Ga naar inhoud


Coax kabel in flexibele buis


fdreesen

Aanbevolen berichten

Nou Cees dat gaat niet altijd op bouwstroom, heb wel paar keer meegemaakt dat er een diesel stond.

Moest de netbeheerder nog een mof maken met aftakking naar bouwstroom kast

Ombouw van een AH ook wel eens gedaan daar ging alle spanning er af en tijdens de bouw alles op 100kva diesel

HP proliant dual processor rackserver met freebsd unix,HP small form factor desktop met ssd Linux mint ,raspberrypi3,HP gigabit switch,Draytek 2820,VU+DUO

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In de bouw moet alles snel gaan.

Dus hier moet ik Sjaak(k) bij wijze van uitzondering gelijk in geven.

 

Gewoon met een rukveer en niet van die (Nederlands) zuinig dunne buisjes gebruiken.

Haha zo noem ik hem ook een rukveer!

En die Triax kabel die jullie gebruiken waar zijn die kilometers voor dr.?

Voor de camera's?

HP proliant dual processor rackserver met freebsd unix,HP small form factor desktop met ssd Linux mint ,raspberrypi3,HP gigabit switch,Draytek 2820,VU+DUO

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die heb ik ook nog in de kelder liggen, naast de nylon trekveer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha zo noem ik hem ook een rukveer!

En die Triax kabel die jullie gebruiken waar zijn die kilometers voor dr.?

Voor de camera's?

 

Triax kabel wordt door de broadcasters gebruikt om camera´s met de CCU (Camera Control Unit) te verbinden in de CER of OB van. Het buitenste scherm is massa en de binneste core wordt gebruikt om de camera beelden over te dragen. Samen met het eerste scherm is er dan overdracht van de CCU naar de camera voor de verschillende funkties van de camera zoals iris, shading, intercom, return audio/video en bij oudere camera´s registration. Dat gebeurd met een frequentie multiplex methode en is als eerste op de markt gebracht door Philips Breda die nu Grass Valley heten na de (vele) overnamen.

Triax kabel is erg gevoelig voor beschadigingen zoals knikken, er over heen lopen.

Wij zijn dan ook uiterst voorzichtig met het doorvoeren door deuren en moeten voorkomen dat een deur niet de kabel knelt.

Een reparatie door een las is vrij moeilijk en wij beschouwen de kabel als verloren als er een reparatie moet worden gedaan.

Nieuwere camera´s, vooral nu we het 4K/UHD tijdperk in gaan gebruiken geen triax meer maar glasvezel met een aantal koperen draden voor stroomtoevoer, vanwege de veel hogere bandbreedte die nodig is.

Dus het einde van het triax tijdperk is nu af te zien.

 

De triax kabel heeft niets te maken met de firma Triax waar Sprietje aandelen in heeft. :D :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cees ik heb het over een elektricien, toen mijn huis gebouwd werd was er nog geen elektriciteit dan alleen voor de 380 volt bouwlift, en de leidingen zaten al in de buizen, die worden bij het beton bedrijf er al ingemaakt.

En wat die garantie betreft, hoe wil een controleur van de energie leverancier nu zien of jij een stofzuiger hebt gebruikt of dat jij er met meer als 2 man aan de leidingen hebt staan rukken. :lol:

 

Sjaak(k) hoe wil je nou een huis bouwen zonder stroom aansluiting?

Je hebt licht nodig, zeker in de winter, en overal stroom voor de bouwvakkers. Die moten boren, zagen, beton mixen en noem maar op.

 

Het eerste wat er op een bouwplaats aanwezig is, is juist een stroom aansluiting.

Hier in de UAE is dat bijna altijd een dieselagregaat, dat dag en nacht staat te brommen en de aanliggende bewoners uit hun slaap houdt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Leeuwarder

Zo'n ouderwetse trekveer die je in bericht 36 laat zien is leuk voor gladde buizen. Als het flexibele buizen zijn dan gebeurt het best vaak dat je daarmee toch maar heel moeilijk of helemaal niet door een bocht komt. Dan kun je veel beter een nylon trekveer nemen waar zo'n heel flexibel veertje op zit. Daarmee kom je moeiteloos door elke bocht.
 

post-60869-0-99750700-1479635369_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een trekveerpomp kun je ook huren.

 

@ Sjaak(k): Goed dat je voor een trekveerpomp geen stroom nodig hebt... :D :D

Nee die gaan tegenwoordig ook al snoerloos

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoals in:

Liever een uur prutsen als in 20 seconden met de stofzuiger een trekdraad door de buis gehaald?

 

Het eerste wat er op onze nieuwbouw werd aangelegd was bouwstroom.

Dat heeft niets meer te maken met hoe er in 1964 gedacht werd op scholen.

 

De helft van de voorschriften uit de NEN 1010 zoals ik die geleerd heb zijn tegenwoordig 180 graden omgedraaid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn elektro leraar zei altijd zorg dat je altijd zelf supporting bent op een klus,

 

Ik denk dat die leraar van Sjaak(k) een klein beetje langs de werkelijkheid/praktijk les gegeven heeft. :D :D

 

Ook bij mijn huisbouw in Duitsland was het eerste wat er moest komen was een electroaansluiting. Dat heb ik de HEAG in opdracht gegeven. Die konden de kabel naar het grondstuk niet leggen vanwege dagen van regen achter elkaar. Dus ik heb daarvoor in een wanhoopspoging een aanhanger met generator gehuurd & aangesleept om de bouw niet te stagneren. Voor de eerste uren kon de bouwkraan wat extra stroom leveren want die had ook een generator aan boord. Zo hadden de werkmensen in ieder geval licht. Het was in December 1994 en het werk begon al voor 06h00 ´s morgens. Pikdonker dus.

 

Het aanleveren van stroom, water en afvoer is voor de verantwoordelijkheid van de Bauherr. Ik dus in dit geval.

 

Dus Sjaak(k), hoe jouw huis er is gekomen zonder stroom is me een raadsel.

 

Verder heb je in Duitsland en de UAE dat Nederlandse buizensysteem niet. Hier worden de leidingen direct op het beton of stenen muur ingefreezt of geslagen en dan later met een Putzlaag afgeputzt. Gaat net even wat sneller.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sjaak

Gietbouw ook vaak mee gemaakt,hele wijk in Hoorn gedaan.

Klote werk de betonwagens af en aan te drijven,stresfactor 10.

Was snel klaar met die klus buisjes aan betonijzer knopen,bah.

Laat een ander maar lekker buisjes leggen in de vrieskou

HP proliant dual processor rackserver met freebsd unix,HP small form factor desktop met ssd Linux mint ,raspberrypi3,HP gigabit switch,Draytek 2820,VU+DUO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...