Ga naar inhoud


DAB+ radio met antenne-aansluiting / of zelf erop maken..


Wiend

Aanbevolen berichten

We hebben een stacaravannetje. Voor in dat ding zoek ik een DAB+ radio die aan te sluiten is op de bestaande audioset (43 cm. brede versterker uit de oudheid :-) ). Het moet iets zijn MET een externe antenneaansluiting. Waarom? Het caravannetje is volledig van aluminium en heeft nogal een "kooi van Faraday" werking. Ontvangst van ethersignalen in dat ding is erg slecht. En het mag niet te duur zijn, max 50-60 euro of zo. 

 

Uiteraard heb ik al uitgebreid gezocht op internet het van alles gezien. Maar toch: heeft er iemand kooptips of kan iemand een radio aanbevelen die alles heeft en kan, wat ik zoek?

 

Optie 2 (en die gaat het waarschijnlijk worden) is dat ik er zelf wel even een externe antenne-aansluiting op maak. Lijkt me niet zo lastig; leuk radiootje zoeken, effe openmaken, F-chassisdeeltje beetje netjes monteren, coax solderen en klaar. 

 

Is er iemand die ervaring heeft met optie 2? Zijn er DAB+ radio's die bij uitstek geschikt zijn om zo'n modificatie op te plegen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De Noxon Journaline heeft een externe antenne aansluiting en een aux uitgang, die je op een versterker kunt aansluiten.

Leverbaar in 2 uitvoeringen, met of zonder ingebouwde accu.

De sprietantenne is afschroefbaar, waarna je een externe antenne kunt aansluiten op de F-connector.

 

Het is een gecombineerde FM - DAB+ ontvanger, met een ingebouwde mono versterker/luidspreker.

Via de aux of hoofdtelefoon uitgang heb je wel stereo weergave.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...