Ga naar inhoud


ET10000 in eindeloze lus na wijzigen skin


Lord Humungus

Aanbevolen berichten

Mijn ET1000 wil na een poging om van skin te wijzigen niet meer opstarten. Elke startpoging resulteert in een screen of death met de mededeling dat de ontvanger herstart wordt ("Your STB encountered a software problem, and needs to be restarted"). Uit de foutmelding maak ik op dat er iets mis gaat /usr/lib/enigma2/python/Components/ServiceList.py, en de logging eindigt in een TypeError: 'NoneType' object is not iterable.

 

Gevolg is dat ik dus ook geen factory reset kan doen daar ik niet meer in het menu kom. De handleiding is op dit punt niet erg hulpvol en een koude reboot (ca. 10 minuten stroomloos) helpt helaas ook niet. Weet iemand of er misschien een andere manier is om de ontvanger weer te laten opstarten?

 

Alvast bedankt voor jullie input!

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de box aan het opstarten is, is hij via FTP als het goed is wel al benaderbaar. Als je snel bent kun je daar de enigma2 settings file opzoeken, en deze bewerken zodat hij opstart met skin die wel werkt.

 

De settings file vind je in /etc/enigma2/

 

Als je deze bijv. met notepad opent, zul je er een volgende regel vinden:

 

config.skin.primary_skin=

 

Hierachter zal dan waarschijnlijk de naam staan van de skin die het probleem veroorzaakt. Deze naam moet je dan veranderen in een skin die wel werkt, misschien als je de regel helemaal verwijdert dat hij ook gewoon weer de default skin pakt.

 

Daarna dus even opslaan en weer naar de box kopiëren via FTP. Kan een paar pogingen kosten, de FTP-server van de box draait maar eventjes tot hij crasht, en weer herstart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. Ik heb weinig ervaring met dit soort Linux boxen dus jullie input wordt gewaardeerd! Ik ga dit vanavond eens in alle rust uitproberen

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...