Ga naar inhoud


ipv6 only wan -> ipv4 lan tbv dvr


trojan

Aanbevolen berichten

Beste, ik zit met het volgende probleem waar ik niet uitkom: ik heb een ipv6 wanadres (ipv4 niet mogelijk). En in mijn Lan een dvr met analoge camera's die ik graag van buitenaf wil benaderen. Tijdelijk dat lan-ip op dmz gezet voor het gemak, maar krijg hem niet benaderd. Op een ipv4 wan ergens anders geprobeerd ging zonder problemen. Gelezen dat ipv6 adres tussen [] moet staan; zonder succes. Android apps zijn niet echt voorbereid voor ipv6...

Nog iemand suggesties? Of wordt het reverse tunneling naar een ipv4 adres.. ?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Dat gaat niet "zomaar" als je een native ipv6 krijgt. Als je provider geen IPV4 meer ondersteunt moet je voor toegang nasr je interne device toch echt een ipv6 ondersteunende app hebben... En die zijn er bijna niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de enigste oplossing op dit moment enkel met 2 raspberry's gaat. 1 op het ipv6 adres en 1 op een vertrouwd ipv4 adres. En dan een reverse ssh tunnel zoals beschreven in het "raspberry phone Home" project. No-ip zou ook ipv6 ondersteunen. Iemand daar bekend mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

en waarom heb je geen IPv4 adres in je homenetwerk? toch niet toevallig onder Windows 10 ? ook als je ISP geen IPv4 meer ondersteunt zou je gateway/router IPv4 moeten ondersteunen. 

aangepast door erikdk

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, portmapper gebruiken of je Provider bellen dat je een IPv4 wilt.

 

Dual Stack Lite is niets voor mensen die hun thuisnetwerk willen benaderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk een overgangsperiode die met problemen voor consumenten maar ook voor providers gepaard gaat.

De consument kan er uiteindelijk weinig aan doen.

 

Uiteindelijk gaat het toch over op IPv6.

Zou wel willen weten hoeveel IPv4 adressen er ongebruikt zijn (vastgehouden worden), ik denk heeel veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee uh zijn dat nu strikvragen en of een hoop flauwekul?

 

als ik Trojan goed begrijp wil hij een analoge camera zien van uit wanzijde die in zijn LAN is aangesloten

nou dan houd het gelijk op

 

als je meedenkt, DAN zou je de pC kunnen aanspreken

1 ) die een verbinding heeft met de Analoge camera

en

2 ) die in een LAN omgeving staat

dus

3 ) je regelt gewoon een portforwarding naar die pC in je router

 

het IPv6 is voor de ISP het WANzijdig adres van de Router

en achter de rouer?

vanaf daar is alles weer IPv4

of je stelt het bewust in dat ze als IPv6 zichtbaar zijn via de router

alle apparaten achter uw router kunnen een IPv6 adress toegewezen krijgen blijven echter benaderbaar per IPv4 intern ( LAN )

 

Portmappers zoals hierboven getoond werden zou ik NOOIT gebruiken.

 

Forwarden en NAT is een heel speciaal thema, een uitleg gaf destijds Grunnsat op ziggo forum

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...