Ga naar inhoud


vasco digipass 905 smart card reader + Oscam + windows 10


Aanbevolen berichten

Hallo , ik ben tv vlaanderen klant en ga overstappen naar het gebruik van een htpc met windows 10 . Als USB smart card reader heb ik een vasco digipass 905 smart card reader dewelke perfect werkt om EID's in te lezen en ook op mijn tvv kaart lijkt die te reageren . Weet u of er een step by step tutorial beschikbaar is om Oscam op windows draaiende te krijgen voor een local TVV card , waarschijnlijk wel....? Alle hulp is welkom :-) .

Thx alvast aan iedereen .

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat zie je als je een USB scan doet in OScam bij de Readers?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie maar ik ben zo ver nog niet . De HTPC is nog in opbouw . Via mijn laptop zou ik wel alles kunnen testen maar dan zou ik een tuto moeten hebben om alles te installeren .

Het liefste zou ik DVBviewer Pro dat ik ooit gekocht heb gebruiken om de sat tv te bekijken in de huiskamer...met OSCAM om bijvoorbeeld mijn Raspberry Pi3 ook van mijn beschikbare kanalen te voorzien in de slaapkamer...etc...   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit eens een eid kaartlezer aangesloten aan een vu, en die kon die lezen. Het zal te zien zijn, of je de driver vindt, en er een communicatie kan gebeuren met deze lezer.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De Vasco 905 cardreader heb ik aan de kant geschoven voor een Duolabs Stinger USB waar 2 kaarten in kunnen .

 

- Ik werk op Windows 10 (HTPC) met DVBViewer Pro en DVBViewer recording Service 

- 1 "TBS6922SE" DVB-S2 tuner en 1 "TBS6902" dual DVB-S2 tuner als tv tuners (dus gezamelijk 3 tuners)

- 1 Tv Vlaanderen kaart

- 1 fritzbox 7490 

 

Mijn wens : Ik zou graag mijn tvv kaart binnenshuis kunnen delen met meerdere clients via OSCAM 

- > dus OSCAM zou mijn tvv kaart moeten kunnen benaderen om de zenders waar ik recht op heb te kunnen verdelen in huis en uiteraard zo stabiel mogelijk :-) . Dit alles met DVBViewer Pro

 

Heeft iemand een goeie GUIDE/MANUAL met alle configs hiervoor aub ? Hartelijk dank alvast voor wie zich geroepen voelt . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx 4 info beeheap maar daar ken ik niet zo veel van . Ik ben op zoek naar de juiste instellingen voor alles...bijvoorbeeld , ik vermoed dat ik best dvbapi of zo gebruik om te connecteren naar OSCAM ? Welke parameters dien ik in te vulen bij reader etc voor mijn tv vlaanderen kaart en welk protocol voor de Duolabs Stinger usb te gebruiken ?? Mouse protocol of iets anders ? Dit alles om te gebruiken ic DVBViewer Pro + recording service...

aangepast door ballegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijgaand de instellingen voor een Stinger zoals ik hem gebruik;

[reader]

label = Stinger1Upper

protocol = mouse

device = /dev/ttyUSB0 ##voor gebruik in RaspberryPi##

autospeed = 0

caid = 0100

ecmwhitelist = 0100@00006C:64

detect = cd

mhz = 400

ident = 0100:000000,00006C

group = 1

emmcache = 2,1,0,0

blockemm-unknown = 1

blockemm-g = 1

lb_weight = 150

dropbadcws = 1

auprovid = 00006A

ratelimitecm = 4

ratelimittime = 9000

srvidholdtime = 2000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Sjaak(k) , dat klinkt heel interessant . Zou ik het eventueel via een Raspberry Pi 3 voor mekaar krijgen , ik heb er net eentje gekocht ?

Maar moet daar dan noodzakelijk een DVB tuner aan hangen of is dat niet nodig of gewoon de stinger met TVV abo aan de Pi3 hangen en Oscam op de Pi draaien ?  Kunnen tablets en smartphones zonder DVB tuner uiteraard etc binnenshuis dan ook connecteren naar de Pi3 en genieten van mijn TVV abonnement ? De reden dat ik OSCAM op mijn windows wil/wou installeren is omdat mijn 3 tuners in die pc zitten uiteraard...Alvast jullie dank om even met mij mee te denken... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...