Ga naar inhoud


hdmi poort werkt niet meer na bliksem


renzie

Aanbevolen berichten

Gisteravond viel bij mij het beeld uit na een hevig onweer waarbij het leek alsof precies boven mijn woning de bliksem insloeg.  ontvanger beneden deed het nog wel. een netwerkswitch in de meterkast had het begeven.  na heel wat pielen met de ontvanger boven kwam ik er achter dat de hdmi uitgang het niet meer deed. via de scart aansluiting heb ik namelijk wel beeld. wat nu?

 

moet ik de ontvanger laten opsturen voor reparatie of moet ik rekening houden met een nieuw moederbord en kan ik voor 239 beter een nieuwe ontvanger halen en de tuners en hd van de oude naar de nieuwe overzetten?  

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Zou eerst eens deduceren welke HDMI poort stuk is. Die van de TV of van de Xtrend... Is die van de Xtrend stuk. Gewoon nieuwe kopen. Na een inductie defect is/wordt hij nooit meer betrouwbaar....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou eerst eens deduceren welke HDMI poort stuk is. Die van de TV of van de Xtrend... Is die van de Xtrend stuk. Gewoon nieuwe kopen. Na een inductie defect is/wordt hij nooit meer betrouwbaar....

Die van de xtrend is stuk want de ontvanger die normaal beneden staat werkt wel goed op de tv boven. en omgekeerd werkt de ontvanger van boven ook alleen met de scart op de tv beneden. dus het duidelijk de hdmi uitgang van de et10000 die niet meer werkt. 

post-31450-0-26992200-1467550220_thumb.jpg

post-31450-0-31063100-1467550240_thumb.jpg

post-31450-0-95243300-1467550252_thumb.jpg

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker zonde. nog wel te gebruiken met de component uitgang en scart, Dus het wordt een nieuwe kopen en deze voor 100 in de aanbieding doen voor wie hdmi niet belangrijk vindt. Misschien kan ik nog wat met de verzekering regelen. de hdmi ingang op mijn Denon versterker waar de ontvanger op aangesloten was heeft het ook begeven. als ik de ontvanger op 1 van de andere 4 poorten aansluit heb ik wel beeld maar de cbl/sat ingang werkt niet meer.

aangepast door renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

verzekering aanspreken.Bij mij is dit zonder franchise verzekerd op nieuwprijs.Kost mij 25 Euro meer per jaar maar gewoon terugbetaald op faktuur.Je kan de box dan nog verkopen of gebruiken als reserve.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil niet vervelend doen vind het echt erg maar heb je nooit geleerd je coax even los te doen bij hevig onweer of anders bij m***** P**** een spanningsregelaar kopen die kan hele hoge spanningen aan en meestal klap die eruit en is je spul nog heel verzekering vergoed dat apparaat graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Maar waarom denk je dat ie via de coax is binnen gekomen, het kan ook zomaar via de UTP naar binnen zijn gekomen, zeker gezien het gegeven dat de switch ook overleden was.

Maak jij wel altijd alle apparaten los van elke verbinding, het onweer komt ook nogal eens onverwacht en om nou voor het slapen gaan alle apparaten los te koppelen is ook weer zo wat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil niet vervelend doen vind het echt erg maar heb je nooit geleerd je coax even los te doen bij hevig onweer of anders bij m***** P**** een spanningsregelaar kopen die kan hele hoge spanningen aan en meestal klap die eruit en is je spul nog heel verzekering vergoed dat apparaat graag.

natuurlijk heb ik daar wel eens van gehoord maar nee ik doe geen coax los bij hevig onweer. zeker niet als ik op dat moment zelf naar de tv aan het kijken ben.

aangepast door renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bliksem schade ontstaat vaker via de telefoon lijn als via de coax.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...