Ga naar inhoud


DiSEqC motor calculator


putemmer

Aanbevolen berichten


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Op de site van MOTECK.

Gaaps heet het , alleen heb ik al een hele tijd dat na invullen er geen uitkomst komt .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom er wel op maar hij rekent niets voor me uit .

Bij jou wel ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grrr... dat is balen. Bij mij doet hij het ook niet.

 

Bij dishpointer, (net onder de westelijke satellieten), hebben ze ook een "motorized" deel, met oa; moteck, stab..

Bij mij ging het nu juist om de waarde en richting "Azimuth angle on motor : "

Zover ik kan zien wordt dat bij dishpointer - "motorized" dze additionele informatie niet gegeven.

aangepast door putemmer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mischien even een kort vraagje ertussen door als het mag ?! :)

 

Nu we toch de aandacht hebben op het onderwerp DiSeqC motor .. Ben eigenlijk wel benieuwd van hoe snel zo iets zapt op je tv, als je de boel zeg maar draaibaar hebt !?  :)

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles hangt ervan af op welke sat je schotel gericht staat en naar welke satelliet je zapt, van Astra3 naar Astra2 of Astra1 is dit maar enkele seconden, van Turksat naar Hispasat kan dit wel een minuutje duren.

Ook de lengte en kwaliteit van de coax speelt een rol want bij een lange kabel heb je meer spanningsval en draait de motor iets trager. Wil je het sneller, ben je een handige Harry en is een extra kabel naar de motor geen bezwaar dan kan je ook een modificatie uitvoeren waarbij de motor niet langer vanuit de coax gevoed wordt maar door een externe 18-20Vdc voeding en dan gaat alles een flink stuk sneller.

aangepast door alleyoop
Link naar reactie
Delen op andere sites

De elektrische weerstand van verkoperd ijzerdraad (CCS) coax kan oplopen tot 17,2 Ohm/100m
De elektrische weerstand van SAB S-Digitaal S125 PLUS 5,11 Ohm/100m
De elektrische weerstand van Belden H125 AL is 4,5 Ohm/100m
De elektrische weerstand van Belden H125 CU is 4,1 Ohm/100m
De elektrische weerstand van Koka 799 is 3,3 Ohm/100m
De elektrische weerstand van Koka 9TS is 2,9 Ohm/100m

Het maakt dus een heel groot verschil uit welke coaxkabel je gebruikt bij een rotor. Hoe hoger de weerstand en hoe langer de kabel, hoe langzamer hij zal draaien.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt dus een heel groot verschil uit welke coaxkabel je gebruikt bij een rotor. Hoe hoger de weerstand en hoe langer de kabel, hoe langzamer hij zal draaien.

 

 

En het verschil tussen een verticale (14V) en horizontale (18V) transponder scheelt 'm dan ook nog een flink stuk in draaisnelheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...