Ga naar inhoud


Solo4K en TV gaan ´s nachts automatisch aan.


Portuuno

Aanbevolen berichten

Hierbij het schemaatje. Het zal de schoonheidsprijs niet halen.

 

Modem:  ADB - P. DG. A 4000N

 

Router: Asus AC-RT-68U

 

NAS: QNAP TS-453A 8GB

 

Vu+Solo4K

 

DAC: TC-7534 Caiman MKII SFW3

 

TV: Samsung UE46ES8000

 

Player: Oppo BDP-95EU

 

CD: Rega Planet

 

Versterker: M. Levinson V8i (5 analoge kanalen en volume, verder niets)

 

Nog te plaatsen HDD??maar waar

 

Kabels meestal Cat6, een paar Cat5.

High speed/ethernet HDMI kabels.

Alles aangesloten op 2 aparte groepen met Monster stekkerdozen

 

Graag op- of aanmerkingen als e.e.a. niet goed is aub..

SchemaApp..doc

aangepast door Portuuno
Link naar reactie
Delen op andere sites


versterker zorgt voor geluid via luidsprekers, of is die voor de lol in het schema aanwezig?

 

Waarom NAS per HDMI naar TV

Natuurlijk Solo 4K naar TV

Natuurlijk Solo 4K naar versterker (mits die luidsprekers aangesloten heeft en de hoofd geluid schakelbron is)

Waarom DAC per spdif naar TV (is zinloos naar mijn bescheiden mening)

 

Waarom een extra player zonder beschrijving via HDMI3 aan TV en waarom deze direct van Router?

 

ciao

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luidsprekers (2) zijn inderdaad gekoppeld aan de versterker en is het hoofdgeluid, dus geen enkel geluid via tv.

 

NAS per HDMI naar TV:

Is me aangeraden door QNAP. In dit geval kan ik dan gebruik maken van het zgn. HD-station.

Daar zit o.a. Kodi in voor het makkelijk afspelen van video, geluid en foto’s. Ook ander progs aanwezig.

 

Solo 4K spreekt voor zich.

 

Het is andersom, van TV out (pijltje vergeten in schema) per spdif naar DAC en dan verder naar analoge versterker.

Zo heb ik ongestoord en prima geluid als ik video afspeel vanaf de NAS op de TV.

Extra voordeel is nu dat ik geen set speciale analoge uitgang+kabels vanaf de NAS hoef te kopen. Kabels zitten immers al op de DAC.

Heb het weken geprobeerd vanaf NAS met USB naar DAC, maar dat gaf geweldig luide ¨electrische tikken en knallen¨ via de speakers. Onverantwoord gewoon. Lekspanning NAS??

Moet daar QNAP nog over contacten.


Ja, die player op HDMI 3 kun je schrappen achteraf, kabel naar router is voor update firmware en Youtube etc. Buiten gebruik.

(niet geirriteerd raken hoor Tonski :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ja de irritatie is er wel want ik zie door jouw bomen het veld met verse bladsla niet meer :huh:

 

ik kan een en ander volgen, maar was er niet van op de hoogte dat de aansluiting via bovenstaand schema, knakken en luide electrische tikken veroorzaakt.

 

dan is er zeker iets mis met de compatibiliteit van de HDMI-CEC en dus de AV-Receiver (of is het enkel een versterker ? )

zogenaamde loops of lussen zijn niet gewenst / minder wenselijk bij een aansluitschema

 

wie geeft de TV prioriteit als er HDMI-CEC moet funktioneren, vooral als de inschakelvolgorde wezenlijk is bij HDMI-CEC...?

 

Kodi is een complexe materie voor het afspelen van externe mediaopslag en ook omdat die op de QNAP ingeschakeld is en evenwel koppelingen aangaat met je LAN clients is het voor ons niet zo transparant qua wisselwerking.

 

Blijft nog steeds dat TV en SOLO 4K opstarten ' s nachts.

 

Dat kan enkel doordat deze per deepsleeptimer opstart voor een of ander App dat fout ingesteld is en dat kun je zonder de App te kennen niet boven water halen of wel je gaat de SOLO 4K loggen en laat vastleggen wat die allemaal doet vanaf het moment dat je hem aanzet.

aangepast door Tonskidutch

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je niet druk om mij Tonski. Maar toch heel hartelijk dank voor alles, denk vooral aan je tinn.

Ben een hele dag bezig geweest, alles opnieuw ingesteld.

Alle adviezen van jou opgevolgd, amay...

Bonjour op de NAS uitgezet voor de zekerheid zoals je zei.

Verder de hele reutemeteut gedaan.

Resultaat:

Vu neemt grandioos op direct naar de NAS, met de rode knop op de AB en ook met de timer..

Kan video, muziek en foto’s afspelen met de NAS zonder de ¨electrische knallen en tikken¨ uit de luidsprekers.

(gebruik niet meer de usb uitgang op de nas, maar ¨spdif out¨ op de tv. Die kabel gaat naar de DAC en die zet het om in analoog. Perfect geluid bij afspelen met NAS)

Ben meer dan tevreden, nu maar hopen dat die ¨freeze¨ wegblijft.

Heb nog een externe HDD met aparte voeding, waar zou je die op aansluiten??

Heb begrepen dat wanneer je fstab gebruikt, de device-manager niet meer mag gebruiken..

Zie PM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ja de irritatie is er wel want ik zie door jouw bomen het veld met verse bladsla niet meer :huh:

 

ik kan een en ander volgen, maar was er niet van op de hoogte dat de aansluiting via bovenstaand schema, knakken en luide electrische tikken veroorzaakt.

 

dan is er zeker iets mis met de compatibiliteit van de HDMI-CEC en dus de AV-Receiver (of is het enkel een versterker ? )

zogenaamde loops of lussen zijn niet gewenst / minder wenselijk bij een aansluitschema

 

wie geeft de TV prioriteit als er HDMI-CEC moet funktioneren, vooral als de inschakelvolgorde wezenlijk is bij HDMI-CEC...?

 

Kodi is een complexe materie voor het afspelen van externe mediaopslag en ook omdat die op de QNAP ingeschakeld is en evenwel koppelingen aangaat met je LAN clients is het voor ons niet zo transparant qua wisselwerking.

 

Blijft nog steeds dat TV en SOLO 4K opstarten ' s nachts.

 

Dat kan enkel doordat deze per deepsleeptimer opstart voor een of ander App dat fout ingesteld is en dat kun je zonder de App te kennen niet boven water halen of wel je gaat de SOLO 4K loggen en laat vastleggen wat die allemaal doet vanaf het moment dat je hem aanzet.

HDMI-CEC staat uit.

Versterker is geen AV receiver, gewoon in en uit en een volume knop. Simpeler kan niet.

Kodi zit in dat QNAP programma pakket, als je de NAS met een HDMI met de TV verbindt, is het heel simpel.

Zoals ik al eerder schreef, de Tv en de Solo 4K houden zich koest ´s nachts m.a.w. ze gaan niet meer aan. Voorlopig?? Weet het niet.

Heb geen apps ingesteld, gewoon een klien masjien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...