Ga naar inhoud


Neemt TM Back-up de BootCamp partitie mee?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Sinds enkele weken gebruik ik via de optie BootCamp op mijn MacBook Pro naast macOS Sierra (10.12.1 Betá) ook Windows 10 en dat functioneert uitstekend.

 

Kan iemand mij vertellen of de BootCamp (Windows 10) partitie bij een Time Machine Back-up ook volledig wordt meegenomen?

 

Ik heb wel vanuit Windows 10 d.m.v. EaseUS Todo Backup een systeembackup naar mijn NAS uitgevoerd maar heb daar geen vertrouwen in dat een eventuele uit te voeren Restore probleemloos verloopt.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Dat valt nog wel mee, er zijn nu eenmaal een aantal (Windows) programma's waar in OSX geen alternatief beschikbaar is en waarom zou ik deze schitterende door Apple beschikbare optie niet gebruiken, functioneert uitstekend naast OSX.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen

Het was al grap bedoelt hoor. 

Maar tegenwoordig zijn er toch weinig programma's waar geen alternatief voor is. Tenzij van die bij een aangekocht product bijgeleverde programma's.

Ik werk nu bijna 7 jaar uitsluitend op Mac en mis geen enkel windows programma.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou is ons niet bekend of u met time machine voor windows werkt gezien bericht #3

 

Nee, ik gebruik geen TM for Windows want met Windows bestandsgeschiedenis kan ik een prima backup van de Windows (BootCamp) partitie maken.

Zoveel is het niet want er staan nauwelijks programma's op.

Het was mooi geweest als OSX TM ook de BootCamp parttime zou meenemen maar zo is het ook prima.

 

@Jürgen

Het was al grap bedoelt hoor. 

Maar tegenwoordig zijn er toch weinig programma's waar geen alternatief voor is. Tenzij van die bij een aangekocht product bijgeleverde programma's.

Ik werk nu bijna 7 jaar uitsluitend op Mac en mis geen enkel windows programma.

 

 

Een van mijn Samsung Android Smartphones was kortgeleden gecrached en ik probeerde een flash met Heimdall (JOdin3) uit te voeren maar dat lukte mij voor geen meter.

Toen maar via Windows d.m.v. Odin uitgevoerd en dat was 1-2-3 voor elkaar.

 

Een tweede reden is dat ik toch wel met Windows 10 bij wil blijven want ik krijg nog wel regelmatig van mijn vrienden en kennissen vragen over Windows en als je dan geen eigen omgeving ter beschikking hebt is het lastig om te antwoorden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...