Ga naar inhoud


Soms storing op 23.5


Donkeyman

Aanbevolen berichten

LDM high quality satellite cables zegt me niets.

Staat er niet meer op op de kabel zelf?

Heb je de doos misschien ook? Staat daar iets van "CCS" op?

Ik heb die kabels al ruim 10 jaar in gebruik en ze zijn gewoon voorzien van een koperen kern. De doos is dus weg en meer informatie staat niet op de kabel. Inmiddels ben ik de garage opgeklommen, dmv de signaalmeter op de vu+ app de Inverto iets verhoogd en het lijkt erop dat alles nu storingvrij is. Ik heb nu een SNR van 89 % en een AGC van 74%. Ber staat op 0%.

Ik weet dat dit een beetje natte vingerwerk is, maar ik beschik niet over professionele spullen. 

Het is 10 jaar lang allemaal prima gegaan, maar op de een of andere manier is de belangrijkste lnb toch van zijn plek gekomen. In ieder geval bedankt voor het meedenken!

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je slaapt of geen tv kijkt kunnen er flinke windstoten zijn. Zo'n Alps moet goed uitgericht en dan is hij zo goed als een Black Inverto.

Maar hij heeft zeer weinig speling ivm afstelling ,ook regen.

Lnb-skew is ook belangrijk.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je slaapt of geen tv kijkt kunnen er flinke windstoten zijn. Zo'n Alps moet goed uitgericht en dan is hij zo goed als een Black Inverto.

Maar hij heeft zeer weinig speling ivm afstelling ,ook regen.

Lnb-skew is ook belangrijk.

En die Alps zijn ook behoorlijk duurzaam, ik heb ze al bijna 10 jaar zonder defecten in gebruik.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heb ik te vroeg gejuicht. De storingen kwamen plotseling weer terug en nu zelfs in ergere mate.

Ik heb de Inverto Black Ultra verwisseld met een Alps en nu is het beeld weer helemaal storingvrij. Het kwaliteitspercentage is wel gezakt van 89% naar 80%, de Alps heeft dus minder slecht weer reserve.

De Inverto is dus defect en ik probeer een nieuw exemplaar te krijgen, want er schijnt een garantie op te rusten van 6 jaar.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apart. Ik heb ook zoiets met een megasat slim line quad LNB op Astra 19.2. Nu: signaalsterkte 99% signaal kwaliteit 79% op een Maximum E85 schotel. Gisteren: 0%. Geen ontvangst. Vandaag gekeken, natte zeem gepakt en LNB naar voren en achteren geschoven, en de skew ingesteld, enz enz.

 

Geen blokkades tussen schotel en satpositie. Snap er weinig van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...