Ga naar inhoud


dreamboxedit


felixvos

Aanbevolen berichten

​ik ben in het bezit van een dreambox 800 se met triple tuner, in de sat.lijst staan bij veel kanalen dit kanaal is niet beschikbaar in de kabelsettings.

​Nieuw inlezen van de Ziggo kanalen bied geen oplossing. Als ik met dreamboxedit de kanalen opnieuw inlaad zelfde probleem.

Als ik In dreamboxedit een nieuwe kanalenlijst inlaad van b.v. het internet staan bij de sat. positie C van kabel. Is dit te wijzigen in 0,1 van de nieuw aangemaakte sat. voor een tripletuner?

 Felix

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat blijft een heikel punt.. De tripple tuner werd/wordt normaal gebruikt in clones. Alhoewel je deze tuner in een originele Dreambox kunt stoppen zal deze zonder aanpassing in de firmware niet werken. Voorts dient er een dummy satelliet positie aangemaakt te worden in je kanaallijst...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat blijft een heikel punt.. De tripple tuner werd/wordt normaal gebruikt in clones. Alhoewel je deze tuner in een originele Dreambox kunt stoppen zal deze zonder aanpassing in de firmware niet werken. Voorts dient er een dummy satelliet positie aangemaakt te worden in je kanaallijst...

De tripple tuner werkt zonder aanpassingen in een originele DM800se. Wel moet je de satellite.xml aanpassen met kabel en terrestial frequenties.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand me eens zo'n aangepaste satellites.xml toesturen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de linuxpC is uit, daar heb ik er wel een op staan > krijg je later

 

terrestrial.xml

satellite.xml

cable.xml

zijn alle drie de oorspronkelijke files in enigma en enigma2

men kan ze in een .xml onderbrengen, maar ik raad er van af daar dat image afhankelijk kan zijn (voor de Gemini images sowieso)

tis maar een tip n.a.v. mojo's opmerking (die wellicht met Openpli werkt)

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand me eens zo'n aangepaste satellites.xml toesturen?

Alex het truukje is gewoon om voor kabel en terrestisch een sat aan te maken. Je kan dan gewoon de gegevens van je eigen cables.xml en terrestisch.xml erin kopieren.

 

Daarna ga je zenders zoeken en zie je die waar je normaal Astra1 ziet de door jouw aangemaakte "satelliet".

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken de verschillende bestanden, cables.xml, satellites.xml en terrestrial.xml maar ik vraag me af hoe ze die in één gecombineerd hebben.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo, ik heb een DM8000HD, werkt prima, met laatste updates van Pli

 

Ik gebruik met de DreamboxEdit 7.1.0.0.

 

Helaas kan ik sinds kort wel m'n aanpassingen in boeketten, maar geen nieuwe picons naar de box uploaden: ik krijg de melding "E/A Fehler 105", de picons die ik eerder toevoegden zijn in de box en dreamboxEdit te zien. 

 

Ook kan ik bij zenders geen picon meer toevoegen. 

 

Ik heb de indruk dat het iets te maken heeft instellingen van dreamboxEdit. 

 

Iemand een idee?

 

Heel graag en dank alvast

 

Bob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...