Ga naar inhoud


'Ondernemer niet aansprakelijk voor illegaal downloaden via zijn wifi'


Johan45

Aanbevolen berichten

16 maart 2016 11:25

 

Tijdens het nuttigen van je latte macchiato even een film downloaden via het wifi-netwerk van het koffietentje?

Dat mag niet, maar de ondernemer van de zaak hoeft niet aansprakelijk te worden gesteld voor de inbreuk die

klanten via zijn wifi op het auteursrecht plegen.

Dat vindt althans de advocaat-generaal Maciej Szpunar van het Europese Hof van Justitie.

Het advies van de advocaat-generaal is niet bindend, maar wordt in de meeste gevallen wel door de rechters

van het Europees Hof overgenomen.

 

Lees verder op http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/ondernemer-niet-aansprakelijk-voor-illegaal-downloaden-zijn-wifi

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • Moderator

Maar wel even de kleine lettertjes van het vonnis lezen.

Wanneer er regelmatig op zijn netwerk gedownload wordt moet hij wel de boel dichttimmeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al je op dergelijke plaatsen 2Mbps haalt is veel. Zie me nog geen bleu ray downloaden van pakweg 50 Gb.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoals in het artikel gesteld wordt.

 

Rechterlijk bevel
Het is wel mogelijk dat de ondernemer via een rechterlijk bevel wordt verplicht om de inbreuk op auteursrecht te stoppen, bijvoorbeeld wanneer de piraterij regelmatig voorkomt. Dit kan onder andere door een blokkade in te stellen waarmee gebruikers niet via het torrent-netwerk bestanden kunnen delen.

RTL Z / Daniël Verlaan
 
Bron RTL Z Daniël Verlaan.
 
Doet die dat niet... wordt die daarna alsnog aansprakelijk gesteld.
 
Een praktijk die in Duitsland al jaren Gang und Gebe ist.(Unterlassungserklarung.)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is daar geen MD dan voor je dagelijkse hamburger en wat muziek.?

Kleine letters staan overigens voor verborgen regels.

Of er daadwerkelijk opgetreden gaat worden ... 

Jij bent overtuigd maar er zijn in de praktijk geen bewijzen voor op een enkele uitzondering daar gelaten die wel eindeloos herhaalt worden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een hele grote kans dat je op die punten beperkt internet toegang hebt.

 

Ik heb zelf de brieven gezien die bijvoorbeeld vakantieparken in Duitsland kregen over het downloaden van muziek door gasten.

 

Eigenlijk is dit in Europa oud nieuws, alleen Nederland liep daarin wat achter.

Het enige is nu dat je eerst een gele kaart krijgt en niet meteen de eerste keer hoeft te betalen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Brieven, om op de koffie te komen  bij de rechter kan je beter niet naast je neerleggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het te riskant wordt voor de uitbater, dan zou er wel eens een evolutie kunnen zijn, dat gratis (open) wifi zo snel weer verdwijnt, dan dat deze is opgekomen. Ik heb de prijzen wel eens gehoord, om een beveiligd netwerk voor patiënten in een ziekenhuis te maken en te onderhouden, waarvan je achterover valt. Ik weet, dat als ik aansprakelijk gesteld zou worden, mocht ik bvb een thea room hebben, mijn wifi stekker eruit haal. Want de investering, die je als koffiebar zou moeten doen, dan kan je koffietjes en gebakjes verkopen, tot je een ouderdom hebt van 3 cijfers. Dat je klanten daardoor zal verliezen, is een feit, maar dan moet je alles (eventueel met je boekhouder) gaan bespreken wat het waard is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met beperkingen.

 

https://forum.ns.nl/de-trein-11/4g-alle-treinen-beperking-11635

 

En nog de nodige opmerkingen dat het openbare netwerk in de trein onveilig is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...