Ga naar inhoud


Paal in de grond voor schotel, tips?


satdr

Aanbevolen berichten

Hall satvrienden,

 

Ik ben onlangs verhuist en wil mijn triax 88 met 4 lno's weer eens plaatsen, zich is leuk, maar er is nog meer in de lucht!

 

Hebben jullie nog tips? Ik dacht gewoon een steigerpijp (?) de grond in te rammen, maar misschien is er wel wat slimmers? En wat voor een pijp dan, of misschien toch beter in en emmer met cement?

 

Alvast bedankt voor het meedenken

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb hier jaren een 60 mm pijp in de grond staan gehad met een triax 88 cm erop 4 lnb's heb m in de grond gezet zonder beton wel een gat door geboort met een stang van 10 mm lengte zoeen 1 mtr erdoor gedaan zodat dieven geen paal eruit kunnen trekken dan althans niet zo makkelijk !

En dit allemaal in de grond gezet stond muurvast

 

1 pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net nog gezien voor het plaatsen van schotel. Dikke pijp iets in de grond en de waterslang erin. Het zand spoelt er aan de bovenkant uit. Als alles diep genoeg zit dan de dunnere paal erin end dan het beton erin. Dunne paal waterpas zetten en fixeren totdat het beton goed hard is.

aangepast door Zatter

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi satdr

een paar oplossingen

 

1e methode

 

youtube ankers vlaggenmast plaatsen

 

andere voetplaat en mast erop klaar.

 

2e methode

 

graaf gat met een bedje nat zand onderin

plaats de standaard plastik ikea opberg kist met rond gat in het deksel en kit er een plastic emmer zonder bodem op

hang in de emmer een 4 verroeste wapeningstaven gelast onderaan aan een ronde stalen voetplaat met 4 draadeinden naar bovenaan gelast

 

stort vol met een smeuig mengsel beton

 

plaats een stalen contra staal plaat met stelmoeren loodrecht en een mast erop gelast

 

a)

bodemgesteldheid  Plaat  Poer Schroeffundament  Opmerkingen

klei__________________________X......................X bijvoorbeeld vlaggenmastankers

leem___________________X................................X bijvoorbeeld zie foto          

zand_______________X.......................................X bijvoorbeeld stelcon plaat 100x100cm in 60cm diep gat

B) b )

stellen van mast altijd per contramoeren en voetplaat bovengronds

c)

een en ander is er natuurlijk ook prefab voor de Bouwsector maar kost wegens vervoer zwaar materieel en materiaal

post-30989-0-91726400-1483363097.jpeg

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 6 cm doorsnede dikwandige buis gebruikt, 50 cm de grond in en 50 boven de grond. Ik vind zo'n dikke mast ook wel mooi om te zien, er kan tevens nog altijd een grotere schotel op in de toekomst als je zou willen. Ik had er ooit een Multytenne op, zag er wel stoer uit.

 

Het is een ingegraven tegelvoet die ik ooit gekocht had van een firma in Duitsland, heb de tegelvoet wat kleiner gemaakt omdat ik geen gat wilde graven van 1 bij 1 en dan 50 diep. Heb dus het frame aangepast naar kleiner en handzamer formaat, gat gegraven (zanderige grond), flink water erin gegooid, aarde terug erover en aanstampen en gelijk waterpas gezet. Staat als een huis. Mocht het zaakje alsnog gaan verzakken dan graaf ik het uit, koop snelbeton bij een bouwmarkt en gaat het alsnog perfect waterpas komen te staan. 

 

Dus een oude tegelvoet op handelsplaats kopen (of nieuw), is een optie en deze ingraven. Als je het niet mooi vind kan je uiteraard ook een klein beetje uitgraven , tegelvoet erin met tegels en toedekken met aarde. 

 

Zorg ervoor dat mast nooit kan draaien in de aarde. Leuk als je van draaibare opstelling houdt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...