Ga naar inhoud


LNB voor Astra 19 en 23 voor 80 cm schotel met 4 uitgangen


Marisa

Aanbevolen berichten

Hallo, ik zoek heel dringend een LNB voor mijn schotel van 80 cm in Noord Italie om Astra 19 en 23 te ontvangen met 4 uitgangen. Ik kom even naar Brussel en kan geen enkele verkoper vinden die dat op stock heeft. Iemand een tip? (denk er aan: Aankoop tips via PM!!!) Bestaat er anders een switch om 2 decoders aan te sluiten op 1 lnb uitgang?
NB Ik probeerde al een standaard knb van TV Vlaanderen maar die kan ik niet monteren op de 80 cm schotel.
Weet er iemand of een CI+ cam werkt om de smart card zonder decoder in een LG smart TV te lezen? Maar mijn vaag over de LNB is het meest dringend want ik ben alleen 2 dagen in Brussel. Alvast bedankt.
Mvg, Marisa

aangepast door Michel
Link naar reactie
Delen op andere sites


Sorry, ik zat in het vliegtuig naar België. Nu ben ik hier en kan ik die afstand niet meten. Maar is dat niet min of meer universeel? Ik vraag me gewoon af waar ik zo een dubbele lnb kop in Brussel kan vinden, maar dat lijkt mission impossible...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat heb je aan een lnb, wanneer hij niet werkt op je schotel?

 

Die afmetingen zijn essentieel voor het bepalen welke lnb je nodig hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ik kan hier niets kopen als ik die afstand niet ken? De diameter van de schotel volstaat niet? Ik ken het pas meten als ik terug in Italië ben, en daar weten ze amper wat astra is en verkopen ze alleen hitbird materiaal. Is er een andere manier om aan een lnb met 1 uitgang 2 decoders aan te sluiten? Via een splitter of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet via een splitter, maar via een zogeheten priority switch: https://www.google.nl/search?q=priority+switch&gws_rd=cr,ssl&ei=4quCV8rNNsTZU4zVsoAP

 

Dan kan je alleen maar naar één decoder tegelijk kijken (de demping naar de 'slave' is bovendien bij sommige switches behoorlijk, geloof ik). En de LNB-spanning van de master moet uitgeschakeld zijn als de box uit is -- niet alle decoders doen dat.

Er is genoeg over te lezen hier op het internet...

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is er een andere manier om aan een lnb met 1 uitgang 2 decoders aan te sluiten? Via een splitter of zo?

Je vraag ging toch over een duo lnb voor 19 en 23 met 4 uitgangen?

 

Een single LNB met 2 uitgangen zal ook op elke hoek in Italië te koop zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor Italië.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vraag ging toch over een duo lnb voor 19 en 23 met 4 uitgangen?

 

Een single LNB met 2 uitgangen zal ook op elke hoek in Italië te koop zijn.

Zoals ik al zei, niemand heeft astra in Italië, enkel Hotbird. Maar een duo lnb voor hotbird is toch niet hetzelfde als die voor astra 1 en 3? Die afstanden tussen de koppen komen toch niet overeen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Marisa

In Italië is de kans groot dat het merk van de schotel een Gibertini is omdat die daar gemaakt worden. Gibertini heeft een afwijkende f/D-verhouding van 0,66 terwijl 0,6 normaal is. Je krijgt dan een andere afstand tussen de koppen. Die moet dan 10% groter zijn.
Een schotel van 72cm breed (is dat exclusief of inclusief de rand?) is een moeilijk geval omdat duo-lnb's gemaakt worden voor schotels van 60cm en 80cm breed, die van jou zit er precies tussen in. Vandaar dat ik deze maat aan je vroeg, dan kan ik het precies uitrekenen en met 100% zekerheid zeggen welke duo-lnb het beste past.
Nu je die maat niet kunt opmeten lijkt het me verstandig er maar rekening mee te houden dat het wel een Gibertini is en dan is het absoluut zeker dat je een duo-lnb moet nemen voor een schotel van 80cm. Die past ook als het geen Gibertini is maar iets minder goed.
Ik adviseer deze te kopen met vier aansluitingen: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=101&cat=36
Die koop je in Brussel voor €39,-
Zorg dat je er een verloopring bij hebt van 23 naar 40mm. Waarschijnlijk zit die in de doos anders even los kopen voor 1 Euro.
Let goed op dat het een 4,3 graden monoblock is en geen 6 graden monoblock voor de Astra 19,2 en Hotbird 13.

Ik stuur je een PM.

 

Je moet de duo-lnb met de kop van de Astra 23,5 in de klem zetten en de schotel ook op de Astra 23,5 uitrichten.

De duo-lnb moet 13 graden schuin gezet worden, dus de kop van de vrijhangende Astra 19,2 lager, zie bijlage. Even uitprinten en uitknippen en achter op de duo-lnb plakken met tape.
 

post-60869-0-17474400-1468193127.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...