Ga naar inhoud


Et 9500 en externe harde schijf


Ligfietsen

Aanbevolen berichten

Ik heb een externe harde schijf aangesloten via usb. De bedoeling is om filmen op deze hdd te zetten en deze hdd dan in mijn tv in mijn camper te steken en daar de filmen te bekijken. Dit lukt, maar ik heb geen geluid. Ligt dit aan de format van de hdd ? In een andere format lukte het wel, met geluid, maar dan mogen de bestanden niet te groot zijn. Welke format moet ik gebruiken? De tv gebruikt windows denk ik en de ontvanger is natuurlijk linux. Of zie ik iets over het hoofd?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Dat hangt van de opnames af. Veel films zijn inmiddels in Dolby 5.1. Dit moet in de camping TV dan ook aanwezig zijn. Is dat een simpel stereo toestel dan moet je de opnameparameters voor geluid winzigen in PCM

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn externe hdd is geformatteerd in ntfs en dat werkt prima. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Het is ook niet dat de schijf niet werkt, alleen het geluid doet het op de camping niet. Misschien gebruikt hij thuis een AV HCS en op de camping een simpel TV-tje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schijf is geformatteert in NTFS. Op de extrend werkt het prima, maar op de tv in de camper geen geluid. Het eigenaardige is dat met de format die er op stond, het wel werkte, met geluid en alles, maar dan mogen de bestanden niet te groot zijn en dat werkt dus niet voor films.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schijf is geformatteert in NTFS. Op de extrend werkt het prima, maar op de tv in de camper geen geluid. Het eigenaardige is dat met de format die er op stond, het wel werkte, met geluid en alles, maar dan mogen de bestanden niet te groot zijn en dat werkt dus niet voor films.

dan zal het vorige format heel waarschijnlijk fat32 geweest zijn, dan mogen de bestanden inderdaad niet te groot zijn.

heel waarschijnlijk is het probleem dan wat Mimisiku aangaf.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nou van in het begin al had vermeld dat je thuis een Xtrend en in de camper een M7 ontvanger hebt; dan had je waarschijnlijk al langer respons gekregen dat je de M7 beter door een VU of andere Xtrend kon vervangen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het opname formaat de .ts betreft, dan kun je die met heel veel apparaten afspelen

misschien zelfs enkele apparaten die je al hebt zoals een laptop of TV met DNLA client

- op PC windows met VLC en diverse anderes

- op PC met linux met kaffeine en diverse andere

- op Apple met iDreamX en diverse andere

 

ik zelf nam mijn Dreambox en daarna de VU+ altijd mee op reis

een prima player ook zonder antenne

met een assortiment van opgenomen films die ik dan ook eens kon bekijken

 

waarom je de Xtrend thuis laat kan zijn omdat je tijdens afwezigheid series opneemt of sport-events wilt opnemen

maar die kun je ook opnemen terwijl je de Xtrend mee hebt op vakantie

het laatste zijn aannames

 

als je gaat voor een enigma2 kast dan ga voor een die Thuis ook zijn dienst kan bewijzen als tweede box (suggestie VU+ Zero)

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem de xtrend niet mee omdat hij in een huiselijk netwerkje zit en omdat ik op de camper een oyster schotel heb staan. Om de ontvanger tekoppelen aan de schotel is een sinecuur werkje en een enkel foutje zorgt dat niets meer werkt. Nu werkt alles naar behoren en ik blijf er dan ook liever vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...