Ga naar inhoud


geen zenders op videorecorder


Marcel206
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten


Je kunt de zenders niet inladen.

Sat ontvanger met scart aansluiten op AV2 en dan met de "0" toets de  AV2 ingang selecteren.

Sat ontvanger op het kanaal zetten welke je op wilt nemen.

aangepast door gps
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom gewoon niet een 500GB 2.5 HDD eraan hangen, die kosten zowat niets meer en hoef je niet iedere keer je opnames snel te bekijken en wissen voor de volgende opname. De SAB Titan 1 kan gewoon keurig opnemen op een externe HDD de video recorder is voledig overbodig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een videorecorder ontvangt alleen analoog signaal, terwijl satelliet digitaal is.

Dus geen probleem als je de video recorder met de scart aansluit...  zo heb ik het hier jaren gedaan totdat ik mijn Technisat met harde schijf kocht.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

- duidelijk, dat je het ingeschakelde station / zender via Euro AV scart prima kunt opnemen als de receiver op de scart rgb out heeft (bij enkele s-video)

en

- mijn vermoeden, na tante google te vragen, is je JVC HRS 8600 een S-VHS receiver die liefst ook s-video wilt aangeboden krijgen, maar het moet ook met RGB kunnen

 

maar eigen zenders inladen en daarop zappen is er niet zonder dat analoog signaal

en zo deed ik dat ook jarenlang voor de eerste dreambox 7000 in huis kwam met NAS

en als je de opname voor derden maakt die enkel VCR hebben oké

ciao

aangepast door Tonskidutch

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

RGB in kan geen enkele home video recorder, s video gaat niet, heb je geen uitgang voor op de SAB, blijft er over scart of tulp van de SAB, maar dan de maar of de SAB zowel HDMI en video uit geeft betwijfel ik, dan moet minimaal de video kwaliteit omlaag gezet worden naar de laagste stand, wordt je niet vrolijk van op de TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een videorecorder ontvangt alleen analoog signaal, terwijl satelliet digitaal is.

onzin vhs kan ook digitaalopnemen ik doe dat hier elke dag zo gewoon juiste instellingen gebruiken. de opname is inderdaad analoog maar die converteer je naar pc met converter

play more,play sport, betv, movie&series, film1, hbo, ziggosport,  tophd, hd+, telenet, proximustv, canal digitaal, netflix,

Link naar reactie
Delen op andere sites

jongens leer eens lezen, voor je commentaar geeft,  ik had het over de tuner van een video recorder, die zijn analoog en kunnen enkel analoge zenders ontvangen, dus al zeker geen digitaal pakket.

De Topic starter vroeg toch duidelijk waarom hij de zenders maar niet ingeladen krijgt op zijn video, daar heb ik op geantwoord.

 

Een opname via scart of cinch is wat anders, dan wordt de tuner van de tv gebruikt, de vraag gaat over zenders via zijn videorecorder.

   

 

Ik ben in het bezit van een Sab titan 1 decoder en wil graag mijn JVC HRS 8600 hierop aansluiten. Maar wat ik ook probeer ik krijg de zenders niet ingeladen. Wie oh wie kan mij helpen. BvD
aangepast door mebo870
  • Like 1

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las het op de manier dat hij de zenders niet in de SAB titan kon laden... en daardoor dus niets kon opnemen op de VCR.

Ik vermoedde dat de TS wel wist dat je geen satellietprogramma's op een tuner van deze videorecorder kon ontvangen...  maar ik kan het uiteraard fout hebben.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, als je de loop trough wilt gebruiken, dan is er nog een ellen lange weg te gaan vrees ik.

de vraag heeft ook niets met looptrough te maken,

de reciever heeft rgb en fbas standaard op die analoge euro av scart aansluiting

S-video heeft de enigma2 via scart ook en wordt ook per menu mogelijk in de AV settings

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...