Ga naar inhoud


Internet signaal Ziggo stoort op Zgemma H2H.


jason

Aanbevolen berichten

In de hoofd aansluiting zit een splitter voor TV, Radio en modem.

In de splitter zit weer een splitter voor 1. de Horizon en 2 voor de ZGemma. 

Nu wil het geval dat als ik de Horizon(internet) er uithaal, ik perfect beeld heb.

Steek ik hem er weer in en dus weer internet heb, stoort het tv signaal.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb toevallig exact het zelfde probleem! Mijn modem staat in de woonkamer, 2 meter naast mijn Zgemma.

Kon maar niet vinden wat het probleem was en toevallig moest ik mijn modem resetten.

Gelijk was de storing weg!

Blijkbaar zijn deze boxjes heel gevoelig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Modem/routers zijn niet goed ontstoord vanwege de WiFi.. Da's probleem nummer 1. De Zgemma is een 'penny & dime' ontvanger. Da's probleem nummer 2... Modem/router verder van de box verplaatsen. Goede coax gebruiken en liefst goede connectoren gebruiken (niet die schroefbare RF rommel)... En double insulated zal dat boxje vast ook niet zijn.. Als lastste redmiddel een kleine lus in de kabel met een tourmalein filter om de HF uit te filteren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Storing door het retour signaal komt inderdaad vaak voor, meestal is het toch een gevolg van een slechte kabelinstallatie. Het modem gaat namelijk harder zenden als het retour signaal niet goed doorkomt. Anderzijds zie je dat de splitsing en dus ontkoppeling tussen modem en ontvangers niet altijd goed is. Als men hierboven al zegt.. gebruik een goede splitter en zet het modem desnoods op een andere uitgang van de versterker.

 

Verder moet je realiseren dat alleen 1 kabel vervangen niet altijd zin heeft. De gehele installatie dient van voor tot achter goed te zijn, anders blijf je problemen houden. Ook moet het allemaal netjes HF dicht zijn. Dus ook de niet gebruikte aansluitingen moet je netjes afdichten met een afsluitweerstand.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zoals al gezegd, hier gaat t fout: "In de splitter zit weer een splitter voor 1. de Horizon en 2 voor de ZGemma."

Op die manier pomp je het retoursignaal zo je zgemma in namelijk. Overigens heeft dat dan verder niks meer met Zgemma te maken maar ook in combinatie met andere merken krijg je dan problemen.

 

De juiste manier is:

 

Gecertificeerde filter/splitter op het AOP punt (beiden kabelkeur gecertificeerd) en dan per apparaat met een aparte coax vanaf de splitter/filter.

 

Nog beter: De horzion niet als modem/router laten werken maar een aparte modem/router gebruiken. Deze worden bij problemen gewoon door Ziggo nageleverd als bijvoorbeeld je AOP punt in de meterkast zit. Je horizonbox hoort namelijk bij de tv te staan om te kunnen zappen maar tegelijkertijd met een zo kort mogelijke kabel aangesloten te zijn op het AOP punt. In veel huizen kan dit dus helemaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...