Ga naar inhoud


Coax kabel in flexibele buis


fdreesen

Aanbevolen berichten

Hallo satvrienden,

 

Nu we besloten hebben een nieuwe woning te bouwen (sleutel-op-de-deur), heb ik dus ook besloten als sat-liefhebber een T90 schotel te plaatsen

op mijn plat dak. (Wavefrontier)

Graag had ik hierbij 12 of 16 LNB's geplaatst (telkens 4 uitgangen per lnb) en deze in een grote pvc buis (160mm) te steken richting garage waar de kabels

dus samenkomen.

De bouwheer vroeg mij wel om de satellietkabel aan te leveren in flexibele buis. Dus 2 satellietkabels van living naar garage, en 1 satellietkabel van slaapkamer 1

naar garage en dus ook 1 kabel van slaapkamer 2 naar garage.

In de garage dus (of op het dak aan de schotel) de switchen en zo de kabel tot in de garage, waar de overige 4 sat kabels naar de desbetreffende ontvangers gaan.

 

Mijn vraag aan jullie :

Ik moet zeer goede sat kabel hebben in flexibele buis, daar deze in de chappe moeten (heb ook vloerverwarming !). Is Hirchmann een goed merk ?

Welke kabel bevelen jullie mij aan, daar deze liefst toch niet meer opgebroken moet worden ?

 

Welke switchen bevelen jullie mij aan (eventueel merk) ?

 

Ben in bezit van een Dreambox 8000, en 2 VU+ receivers. De TV is een curved 65" Samsung met ingebouwe DVB-c en DVB-s2 receiver, ultra HD.

Kabel TV is ook voorzien van Telenet en leggen zij ook ter plaatse in de muur (originele kabel van Telenet).

 

Met vriendelijke groeten Frank.

 

p.s. de sat schotel die ik nu bezit waar ik op dit moment woon is een Channelmaster 1.2m draaibaar, deze neem ik liefst niet mee naar mijn nieuwe woonst,

draaibaar is volgens mij een beetje "out" als je wil kijken naar verschillende sat's met meerdere ontvangers.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

of 16 x 4 = 64 Coax kabels gaan passen in een buis met een diameter van 160? ik heb mijn twijfels.

Ik zou de switches in de buurt van de schotel houden, en met 8 kabels naar beneden komen.(reserve is nooit weg.)

 

Trek voor alle zekerheid ook 2 kabels naar elke slaapkamer.

 

KoKa kabel van Hirschmann is prima, wil je een goede Switch hebben, zou ik Spaun kiezen.

Je hebt nogal wat switches, committed en uncommitted voor 12 of 16 LNB's nodig, dit gaat in de papieren lopen.

Voor elke aansluiting heb je 4 x een 4/1 Switch nodig en om die 4 Spaun SAR 411 committed switchen te combineren een Spaun SUR 420F uncommitted switch.

 

Ik heb die investering gedaan voor 2 aansluitingen met alle posities, de overige aansluitingen heb ik 4 satellieten naar keuze gegeven. (Astra 1,2,3, Hotbird)

 

Zou je het op die manier doen heb je 10 SAR 411 (ongeveer 10 x € 20,-) nodig en 2 SUR 420 (Ongeveer 2 x € 60,--)

 

Op alle aansluitingen alle LNB's beschikbaar hebben betekent  16 x SAR 411 en 4x SUR 420.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

al die decoders kunnen moderne disecq aan en hij kan toch simpelweg disecq 16/1 switches gebruiken zoals de atemio DiSEqC Switch 16/1 High ISO WSG.

Heeft hij maar 4 kabels nodig naar het huis (ontvangers).

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om je niet helemaal scheel te moeten betalen aan Spaun diseqc-switches, adviseer ik je de 16/1 EMP-Centauri S16/1PCP-W3. Die koop je voor ongeveer €44,- in Duitsland. Daar heb je er dus vier van nodig en dan kom je toch al aan een bedrag van €176,-

Koka 9 TS is een uitstekende coaxkabel en koop je in Nederland voor €79,- per rol van 100.
 

EMP s161pcpw3.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik in ieder geval "low-friction flexibele buis". Die geeft door een speciale coating 50% minder weerstand.

 

Rommel die flexibele buis bij meerdere vd-draden trekken laat staan coax,een ellende.

Gebruikte het spul toen ik nog in de woningbouw zat zo weinig mogelijk en alleen als het niet anders kon.

Pvc 3/4 buis kan je het beste een kabel door trekken want  flexibele (lowfriction of niet) die ribbels geven de ellende

post-101084-0-87659000-1479426276.jpg

post-101084-0-99611500-1479426286.jpg

HP proliant dual processor rackserver met freebsd unix,HP small form factor desktop met ssd Linux mint ,raspberrypi3,HP gigabit switch,Draytek 2820,VU+DUO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al heel wat keren meegemaakt dat mensen zeiden, er ligt al een buis waar U de coaxkabel doorheen kunt trekken. Het gaat dan om decennia geleden toen er nog geen flexibele installatiebuis bestond, dus gladde plastic buis.
Nou als die buis dan 12 tot 15 meter lang was kreeg je hem er ook niet doorheen als er wat bochten in zaten.
Ik had dan ook een groot blik talkpoeder bij me waar ik met zachte werkhandschoenen de coaxkabel helemaal mee inwreef voordat die door de pijp werd getrokken en dat hielp enorm. Dan glijdt de coax als een tierelier.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat gewoon door de bouwfirma langs de schoorsteen van de vliering tot in de kelder of garage of weet ik veel 2 x 2" afvoerpijp leggen. Dan heb je ruim voldoende voor de toekomst. Zorg dat er een trekdraad in ligt die je met een trekveer erin kan leggen.

Dat heb ik in mijn huis toen ik het bouwde ook zo laten doen en was tegen alles opgewassen wat ik er door heb gerukt.

 

Dat gehannes met flexibele pijp wil je jezelf of een ander echt niet aandoen.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak(k) wat zijn dat voor een folterwerktuigen?

Gewoon een ouderwetse trekveer gebruiken voor de eerste keer. Daarmee trek je een treksnoer door de buis, bijvoorbeeld een waslijn. Bij iedere keer dat je er een kabel door rukt, moet er weer een trekkabel mee voor de volgende keer.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak, welke pijp is nu vochtig? Dat is er toch al iets mis want een pijp hoort droog te zijn. En leuk ja Dreft, prima om hem er in te krijgen maar als dat spul na een jaar is opgedroogd in de pijp, dan lijkt het wel of de coaxkabel vastgelijmd zit. Is dat de bedoeling? Zoiets als na mij de zondvloed.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vandaag op de zaak de profis aan het werk gezet.

1 grondkabel 150 meter in buis, 4 x 150 mm2 alu met de lier inde buis getrokken, en 2 glasvezel kabels, ook 150 meter in een 60 mm tyleen buis.

 

Fluitje van een cent met het juiste gereedschap.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak, welke pijp is nu vochtig? Dat is er toch al iets mis want een pijp hoort droog te zijn. En leuk ja Dreft, prima om hem er in te krijgen maar als dat spul na een jaar is opgedroogd in de pijp, dan lijkt het wel of de coaxkabel vastgelijmd zit. Is dat de bedoeling? Zoiets als na mij de zondvloed.

 

 

Sprietje, dan neem je in plaats van Dreft: Durex Play Sensitive Glijmiddel.

Dat is het beste wat er is en gaat ook niet kleven.

 

post-52831-0-99398700-1479488361.txt

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...