Jump to content

Logos DAB laden niet

SouLGuY
 Share

Recommended Posts

Sinds kort een nieuw karretje (Opel) . Daar zit een DAB radio toestel in en het valt me op dat van sommige het logo van de radiozender verschijnt op het display en van anderen weer niet. Een rescan helpt niet. Bijvoorbeeld van Veronica, Sublime, Nostalgie wel, maar van al de NPO en VRT radio's niet. Is dit een gekend probleem ? Is dit een software probleem ? 

Nochtans op mijn DAB toestel in de woonkamer is er geen probleem.

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

• Moderators

Is een bekend probleem.

Niet alle radio's ondersteunen elke extentie van het plaatje.

Sommige zenders hebben bijvoorbeeld .gif en anderen .jpeg plaatjes (als voorbeeld, ik heb het niet nagezocht)

Er zijn radio's die zowel de .gif als .jpeg plaatjes kunnen weergeven, jouw Opel kan dat dus niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Ik heb een DAB-ontvanger in de auto (via AUX aangesloten) met een eigen schermpje. De slideshows van de NPO doen het juist wel, van sommige commerciële ook (o.a. Sky Radio), maar andere weer niet (Bijv. Radio 10).

Bij de Vlaamse zenders is het plaatje weer vervormd:
afbeelding.png.cb92ca1b998bdb3361b0d33ffe8dc796.png  afbeelding.png.14d10a50df7af021bc5f9a6fe0c5feba.png  afbeelding.png.95da10725448cd709fa9456209f2f5d3.png
Bij Eindhoven Glow FM ook vervorming, maar Radio 4 Brainport goed:
afbeelding.png.262ae5f6cb7131e4c7afdb7cf9742dc5.png  afbeelding.png.e2d507f2f24cbd4ce7a1514f3efe1ee3.png

In Duitsland was nagenoeg alles zichtbaar en foutloos.
afbeelding.png.f0c3f8d92d44197d2141f47268971c0d.png

Overigens heb ik nog geen Nederlandse zender gezien die snapt wat een slideshow inhoud, dat is dus niet alleen maar je logo laten zien.

Misschien eens op de PC proberen (SDR-stick met DAB Player van Andreas Gsinn) en kijken wat de verschillende formaten zijn.

afbeelding.png

afbeelding.png

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 8.1

Xtrend ET10000: 2x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.1
Channel Master 120cm offset: 42.0°E-34.5°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

@Alex1970

Dit jaar heb ik een paar weken lang een meer uitgebreide slideshow gehad op de NPO-zenders, maar daarna kwamen de bekende logo's weer terug. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (vrije zenders via DVB-T2 en DVB-S2X) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Tonskidutch
      bron Digital Fersehen

zo zie je maar weer dat anderen een heel veel grotere hevelwerking hebben in de statistiek, gebruik en de verkoop
    • By SouLGuY
      Collega woont op een flat in Deurne (Antwerpen), wil zijn stereo installatie vernieuwen en zou daarbij kiezen voor een model met DAB erop. Hij is een grote fan van de Nederlandse zenders. Kan hij die DAB+ NL  zonder een extra antenne probleemloos ontvangen ? Iemand ervaring ?
    • By Big fellow
      Bestaat er een goede kwaliteit (dus geen Medion etc) soundbar waar een (bij voorkeur) DAB+ tuner is ingebouwd?  Tot nu toe kan ik eigenlijk alleen maar soundbars vinden die alleen werken met een externe bron, zoals de TV/USB/Aux in etc... (Als er eentje bestaat met Spotify ondersteuning dan zal dat nog mooier wezen!)

Ligt het aan mij (zoek ik niet goed genoeg) of bestaan ze domweg niet?

Big fellow
    • By Wiend
      We hebben een stacaravannetje. Voor in dat ding zoek ik een DAB+ radio die aan te sluiten is op de bestaande audioset (43 cm. brede versterker uit de oudheid :-) ). Het moet iets zijn MET een externe antenneaansluiting. Waarom? Het caravannetje is volledig van aluminium en heeft nogal een "kooi van Faraday" werking. Ontvangst van ethersignalen in dat ding is erg slecht. En het mag niet te duur zijn, max 50-60 euro of zo. 

Uiteraard heb ik al uitgebreid gezocht op internet het van alles gezien. Maar toch: heeft er iemand kooptips of kan iemand een radio aanbevelen die alles heeft en kan, wat ik zoek?

Optie 2 (en die gaat het waarschijnlijk worden) is dat ik er zelf wel even een externe antenne-aansluiting op maak. Lijkt me niet zo lastig; leuk radiootje zoeken, effe openmaken, F-chassisdeeltje beetje netjes monteren, coax solderen en klaar. 

Is er iemand die ervaring heeft met optie 2? Zijn er DAB+ radio's die bij uitstek geschikt zijn om zo'n modificatie op te plegen? 
    • By digitaal kijker
      Sinds vrijdag in het bezit van deze Tiny Audio M7+ ontvanger met DAB+ radio in en fm en webradio optie.
      nu werkt alles goed,
      maar voor DAB+ heb ik in belgie nog niks buiten de DAB zenders van VRT en de test DAP+ zender van vrt (radio1)
      de extra DAP+ zenders dat enkel in brussel uitzenden kan ik niet ontvangen,
      waar ik woon is er enkel een zender vermelding maar geen ontvangst omdat ze nog niet actief zijn.

ik ontvang dit met een One For All antenne dat ik al 5 jaar heb omdat je op het toestel een antenne kan aansluiten via coax kabel.
      nu is de vraag,is er geen betere antenne beschikbaar om daar op aan te sluiten zodat ik misschien de nederlandse DAP+ of Franse kan ontvangen.
      zit op 25 meter hoogte in een appartement zodat ik vrij zicht heb rond om mij om een antenne te plaatsen.
      welke is aan te raden voor een betere ontvangst en welke prijsklasse is deze dan.
      hoop op een goeie tip en hulp bij mijn nieuwe hobby om van te genieten.
      Bedankt alvast.
    • By Johan45
      Minister Henk Kamp van Economische Zaken gaat de vergunningen voor FM-frequenties voor commerciële radio-omroepen met vijf jaar verlengen tot 2022.

Het gaat om vergunningen voor het gebruik van de AM-band, de FM-band én vergunningen voor digitale etherdistributie via DAB+, meldt Kamp. Met de verlenging van de vergunningen komt Kamp tegemoet aan de wensen van de Tweede Kamer. De vergunningen voor commerciële radio-omroepen zouden op 31 augustus 2017 eindigen. Radiozenders zouden aanvankelijk moeten bieden op één of meerdere frequentie-kavels, met verhuizingen naar andere frequenties of verdwijning van FM als gevolg.
      Kamp denkt extra tijd nodig te hebben om drie in zijn ogen cruciale voorwaarden voor verlenging in orde te maken: een beroep op de uitzonderingsgrond in de wet deugdelijk worden onderbouwd, nieuwe, jarenlange discussies en zelfs gerechtelijke procedures moet worden voorkomen over de prijs die bij verlenging voor de vergunningen moet worden betaald. Ten slotte moet de verlenging hand in hand gaan met een verruiming van de eigendomsbeperkingen.

Bron: BNR
    • By sattv4iedereen
      Via fb, kwam ik op volgend artikel:
      Het medium radio staat aan de vooravond van grote veranderingen. Dit jaar stoppen de AM-zenders van de NPO met uitzenden en Noorwegen stopt binnen twee jaar zelfs met FM-radio. Tegelijkertijd wordt er veel geïnvesteerd in digitale DAB+ radio, dat het gat in de ether moet gaan opvullen.
      Het volledig artikel+ video kan je bekijken op:
      http://cultuur.eenvandaag.nl/tv-items/60373/toekomst_radio_miljoenen_in_dab_radio_voor_niets_

• Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.