Ga naar inhoud


CI vs CI+


urnammu

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Een paar jaar terug was ik TVV abonnee en keek ik met een CAM en CI module op een PC-gebaseerde ontvanger.

 

Als ik nu mijn abonnement wil laten hernieuwen, kan ik nog die bestaande hardware gebruiken? Op de webshop van TVV zie ik enkel CI+ modules.

 

Los van het feit dat TVV waarschijnlijk me liever op CI+ ziet overschakelen, zou het technisch mogelijk zijn mijn oude CAM te hergebruiken? Of heeft die in de laatste 2j b.v. een firmware update gemist? Is er iemand die op het ogenblik een gelijkaardige werkende setup heeft?

 

Bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Dat is afhankelijk van je CI. Als jouw kaartje (nog) goed werkte in die bewuste CI, kun je deze gewoon nog gebruiken vermits je je kaartje laat heractiveren.. Let er wel op dat de Seca3 kaart op zijn laatste benen loopt. Tussen nu en ???? zal volledig worden overgeschakeld naar CI(+) met gepairde Viaccess ORCA kaart..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste urnammu

De laatste update van de CI-module was 4 jaar geleden, zie: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/8613/CanalDigitaal_voorziet_eigen_CI-module_van_update.html
Hoe de modules precies geüpdate moeten worden kun je hier vinden: https://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/handleiding-installeren-update-ci-module.pdf
Maar waarschijnlijk heeft je CI-module deze update al gehad.

De module met wereldbol is dus nog steeds te gebruiken.
Ik weet niet hoe het precies bij TV Vlaanderen geregeld is maar als je bij CanalDigitaal het abonnement een paar jaar geleden hebt stopgezet, kun je op dezelfde oranje kaart weer een abonnement nemen. De kaart staat immers nog steeds op jou naam, er was alleen geen abonnement meer. Er hoeven dan ook geen registratiekosten meer betaald te worden voor de kaart.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ze vragen 50 euro heractivatiekosten...

 

Dat van die firmware update op de CI module die ik misschien gemist heb, is niet relevant als ik voor optie Smargo + OSCAM reader ga, als ik het goed begrijp? Want op de kaart zelf staat geen firmware?

 

Voor zover ik hier lees op het forum is smartcard TVV + OSCAM geen probleem op het ogenblik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

TVV i.c.m. OSCAM is momenteel geen enkel problem..

 

Overigens heft een smartcard wel degelijk 'firmware' aan boord :) Daar heft het ook zijn/haar naampje aan te danken. Het is in principe een single chip computer op ISO-7816 commando's via een serieel protocol.. In de kaart zit het algoritme van de provider een stukje ROM en NVRAM.... zelf in de tijd van de goldwafers..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk wel maar dat gebeurt via EMMs.

Dit zijn codes die gestuurd worden op de kanalen van TVV, en deze verlengen/activeren/updaten de firmware van de kaart.

Het verlengen en activeren gebeurt op basis van het serinummer want in het EMM zit (de zogenoemde unique/shared EMMs) (want je kan uiteraard geen EMMs van iemand anders op jouw kaart schrijven ookal ka nje die EMMs wel ontvangen), een firmware update verloopt via EMMs die iedereen krijgt, de zogenaamde global EMMs. Als je de kaart met oscam gebruikt en standaard instellingen gebruikt worden gewone alle EMMs die voor jouw kaart geschikt zijn naar de kaart gestuurd, en de firmware van de kaart zou dan ook op de laatste stand gebracht worden. Ik weet ook niet of ze veel verandert hebben de laatste jaren, want ik blokeer alle global emms naar mijn kaart en heb nog geen problemen ondervonden hierdoor.

 

Belangrijk is dat je een kaart hebt met de familie erop, de rood zwarte van er voor wordt denk ik niet meer ondersteund tenminste die werd x aantal jaar geleden vervangen en ik vermoed niet dat ze de oude kaarten nog willen heractiveren of vervangen voor een kaart met de familie erop.

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle info! Ik heb de 'familie' kaart, dus dat zou moeten lukken.

 

Laat eens weten AUB wat het resultaat is.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Dit is uiteindelijk gelukt:

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/353792-werkende-config-smargotvvtvheadendpc/

 

Vreemd genoeg was mijn grootste probleem iemand bij TVV vinden die mijn geld wou in ontvangst nemen. Zoals verwacht was per email een ramp, maar ook telefonisch liep het niet echt vlot ("Mijn collega zal u zo snel mogelijk terugbellen"). Maar de aanhouder wint :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...