Ga naar inhoud


Voipbuster op Ziggo modem mogelijk ?


krui21

Aanbevolen berichten

- Omdat mijn xs4all verbinding steeds minder en onstabieler begint te worden,

ben ik van plan om over te stappen naar internet van ziggo

 

- Ik ben aan het chatten geweest met een medewerker, en die zei volgens mij te makkelijk "ja" op deze 3 vragen:

 

- Is het mogelijk om een voipbusteraccount in te stellen in een ziggo modem ?

- Is het eenvoudig om een poort te forwarden ?

- Heeft ziggo ook een newsserver ?

 

Wie weet echt hoe het zit met de nieuwe modems van ziggo ?

aangepast door krui21
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Voipbuster gaat niet! Bij Ziggo móet je het all in one afnemen mét telefonie. Dat is ook via VOIP en die poorten zijn dus niet aanpasbaar. Poort forwarding gaat wel. Dat is geen probleem... Ziggo heeft geen news-server.. Om die reden dus geen overstap naar Ziggo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Daar haal je dingen door elkaar. Ziggo blokkeert de poort niet maar gebruikt hem zelf! Je geeft zelf aan dat het eigen modem dit niet doet, maar dat je een extra router moet gebruiken én dat de Ziggo router in Bridged mode moet draaien...

Dat was niet de vraag van de T.S. Die wil mét het Ziggo modem een voipbuster account instellen en dat gaat dus NIET...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een Siemens Giga set, kan alle VoIP providers in de wereld krijgen. Dit is niet afhankelijk van de internet provider.

Kan de set zo ergens anders in prikken. Alleen uit bellen, gebeld worden gaat via Ziggo telefoonnummer, maar die is toch gratis.

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mij niet voorstellen dat een router een specifieke poort blokkeert, dat is dan bewust ingesteld door een bepaalde firewall instelling die uitgezet kan worden. De meeste voip werken met poort 5060. Die moet je wel forwarden op de provider modem naar je eigen router indien je die gebruikt. Bij een Giga set, het beste daar een vast ip adres in te zetten.

Een eigen router zal het probleem niet verhelpen als die via het moden van de provider aangesloten moet worden, de instelling op het provider modem moet nagekeken worden.

 

Wat maakt een provider het uit welke poorten je gebruikt.

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een Siemens Giga set, kan alle VoIP providers in de wereld krijgen. Dit is niet afhankelijk van de internet provider.

Kan de set zo ergens anders in prikken. Alleen uit bellen, gebeld worden gaat via Ziggo telefoonnummer, maar die is toch gratis.

Ik had juist gekozen zonder Ziggo telefoonnummer, dat leverde een korting op van €1,45 per maand geloof ik. Dus is het niet gratis.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nou 1,45, bijna gratis dan. Probeer daar maar eens een vast telefoonnummer voor te krijgen.

Het voordeel om het Ziggo vaste nummer aan te houden, is dat je ook 112 kunt bellen en gratis klantenservice.

Niks is beroerder dat een gast bij je thuis 112 wil bellen en dat hij er na een tijdje achterkomt dat dat niet wil.

Goedkoopste oplossing is Ziggo inbelnummer en via VoIP uitbellen.

 

 

 

Hier een link waar een en ander wordt verteld.

 

http://www.callvoip.nl/cvtsupport/callvoip_handleiding_router_firewall_issues.pdf

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Q Is het mogelijk om een voipbusteraccount in te stellen in een ziggo modem ?


A Geen idee, hangt van het modem af wat je krijgt, maar ga van uit van niet. Ze gaan niet met hun zelf concureren.


Kijk naar een linksys pap2t of ander vergelijkbaar apparaat


 


Q Is het eenvoudig om een poort te forwarden ?


A Het is mogelijk en eenvoudig als je weet wat je doen en je de handleiding van je modem leest. Mogelijk zijn bepaalde poorten afgeschermd, geen idee


 


Q Heeft ziggo ook een newsserver ?


A Ja en Nee, de newsserver voor binaries  is alleen voor oude abonnees, nieuwe abonnees krijgen geen toegang


 


NB ik heb ziggo, sinds een half jaar en een pap2t met cheapconnect. Geen ervaring met voipbuster


aangepast door jeanj
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voipbuster gebruikt net als de ander VoIP providers dezelfde parameters, dus als deze werkt zullen de anderen ook werken.

Cheapconnect heeft een totaal pakket, ook met eigen nummer, maar is veel duurder dan een gangbare (bijna allemaal Dellmont Sar) VoIP aanbieder.

Ze zullen wel goedkoop zijn met de populaire bestemmingen maar wanneer je daar van afwijkt is het bingo.

Ik zie een land die ik bel voor 6 cent p/m (discountcalling)  en bij Cheapconnect voor 19 cent p/m.

 

Veel beter is een Voip (bijna allemaal Dellmont Sar) aanbieding te zoeken die voor een bepaald land goedkoop is en dan ook nog mobiel of vast.

In b.v. de Giga set kan je 6 providers kwijt  die je aan de hand van bel regels de goedkoopste provider laat gebruiker.

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb cheapconnect alleen om gebeld te worden (prepaid 1 jaar/10 euro). Ik bel wel met mijn mobiel, dus ik heb nooit naar hun belkosten gezien. IK moet mijn pap2t nog een keer flashen zodat dat ik uitgaand met een voipbuster kloon kan bellen

 

Het ging mij er om dat de combinatie voip provider op ziggo dus werkt

aangepast door jeanj
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb hier draaiende een Linksys adapter met loginnaam en wachtwoord. Dit nummer kost me een 8 Euro per jaar en ik kan zelf een kengetal en nummer kiezen. Voordeel is dat ik op punt A ( Ziggo ) hem eruit kan pluggen en direct na inpluggen elders op een modem van Telfort of KPN ( zelfde netwerk deze beide ) ze direct ook werken. Het gaat om de Linksys PAP2T ( Cisco SPA112 ) Mocht je er 1 tegenkomen dan kan je via de huistelefoon de mastercode ingeven en deze configureren via de pc zoals je zelf wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een mobiel kun je Nederland (nog?) altijd 112 bellen zelfs al zit er geen sim kaart meer in, daar is een rel over geweest in 2011 dat ouders hun oude telefoon aan de kleine in de box gaven en 112 plat gebeld werd. :eek:

Zelfs andere internationale alarmnummers reageren naast 112. Probeer 911 maar eens (niet doen, want dan ben je de spreekwoordelijke Sjaak).

Had ook liever gezien dat 0011 had blijven bestaan of inderdaad 911. Ligt in ieder geval niet zo voor de hand voor een boxer (peuter).

 

Wellicht een idee om eens een overzicht te maken (weet niet of het niet toegestane reclame uiteindelijk is) van providers met VOIP en hier te posten met de mogelijkheden met betrekking tot 112, servicenummers etc.

De tarieven verschillen ook aanzienlijk en niet iedere telefoon is geschikt voor ieder modem/adapter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...