Ga naar inhoud


BlueTooth mouse, geen verbinding


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Hoi,

wij hadden ons vandaag verheugd op die mooie Logitech Mouse aan de iMac middels Bluetooth en hebben er 2 gekocht

per instellingen  > Mouse en Zoeken naar BT apparaten geen enkele herkenning en na 20 minuten geven we op

 

zelfs op de Notebook en haar eigen BT mouse die collega van huis (waar het gewerkt heeft) mee naar Bureau neemt vertikt het de herkenning op haar eigen Notebook

 

Nu vertelde onze SySop dat in bepaalde omgevingen zoveel BT apparaten en WIFI apparaten zijn dat men elkaar stoort.

 

Terug thuis heeft de collega inderdaad weer contact met muis en notebook.

 

Voor bureau hebben we dan helaas andere muisjes met USB dongle gehaald.

 

kent iemand dat fenomeen en is er wat aan te doen?

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De systop heeft gelijk. Wifi 2.4 Ghz zit bijna op dezelfde frequentie als bluetooth. Als er vlak bij je een Access point staat die lekker staat te blazen op 2.4 Ghz kun je dus dit probleem hebben. 

 

Je kunt het oplossen door kritisch te kijken naar de opstelling van de Access Points (eventueel meer op veel lager vermogen) en, beter, overwegen om zo veel mogelijk de 5 Ghz band te gaan gebruiken voor Wifi., 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt winwiz,

mijn antwoord daarop van heden ochtend is echter weg...

 

dan nog maar een keer

op de frtizbox 6340 cable kan ik inderdaad 2,4/5 Ghz, ik zal dat eens proberen in te richten.

maar mijn vraag van hedenochtend was of dat blue tooth ook gestoord kan worden door onder en of bovenburen

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans op storing van boven en onderburen is nihil. Het zendvermogen is enorm klein en daardoor het bereik ook. Een obstakel, (betonnen) muur of vloer, zal zoveel verzwakken dat je dat kan verwaarlozen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

p.s.

 

ik had 230 wifi apparaten gevonden op de Fritzbox cablerouter uit de directe omgeving (via het webinterface van de Fritzbox)

het lijkt dat het zendvermogen dus navenhand sterk is

-ik heb dat met enkel 2,4 en nadien ook in combinatie met 5,0 Ghz gedaan

-ook de onderbuur zijn SSID is bekend en zichtbaar op onze router

 

de stelling van mijn sysop dat er heel lokaal storingen kunnen optreden hebben we eens getest

we hebben vrijdag avond nogmaals die twee iMac's met die twee bluetooth mouses eens gestart met zoeken naar een bluetooth device

ik was er dus gisterenavond om een backup op te halen 24 uur later

de iMac's hadden nog niets gevonden, enkel elkander hadden ze gevonden

 

de volgende test wordt indien we tijd ervoor overhebben dat we een iMac eens bij een der Buren plaatsen en aansluiten!

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch

Mijn ervaring is, dat ik eerst een Rapoo bluetooth muis goed had geconfigureerd, om later gebeld te worden, dat alles weg was. Dit

tot driemaal toe. De muis heb ik geretourneerd.

 

Vervolgens toch maar voor een Microsoft bluetooth muis gekozen. Na een driver update op Win7 kon ik de muis goed aansluiten.

Wel merk ik dat er af en toe wat storingen optreed.

 

Misschien overbodig, maar vergeet niet om de muis in herkenningsfase te zetten, maw de knop langer ingedrukt

vasthouden.( lampje gaat aan/uit of veranderd van kleur,weet niet exact). Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de iMac's

de muizen niet herkent.

Veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Ik had ook nog een Logitech BT muis liggen en daar had ik ook verbindigsproblemen mee.

Hierna een Apple muis besteld en nooit meer problemen ondervonden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh Heren,

 

elke Hand is anders en ook dagelijkse werkzaamheden met een persoonlijk profiel van mousklicks ook

repetative strain injuries kennen jullie wellicht ( RSI )

ik word gek als ik die apple mouse gebruik hij ligt al maanden in de onderste Lade van mijn thuis werkplek

 

er zijn mensen die typen met 10 vingers en er zijn mensen die typen met twee vingers

dat kun je niet aanpassen

en het tekenwerk waar men zoomt door rollen van de mousewheel en panned met drukken van de mousewheel dat is niet over te hevelen op die apple mouse

 

en ja ik heb vandaag de iMac thuis gehad, met diezelfde bluetooth Mouse en hij werkte direct in mijn werkomgeving.

dus moeilijk doen over ergonomie? ik niet

 

ik heb daarnaast een silentmouse getest en die doet het dus wel op bureau locatie!

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ga eens op je werkplek kijken of er een Access point in de buurt hangt die de verbinding verstiert. Thuis werkt het dus wel

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik net gedaan...

Er staat een bij de Buren. Niks aan te doen dus.

 

 

Ja hoor:

 

knipex-kabelschaar-met-dubbele-snijkante

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan bijt (of knip) ik mij in eigen vlees

want de constructeur die voor ons de gebouwen berekent qua sterkte en stabiliteit kan dan ook niet meer tijdig aanleveren...

 

een ander punt is, het zal nog maar kort duren op die locatie, we gaan verhuizen

voorlopig werkt de  andere muis wel... je hebt altijd te kort aan muizen :grin:

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh Heren,

 

elke Hand is anders en ook dagelijkse werkzaamheden met een persoonlijk profiel van mousklicks ook

repetative strain injuries kennen jullie wellicht ( RSI )

ik word gek als ik die apple mouse gebruik hij ligt al maanden in de onderste Lade van mijn thuis werkplek

 

 

Ja, dat is inderdaad zo. Ik werk momenteel een 6-tal jaar met een gemiddelde van zo'n 8 uur per dag op apple computers met de magic mouse en heb nergens last van.

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...