Ga naar inhoud


Welke kabeldecoders gebruikt mobistar?


Aanbevolen berichten

Dat heb ik ook al aangehaald, en vanwege die reden, denk ik dat mobistar als tv product geen lang leven beschoren is.

Maar wie weet, dat hun moederbedrijf orange, wel over de brug kan komen, om sportrechten en eventuele filmrechten te bemachtigen, om die al of niet exclusief uit te zenden. eleven sports bvb, zou al iets zijn.

Maar zou orange, met meer geld over de brug kunnen komen dan telenet die in Amerikaanse handen is, voor filmrechten?

En in hoever zou dan alles juist gaan, als amerikanen moeten kiezen tussen amerikanen die in België opereren en Fransen die in België opereren?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je beredenering raakt nog kant nog wal, en loopt over van de veronderstellingen, de regels zijn inmiddels drastisch gewijzigd hoor.

 

http://trends.knack.be/economie/e-business/regulatoren-krijgen-groen-licht-voor-openstelling-kabel/article-normal-663937.html

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tijd zal het leren zeggen ze dan. Maar als ik promo filmpjes van tv aanbieders zie, is het zéér opvallend, hoe ze hun sportzenders tonen, gevolgd door hun normale zenders, nieuwszenders, en indien ze het hebben film zenders. Ze zijn natuurlijk nog maar pas begonnen, en wie weet, zullen ze met de tijd eleven sports kunnen verdelen, en andere interessante sportzenders. Maar sportzenders met vooral een voetbalaanbod, zal vrees ik niet mogen uitblijven in hun aanbod. Want voetbal, heeft groot invloed. Want bij 8 van de 10, volgt wel een of ander voetbal competitie.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

is hier soms iemand, die zelf, of iemand kent, die mobistar tv heeft, of misschien in een winkel een demo gezien heeft?

Ik ben gevraagd welke type decoder ze gebruiken. zijn het ook van die gammele bakken net als de andere kabelaar, die het om de 2 jaar en minder begeven, of zijn ze van een betere uitvoering?

Op hun site, kan ik dit nergens vinden.

Gammele bakken? Laatste model AD2200 wat is daar gammel aan? 1ste generaties ad2000 gingen inderdaad snel stuk maar de AD2100 en AD2200 zijn zeker niet slecht te noemen.

Maar 1 van je kennissen heeft info gevraagd. (waar heb ik dat nog gehoord) :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of ze gammel zijn of niet, zal europa een worst wezen. Alle toestellen zullen vanaf een bepaald jaar ( als ik me niet vergis 2018) maar bepaalde stroom mogen verbruiken, en ze komen er boven, en zouden gedoemd zijn naar recupel te verhuizen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tijd zal het leren zeggen ze dan. Maar als ik promo filmpjes van tv aanbieders zie, is het zéér opvallend, hoe ze hun sportzenders tonen, gevolgd door hun normale zenders, nieuwszenders, en indien ze het hebben film zenders. Ze zijn natuurlijk nog maar pas begonnen, en wie weet, zullen ze met de tijd eleven sports kunnen verdelen, en andere interessante sportzenders. Maar sportzenders met vooral een voetbalaanbod, zal vrees ik niet mogen uitblijven in hun aanbod. Want voetbal, heeft groot invloed. Want bij 8 van de 10, volgt wel een of ander voetbal competitie.

Het lijkt wel alsof je graag zou hebben dat Mobistar, euh pardon Orange geen succes heeft.

Ik dacht dat jij voor meer concurrentie was ?

Komt er nu eindelijk een concurrent op de kabel, en is het weer niet goed.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt wel alsof je graag zou hebben dat Mobistar, euh pardon Orange geen succes heeft.

Ik dacht dat jij voor meer concurrentie was ?

Komt er nu eindelijk een concurrent op de kabel, en is het weer niet goed.

Uiteraard ben ik voor concurentie, maar we hebben hier veel te veel exclusiviteitscontracten, die concurentie moeilijk maakt.

Volgende zenders gebruiken exclusiviteitsrechten: anne,ment,studio 100 tv,...

Om gezonde concurentie mogelijk te maken, zou volgende moeten gebeuren:

Iedere aanbieder zou het recht moeten hebben om tegen concurentiële prijzen iedere zender aan te bieden, en geen exclusiviteitscontracten.

Een aanbieder zou zelf geen rechten mogen kopen en al evenmin zenders mogen hebben. Dus zou bvb prime moeten worden opgesplitst in een ander bedrijf, waar mobistar/orange, proximus en eventuele nieuwe spelers ook toegang moeten krijgen.

Zoiets als film1 in nederland die ook diverse platforms geeft.

En een aanbieder zou enkel mogen fungeren om tv en radio kanalen te verdelen, net dat distributiebeheerders van gas en elecktriciteit mogen doen, en zelf geen mogen verkopen.

Dit komt misschien ooit, wie weet?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat het ondertussen gewoon beschikbaar was ?

Op hun site staat toch ook een gedeelte TV+internet?

Inderdaad, maar ik lees ook op hun site "binnenkort". Met die binnenkort bedoelen ze dat men nog niet overal van Mobistar tv kan genieten, Brussel (8 gemeenten) Leuven, Aalst, Mons, Ottignies en Wavre krijgen de primeur. Echter melden ze voor een selectief publiek en men rekent erop dat tegen eind 2016 geheel België zal kunnen genieten van Mobistar tv.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard ben ik voor concurentie, maar we hebben hier veel te veel exclusiviteitscontracten, die concurentie moeilijk maakt.

Volgende zenders gebruiken exclusiviteitsrechten: anne,ment,studio 100 tv,...

Om gezonde concurentie mogelijk te maken, zou volgende moeten gebeuren:

Iedere aanbieder zou het recht moeten hebben om tegen concurentiële prijzen iedere zender aan te bieden, en geen exclusiviteitscontracten.

Een aanbieder zou zelf geen rechten mogen kopen en al evenmin zenders mogen hebben. Dus zou bvb prime moeten worden opgesplitst in een ander bedrijf, waar mobistar/orange, proximus en eventuele nieuwe spelers ook toegang moeten krijgen.

Zoiets als film1 in nederland die ook diverse platforms geeft.

En een aanbieder zou enkel mogen fungeren om tv en radio kanalen te verdelen, net dat distributiebeheerders van gas en elecktriciteit mogen doen, en zelf geen mogen verkopen.

Dit komt misschien ooit, wie weet?

Maar iedere provider zal zich altijd willen onderscheiden van de andere.

De situatie van Film1 is overigens spontaan gegroeid, niet door een verplichting.

Electriciteit vergelijken met TV is een beetje simplistisch.

Voor electriciteit wil ik inderdaad dat ik exact hetzelfde eindproduct krijg (geen andere voltage of andere Hertz, of mijn apparaten gaan kapot).

Voor TV vind ik het wel interessant dat ze niet allemaal exact hetzelfde aanbieden.

Iedereen hetzelfde aanbod, dat kan om technische redenen gewoon al niet.

Zie je TV Vlaanderen alle regionale zenders doorgeven?

Een carrousel was het beste dat er ooit ingezeten heeft, nochtans wás er geen exclusiviteit hierbij.

Vijf wordt nog steeds in SD doorgegeven bij TVV, en er zijn nog massa's voorbeelden van zenders waar andere providers geen exclusiviteit voor hebben, die ze toch niet doorgeven.

Dus zelfs zonder exclusiviteit slaagt TVV er niet in alle zenders door te geven die een ander wel doorgeeft.

Moeten de anderen dan zich beperken tot wat de kleinste speler doorgeeft?

Dat zou toch puur in het nadeel zijn van de TV kijker?

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Donderdag komen ze bij mij orange installeren, alleen gekozen voor hun omdat de prijs lager is dan telenet. Heb nog zo'n module van telenet in m'n tv zitten en ben dus eigenlijk niet van plan om de orange decoder te gebruiken, benieuwd of ik telenet kan ontvangen over een orange modem installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo lang als je module nog actief staat bij telenet wel. Dit heeft verder niets met de modem te maken.

Als je echter je diensten op gaat zeggen bij telenet zal de kaart uitgeschakeld worden denk ik. Je zou de kaart natuurlijk op een kennis zijn naam kunnen registreren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...