Ga naar inhoud


Solo4K en TV gaan ´s nachts automatisch aan.


Portuuno

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Lijkt mij niet waarschijnlijk, of heb je de Vu+ aangesloten op de WiFi ingang van je TV?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vu+ is met een hdmi verbonden met de tv.

Tv is wel met een eth. kabel verbonden met de router.

Misschien gaf dat problemen?

Overigens dat spontaan uit en aan gaan van de tv zou volgens de reparateur wel door dat wifi apparaat gekomen zijn.

Waar Tonski om vroeg, kabels, aansluitingen etc. zal ik asap posten.

aangepast door Portuuno
Link naar reactie
Delen op andere sites

TV is gerepareerd, de Internal WiFi.USB is vervangen. (€100)

De Solo4K en de TV draaiden weer als vanouds, prima!

Geen lopende blokjes meer linksboven en geen freeze van de Solo4K.

 

Weet niet meer of ik het hier eerder heb vermeld, maar bij het in en uitschakelen, later ook tijdens het afspelen van een video filetje vanaf de NAS met welk eender programma dan ook, hoor ik enorm lkorte, felle heel luide, ¨TIK-en¨ uit de speakers. Zit je stijf rechtop!!

Heb de versterker en de NAS elk op een aparte groep gezet, toen was het in het begin minder, maar nu weer even erg. Nog een paar keer geprobeerd, dagen, weken...

Niet meer naar te luisteren.

(NAS is met USB verbonden met de DAC (die werkt 100%))

Gisteren ook weer een aantal van die knallen.

Terug naar de tv via de Solo4K en jawel, de lopende blokjes zijn weer terug, ook de totale freeze van de Solo.

TV weer kapot, ben er helemaal klaar mee....(weer €100)

Denk dat die NAS de oorzaak is.

Wie weet een oplossing aub?

Link naar reactie
Delen op andere sites

die usb WIFI gaat zomaar niet stuk hoor.Slechte herstelling want de fout zal ergens anders zitten in de TV.Garantie op reparatie aanspreken.Heb ooit hetzelfde fenomeen gehad met een philips TV en hebben toen de voeding en de geluidchips moeten vervangen.Voeding gaf de meeste problemen en geluidschip wan een oudere versie zonder bescherming op uitgang.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lijkt mij ook.

 

Potentiaal verschillen tussen de data kabels/USB kabels, Antenne kabels, audio kabels en de randaarde.

Zit alles met een randaarde stekker ook op een stopcontact met randaarde aangesloten, en is die aarde in orde?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met of zonder de Solo4 maakt niets uit.

De scherpe tikken blijven (NAS > USB > DAC > Versterker Analoog > Speakers) uiteraard ook NAS > HDMI 2 > TV en aangesloten op de router met kabel.

 

Zelfde video file zonder USB > DAC, dus geluid van NAS > HDMI2 > TV, prima geluid zonder die tikken. (uiteraard stuk minder kwaliteit dan via de versterker)

 

Kan ik die USB uitgang van da NAS nog testen, bijvoorbeeld op een pc, of..?

Kabels zijn volgens mij wel goed, Cat6 en Cat5, high speed hdmi/ethernet.

 

Zal ik die (lange) nummers vermelden van die kabels?

 

Die DAC heeft nog een aparte aarding, kan ik die werkend op de aarde van een stopcontact monteren?

aangepast door Portuuno
Link naar reactie
Delen op andere sites

aha een DAC die in een loop naar de TV gaat

afkoppelen uitschakelen weg er mee

nieuw 1 tv en VU+ test niets anders

nieuw 2 tv en VU+ met NAS test en niets anders

Hi, die DAC gaat niet direct naar de tv, tenminste niet vanaf de NAS.

Vanaf de Solo4 is dat wel het geval, omdat deze geen analoge uitgang meer heeft. Daarom heb ik die DAC aangeschaft.

(Weg ermee, ja kost me 300 euri..)

Wil toch mijn versterker en boxen ook kunnen gebruiken.

Goed, ik zal test 1 en 2 doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is mij ondertussen onduidelijk hoe alles met elkaar verbonden is.

 

Een tekening zou helpen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...