus kaart en CI+ zijn goed, CI+ gaat weer retour naar de eigenaar.

ET8000 is niet geschikt voor Ziggo, software is bijgewerkt laatste firmware zit er in en dan nog ziet dat ding die kaart niet.

Zal hem even open maken en kijken of er ergens een draadje los is maar op dit moment heb ik daar even geen zin in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak(k) de kaart had ik er echt wel goed ingestopt en de stomme fout die ik wel gemaakt heb is dat ik gekeken had bij de applicaties downloads naar een nieuwere cccam zonder dat ik de oude eerst had gewist uit de receiver.

 

Dus zal ik dat eerst moeten doen en dan weer verder kijken, het is eigenlijk beter als ik een schone image van de openpli download en die er in flash om van daar uit weer verder te gaan. (En dan weer 100 nieuwe problemen tegen kom. :D) Dus doe ik even rustig aan.

 

 

post-51681-0-66284400-1455820630_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ET8000 werkt nu goed met ziggo, eerst overbodige data gewist, daarna mijn bouquetlijst weer ingeladen en op tuner B de ziggo zenders laten zoeken.

Als laatste op tuner A per satelliet de handmatig zenders laten zoeken om alles weer goed te krijgen.

 

 

post-51681-0-72549300-1455877684_thumb.jpg

post-51681-0-26834900-1455877700.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige aanpassing waarvan ik niet weet of die werkt komt doordat ik het verschillend geschreven zie staan, bij de een staat er TRY ALL CHIDS dus alleen in hoofdletters en een spatie tussen de woorden.

Bij de ander weer zo TryAllCHIDS en bij een volgende alles in kleine letters.

 

Zelf heb ik het nu dua op deze wijze er in gezet: TRY ALL CHIDS

 

(De 99 andere vragen zullen ooit nog wel komen.)

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Heb je in CCcam ook gekeken of de kaart wordt herkend? Zo ja, CAMKEY, CAMDATA en TryAllCHIDS regel toevoegen aan CCcam.cfg

Ik kan met Notepad++ het CCcam-cfg bestand wel bewerken.

 

Maar hoe en waar voeg je dat precies toe?

Vu+ Ultimo 4K, DVB-S2 dual, DVB-C/T2 dual, Vti, Oscam.

CI+ module, Oranje Ziggo Irdeto kaart, Ziggo kabel, Horizon.

Astra 1-2-3 FTA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Gast Macwikki

Hallo,

vandaag ben ik ook aan de slag gegaan met een xtrend et8000 en een c-tuner om de ziggo kanalen te ontvangen.

Bij de tuner configuratie en kabelscan alles goed ingevuld en krijg 205 kanalen gezocht. Echter is bij mij ook de weergave beperkt tot FTA kanalen NPO1,2,3.

Nu lees ik hier dat ik waarschijnlijk de CCcam.cfg moet aanpassen om mijn ziggo kaart werkend te krijgen maar wat moet ik precies erin zetten?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De eerste vraag is welke Ziggo kaart je gebruikt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Macwikki

Hallo, allereerst bedankt dat u mij wilt helpen. De kaart die ik gebruik is een irdeto kaart van mijn abonnement bij ziggo.

 

De CCcam is 2.30.

 

 

aangepast door Macwikki
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Mijn Ziggo kaart werkt ook niet op mijn Xtrend 8000 , maar wat ik allemaal lees snap ik niets van .

 

Ik ben dus een SUPER LEEK en heb speciale uitleg nodig in stapjes anders snap ik het niet .

 

Is er iemand die me kan helpen of langskomen in de buurt van Arnhem ?

 

Ik ben invalide .

 

bvbd groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan als je een aantal zaken vooraf kunt controleren. Is de box via je thuisnetwerk op je PC te bereiken? Heb je een oranje/witte Ziggo kaart? Zo ja, dan wil ik je via TeamViewer wel even helpen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...