Ga naar inhoud


Wezenlijk verschil tussen een Spaunswitch en Megasatswitch?


Rolando

Aanbevolen berichten

Ik vroeg mij af of er wezenlijk een verschil is tussen een Megasat switch en een Spaun switch.

Het prijsverschil is aanzienlijk, wat is het verschil en is het met die andere merken dan slechter gesteld dan met spaun?

aangepast door Rolando
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Een Dafje en een Mercedes doen ook hetzelfde, transport van a  naar b, en toch zie je daar ook het gigantische verschil in prijs.

 

Dus ja, er zit verschil tussen die 2 switchen.

 

Van de Spaun staan de specificaties in de documentatie, heb je de specificaties van die andere switch?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cees,

 

Aha maar...kan je met zo'n goedkoop ding op problemen stuiten? trager zappen ofzo of geen snelle connectie? waar moet ik aan denken?

 

Ik vond deze specificaties.

 

Specificaties Geschikt voor schotels van DiSEqC 1.0, DiSEqC 1.1, DisEqC 1.2 Aantal LNB aansluitingen 4 Frequentie bereik (Output) 950 ~ 2200 MHz
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik dacht meer aan specificaties zoals doorgangs demping, isolatie demping overspraak, lineairteit, impedantie, standing wave ratio  etc.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nu nog de specificaties van de megasatswitch.

 

Het enige nadeel van de Spaun is de prijs, maar verder voldoet die aan het gezegde "goed of goedkoop"

En goedkoop betekent niet altijd een goede koop.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Concreet gezegd (mijn ervaring):

Spaun switches schakelen feilloos in alle seizoenen en gaan "zeer lang" mee: heb er nog nooit een kapot gehad. In tegenstelling tot menige switch van een ander merk. Dus per saldo is Spaun dan toch de goedkoopste en dan hebben we het nog niet over de ergernissen van een kapotte switch.     

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Spaun in Spanje, lekkere zeelucht erop voor roest . De blauwe behuizing was zelfs weg. Feilloos heb ik nog de 2 Astra's.

Maar de para die ginds als eerste logeert neemt het zo nauw niet. Draaien tot je geluid hebt en tunen op zijn manier. Leg hem maar eens uit wat een Spaun is of een goede lnb(allemaal  hetzelfde).

In dit forum heb ik al veel nuttige tips kunnen gebruiken.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij welke frequentie is die 3 dB? demping gemeten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...