Ga naar inhoud


Triax 88 4lnb afstanden


Triplet8

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

In Delden (ov) probeer ik een triax multi LNB (4x Black Ultra quad LNB 40mm) uit te richten op hotbird, astra 1, astra 3 en astra 2. Nu had ik op 1 en 3 goede waarden  maar astra 2 kwam niet hoger dan 30% signaal. Ik doe ergens iets niet goed :-).

Sprietje, zou je voor mij eens kunnen uitrekenen hoe de afstanden tussen de LNB's is?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Triplet8

Voor een Triax 88 in Delden heb ik het volgende voor je uitgerekend.

- Plaats de rail met het gat in het midden in de onderste groef.
- Plaats alle lnb's zodanig in de klem zodat de kop 5-6mm vrij staat van de klem.
- Zet de rail ongeveer 10 graden schuin zodat de Hotbird-lnb het laagste staat.
- Schuif de lnb-houder van de Astra 19,2 met de lnb tot tegen de lnb-arm.
- Plaats de kop van de Astra 23,5 tegen de kop van de Astra 19,2.
- Stel de overige lnb's als volgt af:
tussen de Astra 28,2 en 23,5 is 60mm
tussen de Hotbird 13 en Astra 19,2 is 78mm
d.w.z. gemeten aan de voorzijde van de lnb van kuiltje tot kuiltje in de kap.
- Stel de rail 9,2 graden schuin, d.w.z. de kop van de Astra 28,35 moet 31mm hoger staan dan de kop van de Horbird-lnb.
Plaats hiertoe een vulling van 31 mm op de kop van de Hotbird 13 en plaats hierop een waterpas en op de Astra 28,2-lnb.
- Stel de elevatie van de schotel af op 29 graden om de satellieten te vinden.
Zoek eerst de Astra 19,2 en zodra je die gevonden hebt, moet je de schotel optimaal afstellen op de Astra 23,5 op maximale signaalkwaliteit.
Je moet de schotel dus niet optimaal op de Astra 19,2 afstellen want deze lnb staat er 4mm naast.
 

Het uitrichten van de schotel doe je het beste zonder diseqc-switch dus de kabel rechtstreeks op de lnb aansluiten. Dan heb je de minste kans op fouten.

post-60869-0-30629000-1463646225_thumb.jpg

post-60869-0-55041600-1463646280_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nee, dat gaat voor de afstand tussen de Astra 19,2 en 23,5 niet lukken, wel voor de andere afstanden. Als je voor de Astra 19,2 dus een Inverto Black Premium quad gebruikt gaat het wel.

Je kunt ook vier Inverto Black Premium Quad-lnb's gebruiken, die doen nauwelijks onder voor de Black Ultra en voldoen op een Triax 110 ook uitstekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...