Ga naar inhoud


decoder zonder DiSEqC instellen op multiswitch 17/32


katwezel

Aanbevolen berichten

@Alex:

 

Okee, dank je.

Dan is het wachten op iemand, die dit eens met een multiswitch wil testen; en/of speuren op het duitse forum natuurlijk.

 

Mijn idee in post #5 om het diseqc-signaal met een diode-splitter eenmalig toe te voegen aan het signaal met een extra ontvanger (en dan daarna die extra ontvanger weer los te koppelen) stoelt op de noodzaak, dat de 'uitgang' van de multiswitch onder spanning moet blijven voor een bepaalde diseqc-stand; omdat de diseqc-stand op die poort zou resetten als hij ook maar eventjes spanningsloos zou worden.

Tenminste, volgens mij werkt het zo, volgens wat ik allemaal over diseqc heb gelezen; ik heb deze optie alleen  nooit zelf uitgeprobeerd.

Na een stroomstoring zou alles weer opnieuw moeten worden ingesteld :( .

 

De doorlus-methode lijkt dus inderdaad erg handig; zeker als de koppeling aan de quattro-uitgangen van de LNB's teveel rompslomp is :) .

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De multi is een sab disq 1.0 , dus heb ik ondertussen diverse zeer oude decoders die het nodige signaal niet leveren ( verschillende merken ) geprobeerd en dacht ook eerst die gaan wel kijken naar lnb 1 op de multi maar blijkbaar is het 22HZ signaal echt nodig , ik ga morgen de tip van de doorlus methode uitvoeren

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het 22 kHz. signaal schakelt tussen de lage en hoge band.

Daarom gewoon een quattro lnb toepassen.

De 4 uitgangen geven elk een segment door.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De multi is een sab disq 1.0 , dus heb ik ondertussen diverse zeer oude decoders die het nodige signaal niet leveren ( verschillende merken ) geprobeerd en dacht ook eerst die gaan wel kijken naar lnb 1 op de multi maar blijkbaar is het 22HZ signaal echt nodig ,

 

Dus jij kan bevestigen: jouw multi heeft GEEN default diseqc stand op de eerste LNB-poort!

 

Fijn, dat weten we nu dan ook uit de praktijk :) .

 

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem opgelost , normaal heeft de tussen versterker een eigen voeding , als die er op zit werken de oude decoders niet , dus nu geef ik enkel voeding via de end point en alles is in orde , de oudjes kijken nu naar lnb1 ,

post-47200-0-56536700-1459572432_thumb.jpg

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem opgelost , normaal heeft de tussen versterker een eigen voeding , als die er op zit werken de oude decoders niet , dus nu geef ik enkel voeding via de end point en alles is in orde , de oudjes kijken nu naar lnb1 ,

@katwezel:

Mooi dat het is opgelost.

 

De tussenversterker, is dat het middelste apparaat op de foto? Die versterkt de quattro-signalen voor de onderste twee multiswitches?

 

En zitten de oude diseqc-loze ontvangers dan op de onderste twee multiswitches? Of ook op de bovenste twee?

De multiswitches hebben geen eigen voeding, als ik het zo bekijk?

 

Ik probeer even te snappen hoe dit werkt; vandaar mijn vragen.

Ik ben ook benieuwd als je nu de externe voeding er weer bij aan zou sluiten, of dan de diseqc-keuze instand blijft, of dat je weer je probleem hebt.

 

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@A33 van onder te beginnen endpoint ofwel ,,normaale multi met eigen power dan cascade dan regelbare versterker gevolgd door 2x cascade en op de bovenste de quatro,s heb reeds voorzien in de toekomst daarom zijn er nu slechts 2 quatro's aangesloten , het probleem dat ik had " de oude decoders zagen geen enkele lnb ook het regelen op de versterker hielp niet , probleem was op alle uitgangen dus ook op de bovenste , de versterker neemt nu blijkbaar genoegen met de aangeleverde spanning van de endpoint , ik heb het probleem reeds aan Sab gemeld , ben benieuwd naar het antwoord van hun

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...